به گزارش پایگاه خبری علم و فناوری : یکونیم سال پیش، ژفقط جرقهای در ذهن مارک زاکربرگ بود؛ اما حالا و پس از گذشت حدود یک سال از انتشارش، طبق گفتهی وی به ۱۷۵ میلیون نفر کاربر رسیده است. در 5 جولای 2023 (۱۴ تیر ۱۴۰۲) وقتی تردز وارد اپ استور شد، ماسک در حال نابودکردن سرویسی بود که قبلاً توییتر نامیده میشد و زاکربرگ را به مسابقهی مشتزنی واقعی تحریک میکرد که البته هرگز اتفاق نیفتاد. یک سال بعد، تردز همچنان با سرعت ثابتی در حال رشد است؛ درحالیکه ماسک از زمان بهقدرترسیدن، آمار قابلمقایسهای برای X بهاشتراک نگذاشته است.
مانند تمام شبکههایی اجتماعی، ازجمله تردز، کاربران ماهانه فقط بخشی از داستان رشد را نشان میدهند. این نکته مهم است که برخلاف فیسبوک و واتساپ و اینستاگرام، متا هنوز تعداد کاربران روزانه تردز را بهاشتراک نگذاشته است. این غفلت نشان میدهد که Threads ترافیک زیادی از افرادی دریافت میکند که هنوز به کاربران دائمی تبدیل نشدهاند.
ورج مینویسد که در ماههای اخیر بخش زیادی از رشد برنامهی تردز همچنان بهدلیل تبلیغ آن در اینستاگرام است. هر دو برنامه از سیستم حساب مشترک استفاده میکنند که انتظار نمیرود تغییر کند. بااینحال، 175 میلیون نفر کاربر ماهانه برای برنامهای یکساله موضوعی نیست که بتوان نادیده گرفت؛ بهخصوص باتوجهبه سابقهی نهچندان درخشان متا در راهاندازی آزمایشی برنامههای مستقل در سالهای اخیر.
زاکربرگ گفته است که فکر میکند Threads قابلیتهای لازم را برای تبدیلشدن به اپلیکیشنی با یکمیلیارد نفر کاربر دارد. گفته شده است که برای ادامهدادن روند رشد، متا روی بازارهایی همچون ژاپن تمرکز دارد که فکر میکند در آنها فرصتی برای گرفتن سهم بیشتری از بازار X وجود دارد.
درحالحاضر، تردز ازنظر مالی هنوز برای متا زیانده است؛ اگرچه مطمئناً میتواند بهطور نامحدود برای تأمین مالی آن بودجه داشته باشد. مدیران ارشد داخلی متا در حال فکرکردن به فعالکردن تبلیغات در تردز در اواخر سال آینده هستند؛ هرچند برنامهی دقیق آن هنوز مشخص نیست.