علمی، پژوهشی و فناوری

مجموعه‌ای از قابلیت‌های هوش مصنوعی،

۴ ویژگی Apple Intelligence که با ChatGPT مک قابل استفاده هستند

برنامۀ ChatGPT برای مک که هم‌اکنون منتشر شده است، برخی از قابلیت‌های Apple Intelligence که اواخر امسال با macOS Sequoia ارائه می‌شود را به همراه خواهد داشت.

به گزارش پایگاه خبری علم و فناوری : قابل انتظارترین قابلیت‌هایی که اواخر امسال با سیستم‌عامل macOS Sequoia به بهترین مک‌ها اضافه می‌شوند، بخشی از هوش مصنوعی Apple Intelligence هستند. هوش مصنوعی Apple Intelligence مجموعه‌ای از قابلیت‌های هوش مصنوعی و یادگیری ماشین است، که کارهای مختلفی را انجام می‌دهد.

برای کاربران مک، برخی از بزرگ‌ترین تغییرات شامل دستیار صوتی سیری بازنگری‌شده است، که پتانسیل دارد جایگزین بهتری برای جست‌وجوی Spotlight و فایندر باشد. متأسفانه، برای استفاده از این قابلیت‌های macOS باید مدت زیادی منتظر بمانید. این قابلیت‌ها هنوز در نسخۀ بتای دوم توسعه‌دهندگان macOS Sequoia در دسترس نیستند و همچنان یک قابلیت آزمایشی خواهند بود که اواخر امسال عرضه می‌شوند.

خوشبختانه، برای شروع استفادۀ برخی از قابلیت‌های هوش مصنوعی Apple Intelligence که در WWDC 2024 معرفی شد، دیگر نیازی به انتظار نیست. برخی از آنها هم‌اکنون به‌عنوان بخشی از برنامۀ جدید ChatGPT برای مک در دسترس هستند. این جایگزین‌ها ممکن است همان سطح یکپارچه‌سازی را که اپل ارائه می‌دهد نداشته باشند، امّا قابلیت‌های مشابه زیادی را دارند.

می‌توانید از برنامۀ ChatGPT مک برای تحلیل فایل‌های خود، ارائه زمینه در مورد آنچه روی صفحۀ شما است و کمک به نوشتن استفاده کنید. این قابلیت‌ها همان‌هایی هستند که هوش مصنوعی اپل در اواخر امسال ارائه خواهد داد. با یک دانلود سریع و یک حساب کاربری رایگان، می‌توانید امروز با استفاده از برنامه ChatGPT از اپل جلو بزنید.
4. ابزارهای نویسندگی

Apple Intelligence 1

ChatGPT می‌تواند به شما در نوشتن کمک کند و تنها با یک فرمان قابل دسترسی است.

چت‌بات‌هایی که از هوش مصنوعی مولد استفاده می‌کنند، مدت‌هاست که می‌توانند به بهبود نوشتن شما یا نوشتن متنی کاملاً جدید از ابتدا کمک کنند. با یک دستور عالی، استفاده از ChatGPT برای ارائه‌ عنوان، اصلاح یک جمله یا ایجاد یک الگوی کاملاً جدید آسان است. اگرچه این قابلیت کاملاً جدید نیست، بخش کلیدی هوش مصنوعی اپل ابزارهای نویسندگی است، که می‌توان در سراسر macOS به آنها دسترسی داشت. برنامۀ ChatGPT برای مک می‌تواند ابزارهای نویسندگی آیندۀ اپل را به روشی مشابه بازتولید کند.

پس از راه‌اندازی برنامۀ ChatGPT برای مک، می‌توانید به صورت مستقیم از هر کجا در macOS به «نوار چت» ChatGPT دسترسی داشته باشید. با وارد کردن کلید میانبر Option + Space قابل دسترسی است و درست مانند جست‌وجوی Spotlight کار می‌کند که با وارد کردن Command + Space فراخوانده می‌شود. شباهت بین این دو فرمان تصادفی نیست. OpenAI می‌خواهد دسترسی به نوار چت به همان اندازه آسان باشد که جست‌وجوی Spotlight را راه‌اندازی کند و همین‌طور  است. به جای انتظار برای Apple Intelligence، به سادگی نوار چت را فراخوانی کنید و دستور نوشتن مورد نظر خود را به ChatGPT بدهید. سپس پاسخ را کپی و در پردازشگر متن یا فیلد متن دلخواه خود جایگذاری کنید.

3.تحلیل فایل‌ها و داده‌ها

Apple Intelligence 2

اگر فایل‌های خود را به ChatGPT بدهید، می‌تواند آنها را خلاصه کرده و به سؤالات در مورد آنها پاسخ دهد.

البته مهم است بدانید که چت‌بات‌های هوش مصنوعی هرگز ۱۰۰ درصد دقیق نیستند و با اطمینان کامل پاسخ‌های خود را ارائه می‌دهند، حتی اگر اشتباه باشد. امّا یک راه برای بهبود کیفیت نتایج این است که به چت‌بات‌هایی مانند ChatGPT مواد اولیه‌ای ارائه دهید که بتوانند مستقیم از آنها استفاده کنند. شما می‌توانید عکس‌ها، اسناد و موارد دیگر را به نوار چت آپلود کنید و از ChatGPT سؤالاتی بپرسید که به شکل مستقیم با آن منابع مرتبط هستند. این یک جایگزین واضح برای ویژگی‌های Apple Intelligence است، که می‌توانند به دستورات دربارۀ فایل‌ها و داده‌های روی دستگاه شما پاسخ دهند.

به عنوان مثال: من نسخۀ PDF مقاله‌ای از XDA را آپلود کرده و از ChatGPT خواستم که آن را در پنج جمله یا کمتر خلاصه کند. ChatGPT با خلاصه‌ای شش جمله‌ای پاسخ داد و این نشان‌دهندۀ ناتوانی چت‌بات‌های هوش مصنوعی امروزی است. امّا مقاله را به درستی خلاصه کرد و توانست به سؤالات پیگیری در مورد زمینۀ آن پاسخ دهد. این یک کاربرد بزرگ برای Apple Intelligence است و اپلیکیشن ChatGPT برای مک امروز از آن پشتیبانی می‌کند. از آنجا که می‌توانید نوار چت را با یک فرمان ساده فراخوانی کنید، استفاده از آن چندان سخت‌تر از ویژگی‌های آیندۀ Apple Intelligence نخواهد بود.
2.ایمیل‌های تولید شده توسط هوش مصنوعی

Apple Intelligence 3

ChatGPT می‌تواند برای اهداف و لحن‌های خاص، قالب‌های ایمیل ایجاد کند.

اپل می‌خواهد با استفاده از هوش مصنوعی به چند روش صندوق ورودی ایمیل شما را متحول کند. اول، می‌خواهد با استفاده از هوش مصنوعی ایمیل‌های شما را سازماندهی و مرتب کند، تا پیدا کردن و جست‌وجو در آنها آسان‌تر شود. سپس، Apple Intelligence می‌تواند از هوش مصنوعی تولیدی برای پاسخ به ایمیل‌ها برای شما استفاده کند. ChatGPT نمی‌تواند به هدف اول اپل برسد، اما قطعاً می‌تواند به ایمیل‌ها برای شما پاسخ دهد. کافی است نوار چت را فراخوانی کنید و دستوری بدهید که توضیح دهد چه نوع ایمیلی را می‌خواهید. هرچه توضیحات شما دقیق‌تر و شفاف‌تر باشد، ChatGPT به احتمال زیاد قالب بهتری به شما خواهد داد. می‌توانید به اپلیکیشن ChatGPT برای مک اطلاعاتی دربارۀ ایمیلی که در حال پاسخ دادن به آن هستید را بدهید تا دقت زمینه‌ای پاسخ شما افزایش یابد.
1.دستیار هوشمند

Apple Intelligence 4

ChatGPT می‌تواند محتوای صفحه‌نمایش شما را ببیند و زمینه را در اختیار شما قرار دهد.

قطعاً هیجان‌انگیزترین قابلیت هوش مصنوعی Apple Intelligence که قرار است به macOS Sequoia بیاید، سیری فوق‌العاده باهوش می‌باشد. گفته می‌شود سیری جدید باهوش‌تر است و می‌تواند با دسترسی به فایل‌های سیستمی و اطلاعات شما، پاسخ‌های دقیق و مفیدی ارائه دهد. امّا اگر به شما بگویم که برنامۀ ChatGPT برای مک هم‌اکنون می‌تواند برخی از همین کارها را انجام دهد، چه می‌گویید؟

دروغ است اگر بگویم استفاده از ChatGPT به روانیِ قابلیت‌های خودِ اپل است که ادعا می‌شود. با وجود این، با اجازه دادن به نوار چت برای گرفتن اسکرین‌شات از صفحه‌نمایش شما، ChatGPT می‌تواند به سؤالات پاسخ دهد و زمینه را دربارۀ آنچه می‌بینید، در اختیار شما قرار دهد.

با کلیک روی نماد پیوست در نوار چت، می‌توانید گزینۀ «گرفتن اسکرین‌شات» را برای اشتراک‌گذاری بخشی یا کل صفحه‌نمایش خود انتخاب کنید. حواستان به اطلاعاتی که به اشتراک می‌گذارید باشد و اطلاعات حساس را به اشتراک نگذارید. هنگامی که اسکرین‌شات در نوار چت ضمیمه شد، سؤالی را در مورد آنچه در صفحه‌نمایش مک خود می‌بینید، تایپ کنید. در آزمایش‌های ما، از ChatGPT در مورد یک مقالۀ XDA در مورد لپ‌تاپ‌های Snapdragon X پرسیدیم. این چت‌بات توانست بخش محدودی از اطلاعات قابل مشاهده روی صفحه را خلاصه کند و به سؤالات بعدی در مورد موضوع مقاله پاسخ دهد. این فراتر از کاری است که سیری یا Spotlight امروز می‌توانند انجام دهند و بسیار نزدیک به تجربه‌ای است که اپل می‌خواهد اواخر امسال به macOS Sequoia بیاورد.

آیا نیاز است برای هوش مصنوعی Apple Intelligence صبر کنید؟

چند دلیل برای صبر کردن برای Apple Intelligence وجود دارد. برای شروع، زمانی که تصمیم می‌گیرید اطلاعات خود را با ChatGPT به اشتراک بگذارید، به OpenAI با داده‌های خود اعتماد می‌کنید. با در نظر گرفتن اینکه از داده‌های کاربر برای آموزش داده‌های OpenAI استفاده می‌شود، این ممکن است یک اشتباه باشد. علاوه بر این، کشف شد که برنامه ChatGPT برای مک مکالمات را در متن عادی ذخیره می‌کرد، که درست مانند Recall است. این شرکت این نقص امنیتی را برطرف کرد، امّا فقط خطرات ناشی از اعتماد به یک برنامۀ شخص ثالث با داده‌های خود را برجسته می‌کند. اگر پردازش درون-دستگاهی و رایانش ابری خصوصی را ترجیح می‌دهید، برای Apple Intelligence صبر کنید.

با وجود این، استفاده از برنامۀ جدید ChatGPT برای مک شبیه به استفاده از یک چت‌بات وب یا برنامۀ تلفن همراه است. اگر قبل از ChatGPT از روش‌های دیگر استفاده می‌کنید، دلیلی وجود ندارد که ChatGPT برای مک را امتحان نکنید. در نتیجه به قابلیت‌های مشابهی قبل از اینکه Apple Intelligence حتی برای آزمایش‌کنندگان بتا در دسترس باشد، دسترسی خواهید داشت.

https://stnews.ir/short/4aMlA
اخبار مرتبط
تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر: