علمی، پژوهشی و فناوری

8 مزیت اصلی استفاده از سرورهای ایرانی

هنگامی که به دنبال برنامه های میزبانی برای یک وب سایت، برنامه یا سایر پلتفرم های آنلاین هستید، باید گزینه های مختلفی مانند هاست اشتراکی، سرور مجازی، سرور اختصاصی و غیره را بررسی کنید. اما ممکن است ندانید که کدام گزینه برای شما بهترین است. در این مقاله نگاهی به سرورهی ایرانی می اندازیم و 8 مزیت سرور مجازی برای کسب و کار شما را بررسی می کنیم.

به گزارش پایگاه خبری علم و فناوری : در حین تحقیق در مورد برنامه های میزبانی مختلف، ممکن است با میزبانی VPS مواجه شده باشید اما مطمئن نیستید که برای کسب و کار شما مناسب است یا خیر. به طور کلی برای اینکه بدانید کدام پلن هاست برای کسب و کار شما مناسب است، لازم است قبل از هر اقدامی هدف و نیاز خود را مشخص کنید تا بتوانید با دید دقیق تری سرویس هاست خود را انتخاب کنید.

چرا باید از سرور مجازی ایران استفاده کنیم؟

شاید یکی از سخت ترین انتخاب ها انتخاب سرور داخلی یا خارجی باشد، امروز با 8 دلیل برای انتخاب سرور مجازی ایران آشنا می شویم.

قیمت پایین سرویس ها نسبت به سرور های خارجی

شاید مهم ترین دلیل آن قیمت باشد، در حالی که نرخ ارز به میزان قابل توجهی افزایش یافته است، قیمت سرور مجازی ایران با منابع بسیار بالا بسیار به صرفه تر خواهد بود. بنابراین با همین قیمت ها می توانید سروری با منابع بیشتر در ایران تهیه کنید.

پشتیبانی بهتر و در دسترس بودن منابع

البته دریافت خدمات پشتیبانی از سرویس های خانگی بسیار راحت تر است، شما می توانید به راحتی از طریق پشتیبانی سرور یا مرکز داده خود مشکل را در شبکه خانگی خود پیگیری و رفع کنید.

سرعت بالا به دلیل نزدیک بودن دیتاسنتر ها

دسترسی به سرورهای داخل کشور برای کاربران ایرانی خیلی بیشتر است، دلیلش هم مشخص است، فاصله فیزیکی سرور با کاربران بسیار کم است .

امنیت بیشتر

در شرایط تحریم های بین المللی، نگهداری اطلاعات در خارج از کشور همیشه دشوار است، بهتر است ریسک ارائه اطلاعات را به حداقل برسانیم. در هر زمان ممکن است سرویس برای کاربران ایرانی به هر دلیلی با مشکل یا عدم دسترسی مواجه شود.

پایداری سرویس ها

با توجه به اینکه شبکه در کشور همیشه در دسترس نیست (حتی اگر اینترنت بین المللی قطع باشد)، می توانید دسترسی دائمی به سایت یا اپلیکیشن خود را با سرور در ایران تضمین کنید.

ترافیک بالا (و بعضا نا محدود)

بر اساس سیاست مصرف ترافیک داخلی کشور، میزان ترافیک دانلود از سرورهای کشور با قیمتی بسیار کمتر از ترافیک بین المللی برای شما و کاربر محاسبه می شود.

شبکه پایدار

شبکه در کشور برای کاربران محلی پایدارتر است و مشکلاتی مانند DNS و Resolve برای سایت های داخل کشور پیش نخواهد آمد به عبارت دیگر با خطاهای دسترسی کمتری مواجه خواهید شد.

مدیریت آسان و کاربردی

با امکان مدیریت اطلاعات خود در سرور مجازی ایران ، می توانید خطر هک شدن یا قرار گرفتن آدرس IP خود را در لیست سیاه کاهش دهید و هرگونه مشکل احتمالی را می توانید با دسترسی کامل به سرور و همچنین محدودیت ها توسط شما مدیریت کنید. نظرات برای سرورهای خارجی به سرور اعمال می شود.

تفاوت سرور مجازی ایران و خارج در چیست؟
کیفیت و آپ تایم (uptime) شبکه
امنیت
سرعت دسترسی
هزینه سرویس
سئو (SEO) سایت
پهنای باند
امکان استفاده از مخازن اطلاعات
قوانین

تفاوت سرور مجازی ایران و خارج در دسترسی

وجود این ویژگی به موقعیت مکانی سرور و کاربران و مسافت بستگی دارد. هرچه فاصله شما از مرکز داده کمتر باشد، سرعت دسترسی بالاتر است.

طبیعتا اگر در ایران هستید و کاربرانی که از سایت شما استفاده می کنند اکثرا ایرانی هستند، سرورهای ایرانی گزینه مناسبی برای شما هستند.

اما اگر اکثر کاربران شما از خارج از کشور به سایت دسترسی دارند یا کسب و کار شما بیشتر با افراد یا شرکت های خارج از ایران انجام می شود، بهتر است از سرورهای خارجی استفاده کنید تا در امان باشید.

ضمناً از آنجایی که اطلاعات سرورهای مجازی خارجی فقط از طریق اینترنت قابل دسترسی است، در صورت بروز مشکل در اینترنت، دسترسی به سرور مجازی نیز قطع خواهد شد.

تفاوت سرور مجازی ایران و خارج در سئو (seo)

موقعیت جغرافیایی سرور مجازی ایران و کشورهای خارجی نیز در این مورد تاثیرگذار است. نمی توان به طور قطع گفت که کدام یک از آنها در این زمینه برتر است، زیرا هر کدام ویژگی ها و مزایای منحصر به فرد خود را دارند که انتخاب آنها به نوع سایت شما و تجهیزات آن بستگی دارد.

اگر اکثر بازدیدکنندگان سایت شما محلی هستند، ارائه سرور از کشور به دلیل مطابقت آدرس IP جستجوگر با وب سایت، تأثیر مثبتی در رتبه سایت شما در سرویس جستجوی گوگل خواهد داشت.

همچنین سرعت بارگذاری سایت برای اکثر کاربران داخلی شما افزایش یافته است که از نظر گوگل یک امتیاز محسوب می شود. البته لازم به ذکر است که سرعت دسترسی سایت هایی مانند گوگل به سایت شما کاهش یافته است که از نظر گوگل یک نقص محسوب می شود.

یکی دیگر از مواردی که می تواند بر سئوی سایت تاثیر منفی بگذارد، بروز مشکلات ارتباطی است که به صورت دوره ای رخ می دهد و باعث ایجاد اختلال در ایندکس سایت می شود.

همچنین برخی از سایت ها وجود دارند که برای استفاده از خدمات آنها برای درآمدزایی، سرورهایی که استفاده می کنید باید در مراکز داده خارج از کشور قرار داشته باشند. به عنوان مثال سایت گوگل ادوردز یکی از سایت هایی است که برای استفاده از خدمات آن و کسب درآمد باید از سرورهای خارج از ایران استفاده کنید.

نتیجه گیری

در این مقاله به استفاده از سرور اختصاصی ایران پرداختیم و دیدیم که چه مواردی را می توان به عنوان استفاده از این سرورها معرفی کرد. این کاربردها می تواند از سرورهای بازی و سرورهای موجودی مجازی تا کارهای پیچیده مانند ایجاد سیستم مدیریت ارتباط با مشتری یا تلفن تجاری در قالب VoIP باشد. این نوع خاص از اپلیکیشن سرور مجازی که به مزایای آن ایمان زیادی دارد، این سرویس را به محصولی منحصربفرد تبدیل کرده است. پس امیدواریم در استراتژی های خود جایگاهی برای این محصول در نظر بگیرید و حتما به آن توجه کنید.

8 مزیت اصلی استفاده از سرورهای ایرانی
https://stnews.ir/short/VwnXj
اخبار مرتبط
تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر: