دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی

دانشگاه علامه‌ در فهرست برترین دانشگاه‌های جهان قرار گرفت

نتایج رتبه‌بندی تایمز در سال ۲۰۲۵ اعلام شد و دانشگاه علامه‌طباطبائی برای دومین سال پیاپی در فهرست برترین دانشگاه‌های جهان قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری علم و فناوری : بر اساس نتایج جدیدترین رتبه‌بندی تایمز (رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهان)، دانشگاه علامه‌طباطبائی به‌عنوان دانشگاه تخصصی علوم انسانی و اجتماعی کشور، برای دومین بار متوالی در فهرست برترین دانشگاه‌های جهان قرار گرفت.

در رتبه‌بندی تایمز ۲۰۲۵ بیش از ۲۰۰۰ دانشگاه برتر جهان از ۱۱۵ کشور رتبه‌بندی شده‌اند. تعداد ۸۰ دانشگاه از جمهوری اسلامی ایران در این رتبه‌بندی حضور دارند که نسبت به سال گذشته ۱۱ درصد افزایش داشته است. به‌علاوه ۴ دانشگاه صنعتی اراک، موسسه آموزش عالی دانش‌پژوهان، دانشگاه آزاد اسلامی شهر قدس و دانشگاه صنعت نفت نیز به عنوان گزارش دهنده آورده شده است.

در این رتبه‌بندی دانشگاه‌های صنعتی شریف با قرار گرفتن در بازه رتبه‌ای ۳۵۰-۳۰۱ به عنوان رتبه اول جمهوری اسلامی ایران معرفی شده‌اند. همچنین دانشگاه صنعتی امیرکبیر و دانشگاه علم و صنعت ایران مشترکا رتبه دوم را کسب کردند و دانشگاه‌های تهران و علوم پزشکی کرمانشاه، مشترک در رتبه سوم قرار گرفته‌اند.

دانشگاه‌هایی که رتبه‌بندی آن‌ها در بازه یکسان هستند همگی هم‌رتبه بوده و ترتیب اسامی ذکر شده در این گزارش مطابق با سامانه رتبه‌بندی تایمز و بر اساس حروف الفبا (به لاتین) است.

در روش‌شناسی رتبه‌بندی جهانی تایمز ۲۰۲۵، از ۱۸ شاخص استفاده شده است. شاخص‌های عملکردی در ۵ معیار کلی «آموزش»، «پژوهش»، «کیفیت پژوهش»، «چشم‌انداز بین‌المللی» و «صنعت» قرار داده شده‌اند.

رتبه‌ دانشگاه‌های جمهوری اسلامی ایران به شرح زیر است:

دانشگاه علامه‌ در فهرست برترین دانشگاه‌های جهان قرار گرفت
دانشگاه علامه‌ در فهرست برترین دانشگاه‌های جهان قرار گرفت
https://stnews.ir/short/NEbxq
اخبار مرتبط

در سایت مرکز سنجش پزشکی؛

نتایج اولیه آزمون دستیاری پزشکی اعلام شد

1403/03/22 12:56

به دنبال برگزیده شدن پروژه پنجره واحد خدمات دانشگاهی؛

وزیر علوم از وزیر ارتباطات به‌دلیل توسعه دولت الکترونیک تقدیر کرد

1403/03/21 10:47

در گفت‌وگو با مهر عنوان شد؛

جزییات ارتقا اساتید هنر و علوم انسانی اعلام شد

1403/03/21 10:14

برای نیمسال اول ۱۴۰۴-۱۴۰۳ منتشر شد؛

جدول زمانبندی نقل و انتقال دانشجویان پزشکی/ آخرین مهلت ثبت نام

1403/03/21 10:00

دبیر شورای آموزش داروسازی خبرداد:

برنامه درسی دکتری عمومی داروسازی بازنگری شد

1403/03/21 09:57

تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر: