به گزارش پایگاه خبری علم و فناوری : رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با حضور در غرفه این دانشگاه در سالن همایش های بین المللی صدا و سیما گفت: دو بیمارستان پیامبر اعظم (ص) قشم و بیمارستان ام لیلا بندرعباس که موفق به کسب مجوز IPD (بخش بیماران ببن الملل) شدند در این نمایشگاه حضور دارند. 

دکتر غلامعلی جاودان بیمارستان پیامبر اعظم (ص) قشم را یکی از ظرفیت های بالقوه در حوزه IPD عنوان کرد؛ و افزود: جزیره قشم یکی از پتانسیل های حوزه گردشگری کشور است؛ چرا که سالهاست این جزیره بعنوان تنها ژئو پارک خاور میانه به ثبت یونسکو رسیده است و می توان از این ظرفیت برای توسعه گردشگری سلامت بهره برد. 

دکتر جاودان با اشاره به اینکه بیمارستان قشم بعنوان یک بیمارستان دانشگاهی به تازگی موفق به کسب مجوز IPD شده است اظهار کرد: هم اکنون بیماران بین المللی می توانند بدون ویزا به جزیره قشم سفر کنند و از خدمات درمانی (آب مروارید، بلفارو پلاستی، زایمان های طبیعی و سزارین، جراحی هموروئید و سایر خدمات درمانی سرپایی بهره مند شوند. 

وی حضور یکی از بیمارستان بخش خصوص بندرعباس در غرفه دانشگاه را نشان از مشارکت بین بخشی در حوزه درمان دانست و تصریح کرد: این مرکز درمانی نیز به تازگی موفق کسب مجوز آی.پی.دی شده است و قرار است در مدت زمان ۳ روزه نمایشگاه خدمات و دستاورد های خود را به بازدید کنندگان ارائه کند. 

دکتر جاودان گفت: با توجه به اینکه ما یک استان ساحلی هستیم و با کشورهای های حوزه خلیج فارس ارتباط نزدیکی داریم؛ فرصت بسیار مناسبی است تا بیمارستانها و مراکز درمانی استان به موضوع IPD ورود کنند. 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان یادآور شد: سومین نمایشگاه بین المللی بیمارستان ها و مراکز درمانی یکی از رویدادهای بین المللی درحوزه خدمات درمان و گردشگری درمان است؛ این نمایشگاه یکی از رویدادی مهم با این ابعاد و برنامه های تخصصی جانبی در دنیا است. 

این نمایشگاه از ۱۷ لغایت ۱۹ مرداد در سالن همایش های بین المللی صداو سیما تهران در حال برگزاری است؛ و قرار است بیش از ۳۵ کشور دنیا در این رویداد علمی شرکت کنند.

نظرات