واحدهای فناور و شرکت‌های دانش‌بنیان ,پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد و نوآوری

برگزاری آیین جشن پایان دوره مراکز رشد فناوری و تقدیر از واحدهای فناور برتر

مراسم اعطای جایزه شرکت‌های برتر ارزیابی سال ۱۴۰۲ در شانزدهمین جشن پایان دوره مراکز رشد فناوری «جشن سپاس» در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان برگزار شد و در چهار دسته، شرکت های برتر جوایز خود را دریافت کردند.

به گزارش پایگاه خبری علم و فناوری از اصفهان : آیین جشن پایان دوره مراکز رشد فناوری و تقدیر از واحدهای فناور برتر《جشن سپاس》با حضور قاسم مصلحی رئیس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان چهارشنبه ۱۳ تیرماه در سالن اجتماعات سروش برگزار شد.

 

 احسان یزدیان در آیین جشن پایان دوره مراکز رشد فناوری و تقدیر از واحدهای فناور برتر «جشن سپاس»اظهار کرد: شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان تقریبا از ابتدای تاسیس تا به امروز این ارزیابی را بصورت سالانه انجام داده است و در محورهای مختلف و برای تصمیم‌گیری ها داده‌ها جمع‌آوری و ارزیابی می‌شود. 

وی بیان داشت: ارزیابی امسال که از مهرماه سال گذشته آغاز شده و دارای یک پروسه شش ماهه است که شامل: ثبت خودارزیابی واحدهای فناوری؛ بازدید و مصاحبه حضوری؛  جمع بندی نتایج  و در نهایت ارائه گزارش است که همه شرکت‌ها از نقاط قوت و ضعف خود مطلع خواهند شد.بر اساس این ارزیابی وضعیت کلی شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان از نظر جایگاه مجموعه‌های فناور مشخص خواهد شد و بر این مبنا سهم و تاثیری که شرکت‌های فناور بر اقتصاد دانش بنیان کشور و استان دارند؛ مشخص می‌شود.

یزدیان عنوان کرد: شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان هر سال ارزیابی شرکت‌ها را در دو بخش ارزیابی شرکت‌ها‌ی مستقر در مراکز رشد و ارزیابی شرکت‌های مستقر در پارک‌ها‌ انجام می‌ دهد.

ارزیابی شرکت‌های فناوری مراکز رشد به تعداد ۱۲۴ واحد 
وی با اشاره به محورهای اصلی ارزیابی که در چهار موضوع دستاورهای فناوری، فعالیت اقتصادی و تجاری‌سازی دستاوردها، برنامه‌ریزی و مدیریت انسانی و تعامل با شهرک و واحدهای فناور مستقر در  آن است؛ تصریح کرد: در این دوره در ارزیابی شرکت‌های فناوری مراکز رشد ۱۲۴ واحد ارزیابی شدند. 

معاون توسعه فناوری شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان ادامه داد: بعنوان مثال در ارزیابی سال ۱۴۰۲ شرکت‌های مراکز رشد با وجود اینکه از نظر نیروی انسانی توقع زیادی نباید داشته باشیم و عمدتا شرکت‌های کوچک و با تعداد نیروی کمتر از ده نفر هستند؛ اما در این دوره ارزیابی نتایج نشان داد ۸ درصد شرکت‌های مستقر در مراکز رشد شهرک ده نفر و بالای ۱۰ نفر نیروی انسانی شاغل دارند همچنین سال گذشته حدود ۲۰ میلیارد تومان گردش مالی‌ بواسطه ۱۳ درصد شرکت‌های مستقر در مراکز رشد(تعداد ۱۶ شرکت) ایجاد شده است. 

  
 یزدیان در ادامه ارزیابی واحدهای فناوری مستقر در پارک های علم و فناوری شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان را مورد اشاره قرار داد و  اظهار کرد: تعداد واحدهای فناوری مورد ارزیابی در سال گذشته ۲۲۴ واحد بودند. 

معاون توسعه فناوری شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان اعلام کرد: از نظر وضعیت کلی طبق این ارزیابی «مثبت ۳۵ همت» در حوزه مالی شرکت‌های مستقر در شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان بوده است؛ همچنین بیش از ۱۵ میلیارد تومان فروش محصولات و خدمات بوده و بیش از ۹۵۰۰ نفر نیروی انسانی شاغل و بیش از ۳۱۰۰ محصول تجاری‌سازی شده که این اعداد و ارقام نشان دهنده تنوع فناوری و محصولات و دستاوردهای ارزشمند شرکت های مستقر در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان و نوید دهنده توانایی‌های روز افزونی است  که سال به سال شاهد جهش آن نیز هستیم.

 

 

برگزاری آیین جشن پایان دوره مراکز رشد فناوری و تقدیر از واحدهای فناور برتر

رونمایی از ۲ محصول فناورانه در شانزدهمین جشن سپاس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان در ادامه این مراسم؛ رونمایی از دو محصول فناورانه تولید شده توسط شرکت‌های دانش‌بنیان ماهان لوتوس آریا و زیست یاخته زنده رود در حوزه کلاژن هیدرولیز شده«خاصیت جوانسازی و ارتجاعی به پوست» و محیط کشت خون«تشخیص وجود میکروارگانیسم ها» در شانزدهمین دوره جشن سپاس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان برگزار شد. به گفته مدیرعامل شرکت ماهان لوتوس آریا؛ کلاژن هیدرولیز‌شده دریایی با برند جوجادو دارای مجوز بهداشت از سازمان غذا و دارو است. کیفیت بالا، تاثیر‌گذاری بالا، در دسترس بودن و قیمت پایین بعنوان برتری این محصول نسبت به محصولات مشابه است. کلاژن هیدرولیز شده نوعی پروتئین است که بافت اصلی پوست را تشکیل می دهد و خاصیت جوانسازی و ارتجاعی به پوست می‌بخشد. از سن ۲۵ سالگی تولید این پروتئین در پوست کاهش یافته و پوست دچار چین و چروک می‌شود. از طرفی عوامل محیطی مثل تابش خورشید، مصرف قندها و کربوهیدرات ها، مصرف دخانیات نیز باعث کاهش کلاژن پوست و ایجاد چین و چروک پوستی می شود.کلاژن هیدرولیز شده تولیدی شرکت ماهان لوتوس آریا دقیقا شبیه به کلاژن پوست انسان با توالی آمینواسیدی مشابه می باشد. این محصول پس از استعمال بر روی پوست به علت سایز مولکولی بسیار پایین به راحتی از منافذ پوست عبور کرده و جایگزین کلاژن های تخریب شده پوست می‌شود و چین و چروک های پوستی را کاهش می دهد. این محصول در صنایع آرایشی بهداشتی به عنوان ماده موثره جهت جوانسازی و کاهش چین و چروک های پوستی استفاده می‌شود.

برگزاری آیین جشن پایان دوره مراکز رشد فناوری و تقدیر از واحدهای فناور برتر

همچنین محصول محیط کشت خون «تشخیص وجود میکروارگانیسم‌ها» نیز در سه حجم بزرگسال 50ml ؛ اطفال 25ml، و نوزادان 15ml تولید شده است و به گفته مدیر عامل شرکت زیست یاخته زنده‌رود این محصول موفق به اخد سه مجوز از جمله مجوز سازمان غذا و دارو شده و به مرحله عرضه در بازار هم رسیده است.

اعطای جایزه شرکت‌های برتر ارزیابی سال ۱۴۰۲ در شانزدهمین جشن پایان دوره مراکز رشد فناوری

در بخش پایانی این مراسم اعطای جایزه شرکت‌های برتر ارزیابی سال ۱۴۰۲ در شانزدهمین جشن پایان دوره مراکز رشد فناوری «جشن سپاس» برگزار شد و در چهار دسته که در ادامه اشاره می‌شود؛ جوایز خود را دریافت کردند.   

شرکت‌های موفق خارج شده از دوره رشد

لایه رویان پارت، خدمات مهندسی دقیق اتصال دهی سپاهان، الوند پالایش پارسه، آریسا شیمی خاورمیانه، کیمیا تبرید سپاهان، پیشگامان طراحی و ایده پردازی جامدات، آسا دارو پویش، صنایع پیشرفته وستا صنعت جهان نما، فرازنیک طرح امرداد، پوشش گیتی سبز اسپادان، پایش سطح اسپادانا، دانا تجهیز پترو آب، فنی و مهندسی آرمان سازان آیریک اسپادانا، صنعت بارز آفرین، پرتو سبز دانش پویا، نانو پایش گیتیر،فناوران طب پیشرفته سوشیانت، افکار آذین سبز، پندار آفرین لحظه های هستی، گوهر نشان آتنا،رابین سپند اسپادانا، مهندسی فن آوران مدار نصف جهان،راهکار هوشمندانه تنظیم بازار الکترونیکی بیستون بعنوان ۲۳ شرکت از شرکت‌های موفق خارج شده از دوره رشد بودند.

 

شرکت‌های  برتر مراکز رشد فناوری شهرک در گروه کمتر از یک سال استقرار-۱۴۰۲
دو شرکت مدیریت صنعت و تجارت ماهور با زمینه فعالیت اتوماسیون و ابزار دقیق و شرکت  لجستیک هوشمند پارس با زمینه فعالیت فناوری اطلاعات و ارتباطات  بعنوان شرکت‌های برتر مراکز رشد فناوری شهرک در گروه کمتر از یک سال استقرار-۱۴۰۲ بودند.

 

شرکت‌های  برتر مراکز رشد فناوری شهرک در گروه بین یک تا دو سال استقرار
دو شرکت فنی و مهندسی فناوران لیزر سپاهان و شرکت پایدار کشت هوش خاورمیانه بعنوان شرکت‌های  برتر مراکز رشد فناوری شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان در گروه بین یک تا دو سال استقرار به ترتیب رتبه اول و رتبه دوم را داشتند.

 

شرکت‌های  برتر مراکز رشد فناوری شهرک در گروه بیش از دو سال استقرار

دو شرکت فناور فرتاک اسپادانا و  شرکت مهندسی داده ایماژ رایان بعنوان شرکت‌های  برتر مراکز رشد فناوری شهرک در گروه بیش از دو سال استقرار به ترتیب رتبه اول و رتبه دوم را داشتند.

 

 

برگزاری آیین جشن پایان دوره مراکز رشد فناوری و تقدیر از واحدهای فناور برتر
برگزاری آیین جشن پایان دوره مراکز رشد فناوری و تقدیر از واحدهای فناور برتر
https://stnews.ir/short/4aMxd
اخبار مرتبط
تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر:
دسته بندی ها
علم و فناوری
دانشگاه‌
رشد و نوآوری
مستندات علمی
همایش
دانش بنیان
سلامت