مشاهده اخبار از طریق شبکه های اجتماعیمشاهده
سرپرست اورژانس پیشبیمارستانی و مدیریت حوادث استان اصفهان، از برگزاری دوره آموزشی هوش مصنوعی مولد، ویژه مسئولین روابط عمومیهای تابعه این دانشگاه خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری علم و فناوری از اصفهان : دکتر محسن زمانی گفت: دوره هوش مصنوعی مولد طی دو روز در دی ماه ۱۴۰۳ ویژه کلیه مسئولین روابط عمومیهای ستاد، معاونتها، مراکز درمانی و شبکههای بهداشت و درمان زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با تدریس مسئول روابطعمومی مرکز اورژانس استان اصفهان برگزار شد.
وی با ذکر اینکه در این دوره آموزشی به تشریح ماهیت هوش مصنوعی و کاربردهای آن در حوزه روابط عمومی پرداخته شده افزود: در این کارگاه آموزشی، شرکتکنندگان با فناوریهایی همچون چتباتها، هوش مصنوعیهای مولد متن، تصویر، صدا و فیلم آشنا شدند و اصول پرامپتنویسی را به صورت عملی تمرین کردند.
وی افزود: همچنین، نرمافزارهای کاربردی هوش مصنوعی که میتوانند در تسهیل وظایف روابط عمومی مورد استفاده قرار گیرند، معرفی شدند.
زمانی ادامه داد: بعنوان مثال نقش هوش مصنوعی (AI) در ارتقای کیفیت خدمات اورژانس پیش بیمارستانی و بهبود عملکرد روابط عمومی، از اهمیت بسیاری برخوردار است. روابط عمومی با بهرهگیری از هوش مصنوعی میتواند نقشی کلیدی در فرهنگسازی برای امدادخواهی صحیح و کاهش زمان رسیدن بر بالین بیمار ایفا کند.
برخی از جنبههای این نقش عبارتند از:
1. آگاهیبخشی دقیق و هدفمند
هوش مصنوعی به روابط عمومی کمک میکند تا پیامهای آموزشی و اطلاعرسانی درباره نحوه صحیح امدادخواهی را به صورت هدفمند و متناسب با نیاز مخاطبان تهیه و منتشر کند. برای مثال، ارائه اطلاعات درباره ضرورت ارائه دقیق موقعیت مکانی و شرح وضعیت بیمار میتواند به بهبود سرعت و کیفیت خدمات کمک کند.
2. تحلیل رفتار مخاطبان برای بهبود فرهنگ امدادخواهی
با استفاده از ابزارهای مبتنی بر AI، روابط عمومی میتواند رفتار و نیازهای جامعه را تحلیل کرده و بر اساس آن، کمپینهای آموزشی مؤثرتری طراحی کند. این تحلیلها میتوانند به شناسایی الگوهای رایج در تماسهای غیرضروری یا مواردی که به تأخیر در امدادرسانی منجر میشوند، کمک کنند.
3. توسعه آموزشهای عمومی با فناوریهای نوین
استفاده از هوش مصنوعی برای طراحی شبیهسازیها و ویدیوهای آموزشی تعاملی میتواند نقش مهمی در آگاهسازی جامعه درباره رفتارهای صحیح در شرایط اورژانسی ایفا کند. این نوع آموزشها تأثیر مستقیم بر افزایش همکاری مردم با تیمهای اورژانس و تسهیل امدادرسانی دارد.
4. تقویت ارتباط بین تیمهای امدادی و جامعه
AI میتواند به روابط عمومی کمک کند تا کانالهای ارتباطی پیشرفتهتری ایجاد کند. این کانالها نهتنها امکان اطلاعرسانی سریعتر را فراهم میکنند، بلکه زمینهساز جلب اعتماد بیشتر جامعه به خدمات اورژانس میشوند.
5. افزایش بهرهوری در مدیریت بحرانها
در شرایط بحران، روابط عمومی با استفاده از هوش مصنوعی میتواند پیامهای فوری و دقیق را برای هدایت جامعه به رفتارهای مناسب منتشر کند و از بروز آشفتگی جلوگیری نماید. به این ترتیب، هوش مصنوعی ابزار ارزشمندی برای روابط عمومی در ترویج فرهنگ امدادخواهی صحیح و کاهش زمان پاسخدهی است و میتواند تأثیر عمیقی بر نجات جان افراد و ارتقای کیفیت خدمات اورژانس داشته باشد.
عباس عابدی مدرس این دوره نیزخاطرنشان کرد: هوش مصنوعی مولد ضمن این که مانند مشاوری با تجربه و علمی در کنار روابط عمومیها قرار گرفته و به آنها کمک شایانی میکند، باعث افزایش سرعت تولید محتوا و بهبود فرآیندها در حوزه ارتباطات و روابط عمومی میشود.
وی ضمن تأکید بر اهمیت یادگیری و بهکارگیری هوش مصنوعی توسط مسئولین روابط عمومی گفت: در دنیای امروز، هوش مصنوعی به یکی از ابزارهای کلیدی برای ارتقای کیفیت فعالیتهای ارتباطی تبدیل شده است. آشنایی و استفاده از این فناوری میتواند نقش مؤثری در افزایش بهرهوری و بهبود خدمات در حوزه سلامت ایفا کند.
انتهای پیام/
رتبهبندی بینالمللی
حضور دانشگاه هرمزگان در دو فهرست رتبهبندی بینالمللی دانشگاههای آسیایی و جوان دنیا برای اولینبار1403/03/27 15:48
1403/03/21 12:54
1403/03/21 12:17
به دنبال برگزیده شدن پروژه پنجره واحد خدمات دانشگاهی؛
وزیر علوم از وزیر ارتباطات بهدلیل توسعه دولت الکترونیک تقدیر کرد1403/03/21 10:47
1403/03/21 10:39
1403/03/21 10:37
برای نیمسال اول ۱۴۰۴-۱۴۰۳ منتشر شد؛
جدول زمانبندی نقل و انتقال دانشجویان پزشکی/ آخرین مهلت ثبت نام1403/03/21 10:00