دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی ,علمی، پژوهشی و فناوری

۲۱ پژوهشگر دانشگاه اصفهان در فهرست دانشمندان پراستناد دو درصد برتر جهان ۲۰۲۴ قرار گرفتند

رئیس انتشارات و مسئول کمیته علم سنجی دانشگاه اصفهان اظهار کرد: ۲۱ محقق دانشگاه اصفهان در لیست جهانی منتشر شده توسط دانشگاه استنفورد در میان دو درصد دانشمندان پراستناد در تمامی رشته‌ها به عنوان دانشمندان دو درصد برتر جهان در سال۲۰۲۴ در دو بازه زمانی کوتاه مدت و بلندمدت طول دوره خدمت علمی قرار گرفته اند.

به گزارش پایگاه خبری علم و فناوری از اصفهان: به  نقل از روابط عمومی دانشگاه اصفهان، دکتر علی منصوری تصریح کرد: فهرست دانشگاه استنفورد هر ساله لیستی از پژوهشگران دو درصد برتر جهان را بر اساس داده‌های پایگاه استنادی اسکوپوس و بر مبنای شاخص استنادی منتشر می‌کند. مبنای ارزیابی و اعلام اسامی پژوهشگران برتر بر اساس تعداد استنادات دریافتی در رشته تخصصی بوده و انتخاب پژوهشگران برتر بر اساس شاخص ترکیبی شامل ۶ شاخص استنادی (مجموع استناد، اچ. ایندکس، اچ ایندکس بر مبنای تعداد نویسندگان هر مقاله، تعداد استناد به مقالات تک نویسنده، تعداد استناد به مقالات تک نویسنده یا نویسنده اول و تعداد استناد به مقالات تک نویسنده، نویسنده اول یا نویسنده آخر) انجام می گیرد.

 وی در ادامه افزود: در فهرست سال ۲۰۲۴، عملکرد استنادی نویسندگان به ازای بروندادهای پژوهشی منتشر شده آنان در بازه زمانی ۱۹۶۰ تا ۲۰۲۳ در ۲۰ حوزه موضوعی فرعی و ۱۷۴ رشته تحلیل می‌شود. بر این اساس، نویسندگانی که در زمره پژوهشگران پراستناد دو درصد برتر جهان قرار گرفته‌اند معرفی می‌گردند.

شایان ذکر است،  در این فهرست، تعداد ۲۱ عضو هیات علمی و پژوهشگر دانشگاه اصفهان به عنوان پژوهشگر اثرگذار برتر در دو لیست (نویسندگان اثر گذار در سال ۲۰۲۳ و نویسندگان اثرگذار در طول عمر علمی) به شرح زیر معرفی شده است.

 

 

۲۱ پژوهشگر دانشگاه اصفهان در فهرست دانشمندان پراستناد دو درصد برتر جهان ۲۰۲۴ قرار گرفتند
https://stnews.ir/short/eRPYA
اخبار مرتبط
تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر: