مشاهده اخبار از طریق شبکه های اجتماعیمشاهده
سومین همایش ملی امور تربیتی امروز همزمان با روز امور تربیتی به میزبانی دانشگاه فرهنگیان یزد برگزار شد.
به گزارش پایگاه خبری علم و فناوری : سومین همایش ملی امور تربیتی امروز همزمان با روز امور تربیتی به میزبانی دانشگاه فرهنگیان یزد برگزار شد.
این همایش امروز چهارشنبه هشتم اسفندماه با هدف ایجاد فرصت برای نظرورزی و تعامل علمی بین صاحبنظران و به اشتراک گذاری دانش آموزش محتوا در امور تربیتی، ایجاد فرصت برای تامین و تولید دانش آموزش محتوا در امور تربیتی، کمک به رشد مهارتهای حرفهای اعضای هیات علمی، اساتید و دانشجو معلمان رشته امور تربیتی و معلمان و مربیان امور تربیتی و پرورشی در زمینه دانش آموزش محتوای امور تربیتی، زمینه سازی برای جلب توجه جامعه علمی به ضرورت تولید و اشاعه دانش آموزش محتوا در رشته امور تربیتی و نیز تقویت تعامل و ارتباط بین دانشگاه فرهنگیان و دانشگاههای مادر و وزارت آموزش و پرورش در زمینه امور تربیتی و ارتقا علمی و افزایش انگیزه و القاء ایده های جدید در این حوزه در سالن شهیدان پاکنژاد تربیت معلم یزد برگزار شد.
«سید محمد علی میرجلیلی» دبیر اجرایی این همایش گفت: حدود ۹۰۰ مقاله به دبیرخانه همایش ارسال شد که بعد از بازنگری برخی مقالات و تا قبل از برگزاری این همایش، در نهایت ۳۵۴ مقاله پذیرش شد.
وی با اشاره به ارائه ۶ مقاله از مقالات پذیرش شده به صورت سخنرانی و در قالب دو پنل تخصصی، گفت: ۷۸ مقاله نیز به صورت پوستر در حاشیه نمایش ارائه شده است.
میرجلیلی ضمن اشاره به اهمیت و لزوم نقش افرینی معلمان در تمام ابعاد به ویژه در امور تربیتی، گفت: کمیته علمی این همایش متشکل از ۱۶ نفر اساتید برجسته دانشگاههای مختلف کشور بوده است.
سخنران ویژه این همایش که همراه با اجرای نمایشی از دانشجومعلمان دانشگاه فرهنگیان بود، پروفسور «خسرو باقری» عضو هیات علمی گروه علوم تربیتی دانشگاه تهران بود که در ادامه همایش یک کارگاه تخصصی نیز برای اساتید و دانشجومعلمان حاضر در همایش برگزار خواهد کرد.
در این همایش از تعدادی از مربیان و معلمان پرورشی نمونه نیز تجلیل شد و در حاشیه برنامه نیز در قالب نمایشگاهی، آخرین دستارودهای علوم تربیتی به علاقمندان ارائه شد.
حجتالاسلام جمالی، نماینده رهبر معظم انقلاب در دانشگاه فرهنگیان یزد در این همایش، بر اهمیت تربیت انسان تأکید کرد و گفت: اگر یک انسان بهدرستی تربیت شود، جامعهای تربیت شده خواهیم داشت.
وی همچنین در ادامه بیان کرد: آغاز تربیت از کارهای کوچک است و هر قدمی که در این راستا برداشته شود، یک تغییر مثبت و ماندگار به همراه دارد.
علیاکبر کریمی زارچی، رئیس دانشگاه فرهنگیان یزد، نیز در این همایش بهضرورت تعریف صحیح تربیت اشاره کرد و گفت: در سند تحول بنیادین، باید دو هدف اصلی شکلگیری انسان و قرارگرفتن در حیات طیبه دنبال شود.
وی همچنین به دو رویکرد در تعلیموتربیت اشاره و خاطرنشان کرد: حکومتداری که بهصورت دستوری و هرمی عمل میکند و حکمرانی که به بهرهگیری از تمام استعدادها توجه دارد دو نقطه مقابل یکدیگر در جریان تربیتی هستند.
کریمی تأکید کرد: برای تربیت نسلهای آینده، نباید منتظر دستورات از بالا باشیم و باید بنیانها و روشهای تعلیموتربیت را بهخوبی بشناسیم تا نظام آموزشی و عملکرد تربیتی موفقی داشته باشیم.
علی دهقان، مدیرکل آموزشوپرورش استان یزد، نیز در این همایش به ویژگیهای معلم آینده اشاره کرد و گفت: معلم آینده باید انگیزهساز و فرصتساز باشد و به هویتها توجه کند.
وی افزود: تکنولوژی نمیتواند جایگزین معلمان شود و معلم باید بصیرت و هویت را به نسلهای آینده منتقل کند و برای داشتن یک ایران قوی، نیاز به نظام تعلیموتربیت قوی و معلمانی توانمند داریم.
خبرنگار: ندا دهقانی زاده
انتهای پیام/
رتبهبندی بینالمللی
حضور دانشگاه هرمزگان در دو فهرست رتبهبندی بینالمللی دانشگاههای آسیایی و جوان دنیا برای اولینبار1403/03/27 15:48
1403/03/21 12:54
1403/03/21 12:17
به دنبال برگزیده شدن پروژه پنجره واحد خدمات دانشگاهی؛
وزیر علوم از وزیر ارتباطات بهدلیل توسعه دولت الکترونیک تقدیر کرد1403/03/21 10:47
1403/03/21 10:39
1403/03/21 10:37
برای نیمسال اول ۱۴۰۴-۱۴۰۳ منتشر شد؛
جدول زمانبندی نقل و انتقال دانشجویان پزشکی/ آخرین مهلت ثبت نام1403/03/21 10:00