همایش‌ها و جشنواره‌ها ,دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی

سهم اندک یک درصدی کشور در تولیدانرژی های تجدید پذیر/ حمایت از طرح های نخبگان علمی

شجاعی معاون شرکت صبا باطری با بیان اینکه سهم کشور در انرژی های تجدید پذیر یک درصد است، گفت: از طرح های نخبگان علمی در عرصه انرژی حمایت می کنیم.

به گزارش پایگاه خبری علم و فناوری  از خراسان رضوی، شجاعی معاون  شرکت صبا باطری صبح امروز (25 مهر  1403) در اولین رویداد مسئله‌محور نوآوری‌های انرژی با رویکرد ارتقای تاب‌آوری که در دانشگاه فردوسی مشهد برگزارشد ضمن تقدیر از برگزارکنندگان این رویداد علمی، گفت: اهداف این رویداد و رویکرد تاب‌آوری را حوزه خاصی برشمردکه توجه کمتری به آن شده است.

وی با بیان اینکه امروزه اهمیت انرژی برهیچ کسی پوشیده نیست، افزود: تلاش شده است که علاوه بر موضوع تاب آوردی به دغدغه انرژی در کشور تامین شود.

به گفته شجاعی ۹۰درصد تولید انرژی کشور از گاز تامین می شود و این در کشور مطلوب نیست، بیان کرد: سهم گاز طبیعی رشد کمی در دنیا داشته است و ما در حوزه ارزی های تجدید پذیر در کشور موفق نبوده ایم.

معاون شرکت صبا باطری به اشاره به اینکه «رویداد مسئله‌محور نوآوری‌های انرژی با رویکرد ارتقای تاب‌آوری» فرصتی برای گسترش تعاملات و حل مشکلات در حوزه انرژی است،ادامه داد: سهم تولید ما در حوزه انرژی های تجدید پذیر در کشور یک درصد است.

تولید 50 درصد باطری خودرو توسط شرکت صبا باطری

شجاعی با اشاره به مصرف بالای گاز در خراسان رضوی، افزود: شرکت صبا باتری بزرگترین تولید کننده باطری خودرو درکشور به شمار می رود و هم اکنون 50 درصد باطری را در کشوربه عنوان یک کالای استراتژیک تامین می کند.

به گفته معاون شرکت صبا باطری، این شرکت بزرگترین تولید کننده باطری لیتیومی و صنعتی در کشور است، گفت: این شرکت 50 درصد نیاز کشور را تولید می کند  اما ۵۰ درصد دیگر در اختیار ۲۴شر کت است و هم اکنون 5هزار نفر به صورت مستقیم و ۴هزار نفر به صورت غیر مستقیم در این مجموعه فعالیت میکنند.

بهره‌گیری از انرژی‌های تجدیدپذیر و هوشمندسازی سیستم‌های تأمین انرژی

شجاعی ضمن دعوت به همکاری از نخبگان برای تولید باطری لتیموی، بیان داشت: درحوزه انرژی و ذخیره سازی و موضوعات مختلف آن از تمامی طرح ها نخبگان حمایت می کنیم و دانشگاه شروع کننده دانشگاه به صنعت است و توان از ظرفیت آن استفاده کرد و ما از طرح های علمی در حوزه انرژی حمایت میکنیم و باید در عرصه فناوری به روز عمل کنیم.

وی سه محور اصلی رویداد را تولید انرژی تجدیدپذیر، مدیریت و هوشمندسازی و حکمرانی و سیاست در حوزه انرژی دانست.

https://stnews.ir/short/NEb1n
اخبار مرتبط

در سایت مرکز سنجش پزشکی؛

نتایج اولیه آزمون دستیاری پزشکی اعلام شد

1403/03/22 12:56

به دنبال برگزیده شدن پروژه پنجره واحد خدمات دانشگاهی؛

وزیر علوم از وزیر ارتباطات به‌دلیل توسعه دولت الکترونیک تقدیر کرد

1403/03/21 10:47

در گفت‌وگو با مهر عنوان شد؛

جزییات ارتقا اساتید هنر و علوم انسانی اعلام شد

1403/03/21 10:14

برای نیمسال اول ۱۴۰۴-۱۴۰۳ منتشر شد؛

جدول زمانبندی نقل و انتقال دانشجویان پزشکی/ آخرین مهلت ثبت نام

1403/03/21 10:00

دبیر شورای آموزش داروسازی خبرداد:

برنامه درسی دکتری عمومی داروسازی بازنگری شد

1403/03/21 09:57

تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر: