به گزارش پایگاه خبری علم و فناوری : نشست قرارگاه جهاد علم و فناوری با حضور فرمانده سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد، معاونت علمی پژوهشی وفناوری سپاه فتح،نمایندگان علمی اقشار بسیج و مسئولین علمی در استان برگزار شد.

در این نشست سرگرد پاسدار ثنائی مهر معاونت علمی پژوهشی و فناوری سپاه فتح در استان گفت :  در سال گذشته 7جلسه قرارگاه علم و فناوری در سطح استان و 11جلسه در سطح سپاه ناحیه ای استان برگزار شد.

در سال گذشته مصوب شد از مخترعین و مبتکرین به تعداد 38 مورد حمایت شود که این مورد نیز محقق گردید و در طی بازرسی سازمان بسیج از معاونت علمی با همراه مسئولین طرح برنامه ریزی در ادغان سنجی ، صحت 95 درصد  از برنامه های علمی در سطح استان  مورد تایید قرار گرفت.

ثنائی مهر افزود در بحث تسهیل گری نزدیک به 21 مورد ،ارسال مسائل استان و شهرستان 117 مورد، معرفی 4طرح از سال گذشته تا به الان ، راه اندازی 5 مرکز رشد در سطح استان و شهرستان ، راه اندازی خانه نخبگان در سطح استان و شهرستان، تکمیل شدن 95 درصد از شبکه علمی در این استان و در بحث توانمند سازی شبکه علمی در سال گذشته 20 هزار نفر و امسال در 6 ماهه اول 10 هزار نفر انجام گرفته است.

وی ادامه داد: طرح دیگری که در سازمان جاذبه ایجاد می کند طرح نیاز محور باقرالعلوم است که در طرح باقر العلوم 26 هسته در سامانه ثبت شده است.

در این طرح ، بسیج با استفاده از ظرفیت اقشار بسیج  و محلات به شناسایی  نیازهای فناورانه استان پرداخته و براساس نیازها  اقدام به  ایجاد  هسته های فناور و رشد آنها تا مرحله  دانش بنیانی کرده و به این هسته ها در قالب  طرح های حمایتی  کمک های بلاعوض می شود.

در بحث  افکار سنجی سال گذشته 12 مورد و امسال 8 پروژه انجام گرفته است.

ثنائی مهر در ادامه پیشنهاد دادند که ساختمان مناسبی به همراه کارخانه نوآوری  در سطح استان ساخته شود و نسبت به شناسایی نخبگان در سطح استان اقدام و مورد حمایت قرار بگیرند. 

سردار خرم دل فرماندهی سپاه  فتح استان  اظهار داشتند: باید جایگاه علم و ضرورت استفاده آن در جامعه گفتمان سازی و جریان سازی شود.

وی بر ادامه تلاش های جوانان و همچنین حمایت های سازمان بسیج علمی پژوهشی و فناوری از این عزیزان تاکید کرد.

نظرات