علمی، پژوهشی و فناوری

گوگل کروم چند قابلیت‌ جدید هوش مصنوعی دریافت کرد

گوگل سه قابلیت جدید مبتنی بر هوش مصنوعی را برای مرورگر کروم معرفی کرد. این قابلیت‌ها از جدیدترین مدل‌های Google AI و Gemini بهره می‌برند.

به گزارش پایگاه خبری علم و فناوری : گوگل لنز اکنون برای مرورگر دسکتاپ کروم در دسترس است و به کاربران اجازه می‌دهد تا با یک حرکت سریع کشیدن و جستجو، آنچه را که در صفحه مرورگر می‌بینند جستجو کنند. به گفته گوگل کاربران کروم می‌توانند هر چیزی را در صفحه برای جستجوی تطابق تصویری، از جمله متن و تصاویر انتخاب کنند.

جستجوها می‌توانند بر اساس رنگ، برند و جزئیات دیگر فیلتر شوند و در ادامه جستجو، سوالات بیشتری برای بررسی عمیق‌تر موضوع در دسترس هستند. 

 Tab compareنیز یک قابلیت جدید است که به کاربران اجازه می‌دهد تا با استفاده از هوش مصنوعی، یک نمای کلی از محصولات باز شده در چندین سربرگ را داشته باشند. گوگل می‌گوید که این قابلیت برای مقایسه نقد‌ها، قیمت‌ها و موارد دیگر چندین محصول هنگام تصمیم‌گیری برای خرید مفید است.

گوگل همچنین یک گزینه جستجوی زبانی برای تاریخچه مرور کروم معرفی می‌کند، که به کاربران اجازه می‌دهد تا به سرعت سایتی را که در گذشته بازدید کرده‌اند با بیان عبارتی مانند “آن فروشگاه بستنی که هفته پیش پیدا کردم کجا بود؟” پیدا کنند. جستجوی محاوره‌ای اختیاری است و می‌توان آن را در تنظیمات کروم فعال یا غیرفعال کرد. این قابلیت شامل داده‌های حالت ناشناس (incognito) نخواهد شد.

قابلیت هوش مصنوعی گوگل لنز در جدیدترین به‌روزرسانی کروم در چند روز آینده و دو قابلیت جدید دیگر در چند هفته آینده همراه به‌روزرسانی جدید در دسترس خواهند بود. Tab compare و گزینه جستجوی مرورگر ابتدا در ایالات متحده عرضه خواهند شد.

https://stnews.ir/short/enlQQ
اخبار مرتبط
تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر: