دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی

رئیس دانشگاه یزد مطرح کرد؛

اتفاقات خوبی در حوزه عمرانی دانشگاه یزد رقم خورده است

دکتر کلانتری گفت: در حوزه عمرانی در دانشگاه یزد اتفاقات خوبی رقم خورده است. بسیاری از پروژه‌ها تکمیل شده و یا در شرف تکمیل است. مثلا پروژه آمفی تئاتر مرکزی که در مراحل پایانی قرار دارد، تمام تجهیزات آن خریداری گردیده و امیدواریم تا سه ماه آینده به بهره‌برداری برسد.

به گزارش پایگاه خبری علم و فناوری :  همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید برنامه های دانشگاه با حضور جمعی از اعضای هیات علمی دانشگاه مورد بررسی قرار گرفت و تعدادی از روسای دانشکده‌ها دیدگاه‌ها و دغدغه‌های خود را به اشتراک گذاشتند.

دکتر «عباس کلانتری» رییس دانشگاه یزد در این نشست ضمن تبریک هفته وحدت و آغاز سال تحصیلی جدید و گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت: مدیریت دانشگاه یزد قدردان شما استادانی است که تلاش کردید در سال گذشته علی‌رغم تمام کاستی‌ها، بهترین شرایط را برای آموزش فرزندان ایران اسلامی فراهم کنید.

وی افزود: در سال تحصیلی گذشته، در جلساتی که با اعضای هیات علمی دانشکده ها داشتیم، مشکلات هر دانشکده را بررسی کردیم و تلاش شد مسائل و مشکلات در حد توان مرتفع شود. در سال تحصیلی جدید نیز در دانشکده‌هایی که موفق نشدیم، حضور یابیم، نشست برگزار خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: ما همچنین قدردان عزیزانی هستیم که در شروع سال تحصیلی جدید علی‌رغم تنگناهای مالی و پرسنلی، تلاش کردند تا سال تحصیلی به خوبی و با آرامش آغاز شود. البته برخی کاستی ها وجود دارد که انشاالله بزودی مرتفع خواهد شد. 

دکتر کلانتری با اشاره به انتقال دولت گفت: به خاطر شهادت رییس جمهور و برگزاری انتخابات و بخشنامه‌ای که رییس موقت دولت صادر کرده بود، وقفه‌ای در خریدهای و تخصیص‌ بودجه در ماه‌های گذشته ایجاد شد و با این حال سعی شد به بهترین نحو نیازهای مالی مدیریت شود. در همین شرایط برخی تجهیزات آزمایشگاهی، مواد مصرفی، کامپیوتر و ... نیز خریداری شد و کارهای عمرانی و تعمیرات ادامه یافت. 

وی همچنین به انجام تعمیر و تجهیز خوابگاه‌ها و سلف سرویس های دانشگاه یزد اشاره کرد و گفت: خوشبختانه امسال برای اولین بار به دانشجویان بومی از ابتدای سال تحصیلی خوابگاه تخصیص می‌دهیم.

رییس دانشگاه یزد همچنین به پیشرفت‌ پروژه‌های عمرانی دانشگاه اشاره کرد و گفت: در حوزه عمرانی در دانشگاه یزد اتفاقات خوبی رقم خورده است. بسیاری از پروژه‌ها تکمیل شده و یا در شرف تکمیل است. مثلا پروژه آمفی تئاتر مرکزی که در مراحل پایانی قرار دارد، تمام تجهیزات آن خریداری گردیده و امیدواریم تا سه ماه آینده به بهره‌برداری برسد.

دکتر کلانتری افزود: چهار بلوک خوابگاه متاهلین در دست ساخت بود که یک بلوک آن در سال ۱۴۰۱ از محل خیّری به بهره‌برداری رسید و یک بلوک دیگر آماده افتتاح است و ادامه ساخت دو بلوک دیگر بلافاصله بعد از افتتاح بلوک دوم آغاز خواهد شد.

وی در ادامه سخنان خود به بحث مسکن دانشگاهیان و سند زمین‌های دانشگاه اشاره کرد و گفت: برای مسکن دانشگاهیان چندین طرح تهیه و در جلسات مختلف مورد بررسی قرار گرفت که امیدواریم طرح نهایی در کمیته فنی راه و شهرسازی در هفته های آینده مصوب شود.

دکتر کلانتری همچنین با ابراز گلایه از عمل نکردن مسئولان به تعهدات خود در قبال احداث بلوار ایرج افشار خاطرنشان کرد: دانشگاه یزد در این مورد به هیچ عنوان کوتاه نخواهد آمد و طی مکاتباتی که با دستگاه‌های نظارتی داشتیم مقرر شد چندروز آینده جلسه‌ای با حضور مسئولان تشکیل و دستگاهها به انجام تعهدات ملزم شوند.

وی افزود این آخرین جلسه خواهد بود و اگر به تعهدات عمل نشود، احداث بلوار را متوقف خواهیم کرد.

وی ابراز امیدواری کرد: سال پیش رو سال تحصیلی پربرکت برای دانشگاه یزد باشد.

حجت‌الاسلام «محمدحسن تولائی» مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه یزد نیز در این نشست ضمن تبریک هفته وحدت و آغاز سال تحصیلی جدید به حاضرین در نشست گفت: علم بدون عمل، علم بدون ایمان، اختراع بدون ایمان در پیشگاه خدای سبحان، پشیزی ارزش ندارد. در قرآن و کتب آسمانی بیان نشده که هرکس عالم تر است مقرب تر است، بلکه ایمان، معرفت و عبودیت شرط بهشت و نجات است، نه صرفا مراتب علمی و اختراع و... .

وی اظهار کرد: علم و اختراعی که منجر به خدمت رسانی به خلق شود ارزشمند است، ولی ایمان شرط نجات است؛ چرا که بوی تعفن عالمان بی عمل، اهل جهنم را عذاب می‌دهد؛ پس علم تنها کارساز و منجی نخواهد بود.

در پایان تعدادی از روسای دانشکده ها به بیان تجارب موفق خود در حوزه های مختلف در سال گذشته پرداختند و در خصوص برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت جهت افزایش کیفیت و کمیت فعالیت دانشکده ها هم اندیشی کردند و به برخی از چالش‌ها و مشکلات اشاره کردند که مقرر شد از طرف مسئولین مربوطه پیگیری شود.

انتهای پیام/

https://stnews.ir/short/4a5oq
اخبار مرتبط

در سایت مرکز سنجش پزشکی؛

نتایج اولیه آزمون دستیاری پزشکی اعلام شد

1403/03/22 12:56

به دنبال برگزیده شدن پروژه پنجره واحد خدمات دانشگاهی؛

وزیر علوم از وزیر ارتباطات به‌دلیل توسعه دولت الکترونیک تقدیر کرد

1403/03/21 10:47

در گفت‌وگو با مهر عنوان شد؛

جزییات ارتقا اساتید هنر و علوم انسانی اعلام شد

1403/03/21 10:14

برای نیمسال اول ۱۴۰۴-۱۴۰۳ منتشر شد؛

جدول زمانبندی نقل و انتقال دانشجویان پزشکی/ آخرین مهلت ثبت نام

1403/03/21 10:00

دبیر شورای آموزش داروسازی خبرداد:

برنامه درسی دکتری عمومی داروسازی بازنگری شد

1403/03/21 09:57

تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر: