واحدهای فناور و شرکت‌های دانش‌بنیان ,پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد و نوآوری

در سفر یک روزه معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهور به اصفهان؛

افتتاح برج فناوری و کارگاه‌های تجاری‌سازی فناوری‌های صنعت‌ساز در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان

در سفر یک روزه روح‌الله دهقانی فیروزآبادی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهور به اصفهان «برج فناوری و کارگاه‌های تجاری‌سازی فناوری‌های صنعت‌ساز» در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری از اصفهان : در سفر یک روزه روح‌الله دهقانی فیروزآبادی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهور به اصفهان «برج فناوری و کارگاه‌های تجاری‌سازی فناوری‌های صنعت‌ساز» در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان افتتاح شد.

قاسم مصلحی رئیس شهرک علمی تحقیاتی اصفهان در آیین افتتاح برج فناوری گفت: برج فناوری در زمینی به مساحت ۴۸۰۰ مترمربع و با زیربنای ۲۳۰۰ مترمربع در ۱۴ طبقه احداث شده است که این برج محل استقرار دفاتر اداری و تحقیق و توسعه شرکت‌ها و موسسات فناور و همچنین واحدهای ارائه‌دهنده خدمات تجاری‌سازی فناوری است.

وی با بیان این که احداث برج فناوری به صورت یک پروژه مشارکتی بخش خصوصی و دولتی انجام شده است، خاطرنشان کرد: شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان، معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در احداث برج فناوری مشارکت داشته‌اند.

مصلحی اعلام کرد: برج فناوری قابلیت استقرار ۷۰ شرکت و موسسه فناور و دانش‌بنیان را دارد و همچنین ارزش سرمایه‌گذاری برج فناوری ۵۰۰ میلیارد تومان است.

وی افزود: معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری با اختصاص مبلغ ۱۰ میلیارد تومان در احداث برج فناوری مشارکت داشته است.

 

کارگاه‌های تجاری‌سازی فناوری‌های صنعت‌ساز

رئیس شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان؛ همچنین فراهم نمودن فضاهای اداری، کارگاهی و آزمایشگاهی متناسب با نیاز شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان را یکی از خدمات شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان  عنوان کرد و گفت: «کارگاه‌های تجاری‌سازی فناوری‌های صنعت‌ساز» با هدف نمونه‌سازی محصولات دانش‌بنیان توسط این شرکت‌ها انجام شده است.

وی ادامه داد: «کارگاه‌های تجاری‌سازی فناوری‌های صنعت‌ساز» با زیربنای ۱۷۰۰ مترمربع و با اعتبار ۳۸ میلیارد تومان احداث شده است. 

رئیس شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان افزود: این پروژه از محل درآمد اختصاصی شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان و با حمایت مالی وزارت نفت، معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری احداث شده است.

مصلحی گفت: «کارگاه‌های تجاری‌سازی فناوری‌های صنعت‌ساز» فضاهای کارگاهی و آزمایشگاهی را برای ۷ شرکت و موسسه فناور و دانش‌بنیان فراهم کرده است.

گفتنی است شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان با حدود ۷۰۰ شرکت دانش‌بنیان و فناور مستقر در خود، به طور تخصصی به رفع نیاز فناورانه صنایع می‌پردازد.

 

 انتهای پیام/

 

افتتاح برج فناوری و کارگاه‌های تجاری‌سازی فناوری‌های صنعت‌ساز در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان
افتتاح برج فناوری و کارگاه‌های تجاری‌سازی فناوری‌های صنعت‌ساز در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان
https://stnews.ir/short/4kjRX
اخبار مرتبط
تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر:
دسته بندی ها
علم و فناوری
دانشگاه‌
رشد و نوآوری
مستندات علمی
همایش
دانش بنیان
سلامت