علمی، پژوهشی و فناوری

۱۵ درصد سهم اقتصاد کشور باید اقتصاد دیجیتال باشد

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های اتصال‌پذیری و ارتباطات، توسعه زیرساخت‌های ارتباطی را لازمه توسعه اقتصاد دیجیتال دانست که رو به رشد است و باید سهم 15 درصدی از این اقتصاد داشته باشیم.

به گزارش پایگاه خبری علم و فناوری : دبیر ستاد توسعه فناوری‌های اتصال‌پذیری و ارتباطات در گفت‌وگو با خبرنگار علم و پیشرفت خبرگزاری فارس، در ارتباط با وضعیت و ظرفیت حمایتی این ستاد در حوزه اقتصاد دیجیتال گفت: اقتصاد دیجیتال یک سبد بزرگ از اقتصاد کشور را شامل می‌شود که رو به رشد است و امیدواریم در آینده نه چندان دور شاهد سهم 15 درصدی از این اقتصاد باشیم.

ضرورت توسعه زیرساخت‌های ارتباطی

کرباسی در ارتباط با فاکتور مهم برای توسعه اقتصاد دیجیتال عنوان کرد: نکته مهم مورد تأکید ما در ستاد اتصال پذیری و ارتباطات، توسعه زیرساخت‌های ارتباطی است که این امر لازمه توسعه اقتصاد دیجیتال است.

 دبیر ستاد توسعه فناوری‌های اتصال‌پذیری و ارتباطات، عنوان کرد: این زیرساخت‌ها از جنس توسعه اینترنت و نرخ سرعت اینترنت و همچنین تأمین و تضمین امنیت سایبری است که هر دو مستلزم توسعه فناوری هستند.

کرباسی در پایان در ارتباط با برنامه این ستاد برای آینده خاطرنشان کرد: ما در این جهت از شرکت‌های دانش‌بنیان حمایت می‌کنیم تا بتوانند در مسیر توسعه فناوری در این حوزه‌ها به خوبی گام بردارند و نیاز کشور را تأمین کنند.

 

https://stnews.ir/short/4x9bd
اخبار مرتبط
تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر: