علمی، پژوهشی و فناوری

گوگل چت حالا از پیام‌های ویدئویی نیز پشتیبانی می‌کند

سرویس گوگل چت ازاین‌پس امکان ارسال پیام‌های ویدئویی را برای کاربران فراهم می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری علم و فناوری : پشتیبانی از پیام‌های ویدئویی که پیش‌از‌این در پلتفرم‌هایی نظیر واتساپ ارائه شده بود، حالا دردسترس کاربران گوگل چت نیز قرار گرفته است. این ویژگی به کاربران امکان می‌دهد تا با ارسال ویدئوهای کوتاه به شیوه‌ای مؤثرتر با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. گوگل در وبلاگ رسمی ورک‌اسپیس خود اعلام کرده است که این قابلیت راهی جدید برای برقراری ارتباط بهتر و سریع‌تر با دیگران فراهم می‌کند.

انتشار تدریجی قابلیت پیام‌های ویدئویی برای گوگل چت از هم‌اکنون برای دامنه‌های Rapid Release آغاز شده و قرار است تا ۲۵ اکتبر (۵ آبان) برای دامنه‌های Scheduled Release نیز ارائه شود. این قابلیت جدید Google Chat نه‌تنها به صرفه‌جویی در زمان کاربران کمک می‌کند؛ بلکه با فراهم‌کردن امکان ارسال پیام‌های ویدئویی، ارتباطات را شخصی‌تر و کارآمدتر می‌سازد.

نکته مهم این است که امکان ضبط پیام‌های ویدئویی فقط برای کاربران نسخه وب گوگل چت فراهم است و با گوشی‌های هوشمند نمی‌توان پیام ویدئویی ضبط کرد. بااین‌حال، کاربران گوشی‌های هوشمند می‌توانند ویدئوهای دریافت‌شده را مشاهده کنند و به آن‌ها پاسخ دهند. گوگل می‌افزاید که پیام‌های ویدئویی را نمی‌توان در مرورگرها و سیستم‌عامل‌های کروم‌او‌اس و لینوکس و فایرفاکس ضبط کرد.

علاوه‌براین، محدودیتی سه‌دقیقه‌ای برای پیام‌های ویدئویی در نظر گرفته شده است. این محدودیت برای این منظور تعیین شده است که از ارسال ویدئوهای طولانی و زمان‌بر جلوگیری شود. بااین‌همه، این مدت‌زمان برای ارسال اطلاعات مهم و ضروری کافی به‌نظر می‌رسد.

برای استفاده از قابلیت جدید پیام‌های ویدئویی، کاربران نیاز دارند یکی از طرح‌های اشتراک گوگل ورک‌اسپیس را تهیه کنند. این طرح‌ها عبارت‌اند از:

Business Starter, Standard, Plus
Enterprise Standard, Plus
Essentials Starter, Enterprise Essentials, Enterprise Essentials Plus
Nonprofits
Frontline Starter, Standard

به‌نقل از نئووین، این ویژگی به‌صورت پیش‌فرض در‌دسترس کاربران قرار خواهد گرفت؛ اما در‌صورت نیاز امکان غیرفعال‌کردن آن نیز وجود دارد. برای ضبط پیام ویدئویی، کاربران باید دکمه ضبط را در بخش نوشتن پیام انتخاب و روی گزینه «پیام ویدئویی» کلیک کنند. سپس می‌توانند پیام خود را با استفاده از وب‌کم لپ‌تاپ یا کامپیوتر ضبط و ارسال کنند.

به‌نظر می‌رسد که گوگل با افزودن این ویژگی به گوگل چت، تلاش می‌کند تا این سرویس را به ابزاری کامل‌تر و رقابتی‌تر درمقایسه‌با سایر پیام‌رسان‌ها تبدیل کند. ویژگی مذکور به‌خصوص برای تیم‌های فروش و پشتیبانی و حتی مدیران شرکت‌ها می‌تواند مفید باشد. هرچند محدودیت ضبط ویدئو تنها از‌طریق وب ممکن است برای برخی کاربران آزاردهنده باشد، امکان مشاهده و پاسخ به ویدئوها از‌طریق گوشی‌های هوشمند همچنان تجربه کاربری رضایت‌بخشی ارائه می‌دهد.

https://stnews.ir/short/4AB9R
اخبار مرتبط
تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر: