علمی، پژوهشی و فناوری

هوش مصنوعی،

AMD شرکت ZT Systems را به مبلغ ۴/۹ میلیارد دلار می‌خرد

شرکت AMD اعلام کرد که قصد دارد ZT Systems، یکی از شرکت‌های اصلی حوزه‌ی زیرساخت‌های فناوری اطلاعات را به مبلغ ۴/۹ میلیارد دلار بخرد.

به گزارش پایگاه خبری علم و فناوری : AMD، رقیب سرسخت انویدیا در رقابت هوش مصنوعی، اعلام کرد که با هدف تقویت جایگاه خود به‌عنوان شریک اکوسیستمی برای شرکت‌های فعال در حوزه‌ی هوش مصنوعی، شرکت ZT Systems را به ارزش ۴/۹ میلیارد دلار خواهد خرید. ZT Systems شرکت تأمین‌کننده‌ی زیرساخت محاسباتی برای هوش مصنوعی و محاسبات ابری و عمومی است.

تک‌کرانچ می‌نویسد که هدف این اقدام ادغام بخش طراحی زیرساخت محاسباتی شرکت ZT Systems با AMD است. AMD اعلام کرده است که قصد دارد بخش تولید زیرساخت مرکز داده ZT Systems را به شریکی استراتژیک واگذار کند.

ZT Systems، شرکت خصوصی مستقر در نیوجرسی، از زمان تأسیسش در سال ۱۹۹۴ تاکنون به‌صورت خصوصی اداره می‌شود. این شرکت همکاری نزدیکی با تولیدکنندگان بزرگ تراشه مانند انویدیا و اینتل در حوزه‌های مختلفی ازجمله راهکارهای سرور برای ذخیره‌سازی، GPU/شتاب‌دهنده‌ها، محاسبات با کارایی بالا، 5G و محاسبات اج دارد.

AMD اعلام کرده است که این معامله به شرکت دانش فنی عمیق‌تری در طراحی سیستم‌های هوش مصنوعی در حوزه‌ی سیلیکون و نرم‌افزار و سیستم‌ها خواهد بخشید. این امر می‌تواند به AMD در افزایش فروش تراشه‌های خود و سیستم‌هایی که با تراشه‌های آن کار می‌کنند، به مشتریان کمک کند. افزون‌براین، AMD اعلام کرده است که تاکنون حدود یک‌میلیارد دلار در توسعه‌ی اکوسیستم گسترده‌تر خود سرمایه‌گذاری کرده است.

لیزا سو

ZT Systems اسامی مشتریان خود را فاش نمی‌کند؛ اما به‌نظر می‌رسد در سال‌های اخیر برای ارائه‌ی پشتیبانی تخصصی در برخی از پیچیده‌ترین و گران‌ترین جنبه‌های طراحی معماری محاسبات هوش مصنوعی، پروفایل خود را افزایش داده است. فرانک ژانگ، مدیرعامل ZT Systems، رهبری بخش تولید AMD را بر‌عهده خواهد گرفت. ZT Systems بخشی از گروه کسب‌وکار راهکارهای مرکز داده AMD خواهد شد.

ادغام AMD وZT Systems را برای تقویت اکوسیستم هوش مصنوعی

فرانک ژانگ، مدیرعامل ZT Systems، در بیانیه‌ای گفت:

    ما هیجان‌زده‌ایم که به AMD بپیوندیم و با هم نقش بزرگ‌تری در طراحی زیرساخت هوش مصنوعی که آینده محاسبات را تعریف می‌کند، ایفا کنیم. تقریباً ۳۰ سال است که تجارت خود را برای تبدیل‌شدن به ارائه‌دهنده‌ی پیشرو زیرساخت محاسباتی و ذخیره‌سازی حیاتی برای بزرگ‌ترین شرکت‌های ابری جهان توسعه داده‌ایم.

داگ هوآنگ، رئیس ZT، تیم‌های طراحی و توانمندسازی مشتری را رهبری خواهد کرد و هر دو به فارست نورود (Forrest Norrod)، معاون اجرایی و مدیرکل AMD، گزارش خواهند داد. انتظار می‌رود این قرارداد در نیمه‌ی اول سال ۲۰۲۵ بسته شود.

https://stnews.ir/short/Vl3bx
اخبار مرتبط
تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر: