دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی

نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد:

دانشگاه آزاد یزد تولیدات پوشاک خود را در کل کشور گسترش دهد

نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد گفت: دانشگاه آزاد اسلامی یزد باید تولیداتی با کیفیت بالا و قیمت مناسب داشته باشد تا بتواند تامین کننده پوشاک کل کشور باشد.

به گزارش پایگاه خبری علم و فناوری : آیت الله «محمدرضا ناصری» نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد در بیستمین جلسه هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد، حرکت دانشگاه آزاد اسلامی در جهت تولید پوشاک مدارس را کاری مثبت برشمرد و گفت: وضعیت تولید پوشاک در کشور مناسب نیست. این در حالیست که فرصت‌های خوبی در این صنعت وجود دارد.

آیت الله ناصری ادامه داد: جمعیت بالای 85 میلیون نفر در کشور، نیاز زیادی به تولید محصولات در حوزه پوشاک دارد که فعالیت در این زمینه منجر به درآمدزایی، رشد تولید و اشتغال دانش آموختگان در رشته های مرتبط با این صنعت خواهد شد.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد به تشریح وضعیت پوشاک کشور پرداخت و گفت: در حال حاضر سالانه میلیاردها دلار پوشاک از کشورهای مختلف مانند ترکیه و چین وارد کشور می شود که این موضوع منجر به خروج ارز از کشور، ضربه به اشتغال و تولید را به دنبال دارد.

 آیت الله ناصری ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی حرکتی آغاز کرده است و باید تولیداتی با کیفیت بالا و قیمت مناسب داشته باشد و تولیدات خود را به غیر از پوشاک مدارس در سایر زمینه های این صنعت در کل کشور گسترش دهد. 

وی در ادامه پیشنهاد داد: در زمینه کشاورزی دانشگاه می توانداقدامات مؤثری را انجام دهد، چون محصولات کشاورزی رابطه مستقیمی با رزق و روزی مردم دارد و در جهت بهبود امنیت غذایی و بهداشت کل جامعه نقش به سزائی ایفا می کند. 

آیت الله ناصری با تاکید بر فعالیت های فرهنگی در دانشگاه آزاد اسلامی یزد گفت: کارهای بیشتری باید در این زمینه انجام داد و در جلسات تأکید بیشتری بر رشد فعالیتهای فرهنگی باشد. 

وی در مورد تقویت مدارس سما و بها دادن به گرایش علوم انسانی در این مدارس گفت: فارغ التحصیلان این گرایش در شغل هایی مانند قضاوت، معلمی، استاد دانشگاه مشغول به کار می شوند و نقش به سزایی در هدایت و رشد تربیتی و فرهنگی جامعه دارند، لذا نقش تفکر و تعقل را در حل مسائل جامعه باید تقویت کرد.

https://stnews.ir/short/46o9a
اخبار مرتبط

در سایت مرکز سنجش پزشکی؛

نتایج اولیه آزمون دستیاری پزشکی اعلام شد

1403/03/22 12:56

به دنبال برگزیده شدن پروژه پنجره واحد خدمات دانشگاهی؛

وزیر علوم از وزیر ارتباطات به‌دلیل توسعه دولت الکترونیک تقدیر کرد

1403/03/21 10:47

در گفت‌وگو با مهر عنوان شد؛

جزییات ارتقا اساتید هنر و علوم انسانی اعلام شد

1403/03/21 10:14

برای نیمسال اول ۱۴۰۴-۱۴۰۳ منتشر شد؛

جدول زمانبندی نقل و انتقال دانشجویان پزشکی/ آخرین مهلت ثبت نام

1403/03/21 10:00

دبیر شورای آموزش داروسازی خبرداد:

برنامه درسی دکتری عمومی داروسازی بازنگری شد

1403/03/21 09:57

تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر: