پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد و نوآوری

مهدی خالقی اعلام کرد:

آمادگی صندوق نوآوری و شکوفایی برای توسعه اهداف و برنامه‌های شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان

معاون پارلمانی صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری از آمادگی صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری برای تأمین منابع مالی جهت کمک و توسعه شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری علم و فناوری از اصفهان : مهدی خالقی، معاون پارلمانی صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری در خصوص برنامه صندوق در حل مشکلات شرکت‌های دانش بنیان گفت: حمایت های صورت گرفته عمدتا بصورت مالی بوده و تاکنون بالغ بر ۷۰ خدمت در قالب توانمندسازی، تسهیلات و سرمایه گذاری و غیره تعریف شده که شرکت‌های دانش‌بنیان با استفاده از این ابزار در جهت توسعه محصولات و خدمات دانش‌بنیان خود استفاده می‌کنند.

 وی افزود: در خصوص چالش‌های موجود همچون آب و انرژی در سطح ملی نیز برنامه ریزی و سرمایه گذاری‌های ویژه‌ای شده است تا بتوان گام‌های مثبت و مثمر ثمری برداشت.

 خالقی با اشاره به اهمیت عضویت در انجمن صندوق‌های خطر پذیر برای شرکت‌های دانش‌بنیان عنوان کرد: در حال حاضر بالغ بر ۷۰ صندوق خطرپذیر در کشور وجود دارد که ما عمدتاً از خط اعتباری و جعاله برای تامین منابع مالی در استان‌ها استفاده می‌کنیم که این امر به تسهیل روند ما در توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان کمک می‌کند.

معاون پارلمانی صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری افزود: در اهداف و برنامه ریزی‌های صورت گرفته، تاکنون هشت بسته ویژه تسهیلاتی در قالب‌های مختلف توانا، هزار فناور، تولید صنعتی ،کارآفرین، بسته های حمایتی و غیره برای رشد اقتصادی شرکت‌ها در نظر گرفته شده تا گامی بزرگ در تولید و فروش شرکت ها برداشته شود.

 وی با اشاره به استقرار ۳۰ درصد شرکت‌های دانش‌بنیان در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان از ۹۰۰ شرکت موجود در استان اصفهان عنوان کرد: حمایت‌های ویژه‌ای با همراهی شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان و صندوق پژوهش فناوری استان اعم از خط اعتباری و جعاله در نظر گرفته شده است.

خالقی اظهار داشت: تاکنون بیش از ۵ میلیارد تومان تسهیلات به شرکت‌های دانش‌بنیان استان اصفهان تخصیص داده شده است و در نشست با رئیس شهرک مقرر گردید این مبلغ و خدمات توسعه پیدا کند.

 معاون پارلمانی صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری در پایان با اعلام آمادگی صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری برای تأمین منابع مالی در راستای کمک و توسعه به شهرک در راستای اجرای اهداف و برنامه ها گفت: شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان در شرایط عالی و رو به رشدی قرار دارد، به گونه ای که از اولین بازدید بنده از ده سال پیش تاکنون، جمعیت شرکت‌های مستقر خود را دو برابر یعنی از تعداد ۳۰۰ شرکت به بیش از ۷۰۰ شرکت رسانده که این موضوع رشد فزاینده‌ی این مجموعه را نشان می‌دهد.

 انتهای پیام/

https://stnews.ir/short/VMzdv
اخبار مرتبط

با اعلام فراخوان «مسیر» صورت گرفت؛

آغاز پذیرش عضویت در مرکز رشد فناوری نخبگان پارک فناوری پردیس

1403/03/21 18:43

در راستای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و توسعه اقتصاد دانش‌بنیان؛

جلسه‌ گروه اقتصاد مردمی بنیاد تعاون بسیج و جمعی از شرکت‌های دانش‌بنیان کردستان برگزار شد

1403/03/21 10:49

گفتگوی با رییس صندوق نوآوری و شکوفایی؛

«تولیدفراسرزمینی» ۱۵ محصول دانش‌بنیان/ایجاد۱۰۰۰خط تولید در ۱۲ سال

1403/03/21 09:54

تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر: