پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد و نوآوری

بر اساس راهبرد امنیت غذایی رشد تولیدات گلخانه ۳ برابر شود

رئیس پارک علم و فناوری استان قزوین، گفت: با توجه به راهبرد امنیت غذایی امروز تولیدات بخش کشاورزی در گلخانه‌ها ۳ میلیون تن در سال است که باید به ۱۵ میلیون تن در سال برسد.

به گزارش پایگاه خبری علم و فناوری : جعفر احمدی، رئیس پارک علم و فناوری استان قزوین امروز در اولین رویداد آینده پژوهشی بخش کشاورزی که به همت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در محل سالن جلسات باغستان جهاد کشاورزی برگزار شد، اظهار داشت: امنیت غذایی با توجه به دو مقومه کشاورزی هوشمند و کشاورزی حفاظتی تضمین می شود.

وی ادامه داد: بر اساس سند چشم‌انداز در 8 سال آینده، کشور باید امنیت غذایی بالایی داشته باشد و از طریق دسترسی راحت مردم، تأمین غذای سالم مبتنی بر سبد غذایی مطلوب بر اساس آب و خاک و منابع زیستی انجام شود.

جعفری تصریح کرد: در راهبرد امنیت غذایی کشور 211 اقدام عملی تعریف شده است که باید توسط دستگاه های متولی امر همچون سازمان جهاد کشاورزی و شرکت های دانش بنیان این حوزه اجرایی شود.

رئیس پارک علم و فناوری استان قزوین با بیان اینکه باشد رشد تولیدات گلخانه ای 3 برابر شود، عنوان کرد: با توجه به راهبرد امنیت غذایی، امروز تولیدات بخش کشاورزی در گلخانه ها 3 میلیون تن در سال است که باید به 15 میلیون تن در سال برسد.

وی در پایان تاکید کرد: بر اساس چشم‌انداز در سال 1411 باید تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه کشاورزی 350 شرکت به 1000 شرکت برسد و به همین نسبت تعداد نیروی انسانی شاغل در این شرکت‌ها نیز باید 6 برابر شود.

https://stnews.ir/short/NKbo8
اخبار مرتبط

با اعلام فراخوان «مسیر» صورت گرفت؛

آغاز پذیرش عضویت در مرکز رشد فناوری نخبگان پارک فناوری پردیس

1403/03/21 18:43

در راستای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و توسعه اقتصاد دانش‌بنیان؛

جلسه‌ گروه اقتصاد مردمی بنیاد تعاون بسیج و جمعی از شرکت‌های دانش‌بنیان کردستان برگزار شد

1403/03/21 10:49

گفتگوی با رییس صندوق نوآوری و شکوفایی؛

«تولیدفراسرزمینی» ۱۵ محصول دانش‌بنیان/ایجاد۱۰۰۰خط تولید در ۱۲ سال

1403/03/21 09:54

تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر: