دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی

دانشگاه محقق اردبیلی در حوزه هوش مصنوعی سرمایه‌گذاری می‌کند

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی گفت: دانشگاه محقق اردبیلی در حوزه هوش مصنوعی سرمایه‌گذاری می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری علم و فناوری : اسماعیل چمنی ۱۱ مهر با بیان اینکه برای ارتقای جایگاه علمی دانشگاه و کشور در آینده باید به سمت سرمایه‌گذاری در حوزه هوش مصنوعی حرکت کنیم، افزود: سرمایه‌گذاری در این حوزه برای سال آینده در دانشگاه محقق اردبیلی برنامه‌ریزی شده است.

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی با اشاره به واگذاری ساختمان سابق دانشگاه علمی کاربردی استان به دانشگاه محقق اردبیلی، ادامه داد: طی دو سال اخیر نیز ۳۰ عضو هیات علمی در دانشگاه جذب شده و برای سالجاری نیز برای جذب ۱۷ نفر فراخوان زده شده است.

وی با بیان اینکه ۱۵ نفر از اعضای هیات علمی، فارغ‌التحصیلان و پژوهشگران پسادکتری این دانشگاه در سالجاری در زمره دانشمندان ۲ درصد برتر دنیا قرار گرفته‌اند، ادامه داد: دو نفر از این اعضای هیات علمی طی ۲ سال اخیر جذب دانشگاه شده‌اند.

چمنی با بیان اینکه طی دو سال اخیر ۴ دانشجوی این دانشگاه به عنوان دانشجوی نمونه کشوری و ۴ دانشجو نیز برنده جایزه البرز شده‌اند، افزود: در آئین انتخاب دانشجوی نمونه کشوری در سالجاری ۱۹ نفر دانشجوی نمونه از دانشگاه‌های وزارت علوم انتخاب شدند که ۳ نفر از آنان، دانشجوی دانشگاه محقق اردبیلی بودند.

وی با اشاره به وضعیت ارتباط با صنعت دانشگاه، گفت: دانشگاه محقق اردبیلی با صنایع مختلف در ارتباط بوده و در عین حال ستاد توسعه استانی را در ۸ حوزه راه‌اندازی کرده تا از ظرفیت پایان‌نامه‌ها و رساله‌های ۳ هزار و ۳۰۰ دانشجوی کارشناسی‌ارشد و ۹۰۰ دانشجوی دکتری برای حل مشکلات و توسعه استان استفاده شود.

https://stnews.ir/short/NEbjG
اخبار مرتبط

در سایت مرکز سنجش پزشکی؛

نتایج اولیه آزمون دستیاری پزشکی اعلام شد

1403/03/22 12:56

به دنبال برگزیده شدن پروژه پنجره واحد خدمات دانشگاهی؛

وزیر علوم از وزیر ارتباطات به‌دلیل توسعه دولت الکترونیک تقدیر کرد

1403/03/21 10:47

در گفت‌وگو با مهر عنوان شد؛

جزییات ارتقا اساتید هنر و علوم انسانی اعلام شد

1403/03/21 10:14

برای نیمسال اول ۱۴۰۴-۱۴۰۳ منتشر شد؛

جدول زمانبندی نقل و انتقال دانشجویان پزشکی/ آخرین مهلت ثبت نام

1403/03/21 10:00

دبیر شورای آموزش داروسازی خبرداد:

برنامه درسی دکتری عمومی داروسازی بازنگری شد

1403/03/21 09:57

تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر: