پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد و نوآوری

رئیس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان:

جایزه نکست فرصتی برای شرکت‌های بزرگ است/حمایت صنایع بزرگ اصفهان از دانش بنیان ها

قاسم مصلحی رئیس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان در نشست خبری دومین جایزه نکست با بیان اینکه جایزه ملی نکست فرصتی برای شرکت‌های بزرگ با کارهای ویژه و در جهت افزایش سبد محصولات دانش بنیان است، گفت: صنایع بزرگ اصفهان امروز به سرمایه‌گذاری و حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور روی آورده‌اند و علاوه بر رفع نیازهای فناورانه خود، به توسعه این شرکت‌ها کمک می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری علم و فناوری از اصفهان :  قاسم مصلحی رئیس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان گفت: شهرک بنیانگذار مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری کشور است و بیش از ۷۰۰ شرکت دانش‌ بنیان و فناور در آن حضور دارند که برای بیش از ۹ هزار و پانصد نفر از جوانان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی اشتغال‌زایی کرده‌اند.

 وی افزود: به دلیل تخصص بالای این افراد، زمینه همواره برای مهاجرت آنان فراهم بوده اما فعالیت این شرکت‌های دانش‌بنیان بنیان باعث جلوگیری از این مهاجرت شده است.

وی افزود: شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان در راستای تکمیل اقدامات خود در اکوسیستم فناوری و نوآوری کشور، با همکاری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری اقدام به برگزاری رویداد جایزه ملی فن آفرینی نکست کرده است که با ایران پیشرفته با فناوری های نوظهور را دنبال می‌کند.

وی گفت: جایزه ملی فن آفرینی نکست (نوآوری کارآفرینان سرآمد توسعه) هدف اصلی آن این است که کارهای بعدی شرکت‌های بزرگی که در این زمینه هستند را شناسایی کند و توجه این رویداد به شرکت‌های بزرگ است که بتوانند سبد محصولات دانش بنیان خودشان را افزایش دهند. همچنین یک موضوع دیگری که خیلی در این رویداد مورد توجه است اینکه ما سعی می کنیم صنایع بزرگ را وارد حوزه فناوری بکنیم که صنایع یا خودشان صاحب فناوری هستند که از آنها حمایت شود یا اینکه می توانند در توسعه فناوری نقش ویژه داشته باشند که در اصفهان صنایعی مثل فولاد مبارکه، پالایشگاه و اسنوا از بخش خصوصی به شدت وارد این موضوع شده اند یعنی می آیند برای توسعه فناوری حمایت و هزینه می کنند.

وی بیان داشت: رقابت هم بین شرکت‌ها هست و شناسانده شدن آنها در جامعه هم‌ اتفاق می افتد.

محورها و میزان جوایز دومین جایزه ملی فناوری نکست

رئیس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان همچنین در ادامه سه بخش «فناوری های مواد و ساخت پیشرفته»، «فناوری های اپتیک، کوانتوم و میکرو الکترونیک»و همچنین «زیست فناوری و پزشکی دقیق» و حوزه های مرتبط را  به عنوان محورهای دومین جایزه ملی فناوری نکست نام برد. مصلحی همچنین با اشاره به میزان جوایز تخصیص یافته به رتبه های اول تا سوم، تصریح کرد: بر این اساس جایزه رتبه اول 50 میلیارد ریال به همراه 150 میلیارد ریال تسهیلات، رتبه دوم 30 میلیارد ریال جایزه به همراه 90 میلیارد ریال تسهیلات وجایزه رتبه سوم این رویداد 20 میلیارد ریال جایزه به همراه 60 میلیارد ریال تسهیلات است.

مشخصات طرح های ارسالی

رئیس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان همچنین  سطح آمادگی فناوری TRL4، ایده های با عمق فناوری بالا، استفاده از فناوری های نوظهور و نوآورانه و وجود بازار برای محصول نهایی را به عنوان مشخصات طرح های ارسالی به دومین جایزه نکست اعلام کرد.

ویژگی مجموعه های متقاضی شرکت در رویداد نکست

  رئیس شهرک علمی، تحقیقات اصفهان همچنین تصریح کرد:شرکت‌های بزرگ دانش‌بنیان و غیر دانش‌بنیان، در صورتی که حداقل ۳ محصول با فناوری سطح آمادگی (TRL) ۸ در سبد محصولات خود داشته باشند، حداقل ۵ میلیارد تومان فروش سالانه و ساختار سازمانی مدون با حداقل ۵ نفر نیروی تحقیق و توسعه داشته باشند، می توانند در این رویداد شرکت کنند.

مصلحی تاکیدکرد: طرح‌های ارائه شده  توسط شرکت های فناور باید دارای ویژگی هایی همچون  دارا بودن فناوری‌های با سطح آمادگی ۴، ایده‌های با عمق فناوری بالا، استفاده از فناوری‌های نوظهور در تولید محصولات و داشتن بازار برای محصولات باشند.

به گفته مصلحی، دومین رویداد جایزه ملی نکست چهارشنبه و پنج‌شنبه، ۲۸ و ۲۹ آذرماه سال جاری برگزار می‌شود، افزود: تیم‌های متقاضی می‌توانند تا ۱۰ مهرماه سال جاری طرح‌های خود را برای دبیرخانه این رویداد ارسال کنند.

گفتنی است، دومین دوره جایزه ملی نوآوری نکست،‌ روزهای ۲۸ و ۲۹ آذرماه ۱۴۰۳ با هدف شناسایی و حمایت از این ایده‌های مبتنی بر فناوری‌های نوظهور برگزار خواهد شد. انتهای پیام/

https://stnews.ir/short/N2d0Y
اخبار مرتبط

با اعلام فراخوان «مسیر» صورت گرفت؛

آغاز پذیرش عضویت در مرکز رشد فناوری نخبگان پارک فناوری پردیس

1403/03/21 18:43

در راستای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و توسعه اقتصاد دانش‌بنیان؛

جلسه‌ گروه اقتصاد مردمی بنیاد تعاون بسیج و جمعی از شرکت‌های دانش‌بنیان کردستان برگزار شد

1403/03/21 10:49

گفتگوی با رییس صندوق نوآوری و شکوفایی؛

«تولیدفراسرزمینی» ۱۵ محصول دانش‌بنیان/ایجاد۱۰۰۰خط تولید در ۱۲ سال

1403/03/21 09:54

تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر: