پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد و نوآوری

اعلام آمادگی پارک علم و فناوری دانشگاه تهران برای حضور شرکت‌ها و انجام اقدامات تحقیق و توسعه‌ای

رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران گفت: پارک علم و فناوری دانشگاه تهران اعلام آمادگی می‌کند که بسترسازی لازم برای حضور شرکت‌ها را به منظور تحقیق و توسعه فراهم کند.

به گزارش پایگاه خبری علم و فناوری : علی اسدی  رئيس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران در اولین رویداد اقتصاد دیجیتال و نقش آفرینی صنعت ICT در توسعه دیجیتال ضمن تسلیت شهادت سرداران مقاومت گفت: امروز شاهد برگزاری رویدادهای ICT در توسعه اقتصاد دیجیتال هستیم که با توجه به اهمیت شبکه سازی میتوانیم کارهای خوبی را رقم بزنیم.

وی افزود:  با سرعت رشد تکنولوژی و ورود فناوری های نوین همچون هوش مصنوعی, اینترنت اشیا و بلاک چین، حوزه های مختلف کسب و کار اقتصاد دیجیتال به بستری برای نوآوری، افزایش بهره وری و کاهش هزینه ها تبدیل شده است. کشورهایی که توانسته‌اند از این فضا استفاده کنند گام های بزرگی در راستای اشتغال زایی، توسعه کسب و کارها و رشد پایدار اقتصادی برداشته‌اند.

اسدی گفت: امروزه اقتصاد دیجیتال دچار تحولاتی چون تجارت الکترونیک، خدمات دیجیتال، بانکداری، دیجیتال شده که با افزایش سرعت دیجیتالی شدن جهان رو به رشد است. شرکت‌ها و دولت‌ها به این نتیجه رسیده‌اند که اگر نتوانند با این تحولات همراه شوند از رقابت جهانی عقب می‌مانند.

او اضافه کرد: در ایران نیز شرکت‌های فناوری، استارت‌آپ‌ها و اپراتورها در اقتصاد دیجیتال به یکی از بخش‌های مهم و رو به رشد تبدیل شده‌اند.

اسدی گفت: استفاده از فناوری نوین و دیجیتال در کسب و کارها باعث تحولات بزرگ در عرصه های مختلف اقتصادی می‌شود. در سطح جهانی اقتصاد دیجیتال سهم بزرگی از جی دی پی کشور ها را به خود اختصاص داده که نزدیک به ۱۸ درصد است، اما از پتانسیل بسیار بالایی برای رشد توسعه برخوردار است که سهم اقتصاد دیجیتال در جی دی پی ایران در حال حاضر حدود ۸ درصد اعلام شده است.


اسدی ادامه داد: با این حال با توجه به ظرفیت های موجود در اقتصاد دیجیتال، این رقم می‌تواند به طور قابل توجهی توسعه زیرساخت‌های مخابراتی و اینترنتی حمایت از استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های فناور و تدوین سیاست‌های مناسب می‌تواند به تحقق این امر کمک می‌کند.

رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران ادامه داد: امروزه اقتصاد دیجیتال شامل تحولاتی همچون تجارت الکترونیک،خدمات دیجیتال، بانک‌داری را در بر می‌گیرد که با افزایش و سرعت دیجیتالی شدن جهان شرکت‌ها و دولت‌ها به این نتیجه رسیدند که اگر نتوانند به سرعت با این تحولات همگام شوند قطعا از رقابت جهانی باز خواهند ماند.

به گفته اسدی، توسعه زیرساخت‌های مخابراتی و اینترنتی، حمایت از شرکت ها و استارت‌آپ‌های فناور و تدوین سیاست‌ها می‌تواند به این امر کمک کند.

وی افزود: استفاده از فناوری های نوین و دیجیتال در کسب و کارها نه تنها باعث افزایش کارآمدی و بهبود کیفیت خدمات می‌شود، بلکه تحولات بزرگ در عرصه‌های مختلف اقتصادی را به وجود می آورد؛ همچنین در سطح جهانی اقتصاد دیجیتال سهم قابل توجهی از جی دی پی کشورها را به خود اختصاص داده است.

اسدی تصریح کرد: یکی از چالش‌های اساسی نیاز به بهبود زیرساخت های فناوری و افزایش دسترسی به اینترنت پرسرعت است. همچنین باید به آموزش و ارتقای مهارت‌های دیجیتال در نیروهای انسانی در این زمینه توجه بیشتری شود تا بتوانیم از فرصت های اقتصادی ناشی از فناوری بهره برداری کنیم.

وی به ارتباط دانشگاه و صنعت اشاره کرد و گفت: در این میان توجه اکید به ارتباط دانشگاه، صنعت و ضرورت، شتاب دهنده در مسیر تقویت نقش آفرینی پارک های علم و جایگاه ویژه ای دارد و پارک علم و فناوری دانشگاه تهران اعلام آمادگی می‌کند که بسترسازی لازم برای حضور شرکت‌ها را به منظور تحقیق و توسعه فراهم کند.

اسدی ادامه داد: اقتصاد دیجیتال نه تنها یک انتخاب بلکه یک ضرورت برای آینده اقتصادی کشور است. می توانیم با هم افزایی میان بخش‌های دولتی و خصوصی به سوی اقتصاد دیجیتال پایدار و پویا حرکت کنیم و جایگاه ایران را ارتقا دهیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: این رویداد با هدف تحلیل و بررسی نقش ICT در اقتصاد دیجیتال و تاثیر هوش مصنوعی بر صنایع برگزار شده است.

https://stnews.ir/short/VvByR
اخبار مرتبط

با اعلام فراخوان «مسیر» صورت گرفت؛

آغاز پذیرش عضویت در مرکز رشد فناوری نخبگان پارک فناوری پردیس

1403/03/21 18:43

در راستای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و توسعه اقتصاد دانش‌بنیان؛

جلسه‌ گروه اقتصاد مردمی بنیاد تعاون بسیج و جمعی از شرکت‌های دانش‌بنیان کردستان برگزار شد

1403/03/21 10:49

گفتگوی با رییس صندوق نوآوری و شکوفایی؛

«تولیدفراسرزمینی» ۱۵ محصول دانش‌بنیان/ایجاد۱۰۰۰خط تولید در ۱۲ سال

1403/03/21 09:54

تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر: