پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد و نوآوری

قرارگاه جهاد علمی کازرون به همراه مراسم معارفه مدیر مرکز رشد خلاقیت و نوآوری بسیج کازرون برگزار شد

باحضور مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان فارس، جلسه قرارگاه جهاد علمی کازرون به همراه مراسم معارفه مدیرمرکزرشد خلاقیت و نوآوری بسیج برگزار شد.

به گزارش علم و فناوری از کازرون، مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان فارس در جلسه قرارگاه جهادعلمی شهرستان کازرون گفت: ما در مجموعه سازمان بسیج علمی پژوهشی فارس سه اقدام را نیاز سازمانی خود می دانستیم و با کمک مسئولان استانی دنبال کردیم که این اقدامات شامل تشکیل شورای هماهنگی اقتصاد دانش بنیان در استان برای حل مشکلات شرکت ها، هسته‌ها و واحدهای فناور، راه‌اندازی سامانه و بانک اطلاعات نیازهای فناورانه استان که در قالب شبکه دیتا سنتر شکل اولیه خود را پیدا کرده و همچنین شبکه سازی نخبگان و فعالان دانش بنیان می‌شود.

میکائیلی افزود: یکی از طرح های کلانی که در سطح سازمان دنبال می کنیم طرح نخبه پروری تحت عنوان طرح شهید احمدی روشن است که در قالب آن ظرفیت‌ها و استعدادهای مختلف در محلات و مساجد را شناسایی کنیم و هویت بخشی و ایجاد شبکه و انگیزه بخشی به مجموعه های مردمی آغازگر، نوپا و الگونمایی را در سطح استان داشته باشیم.

وی ادامه داد: در مجموعه های نوپا ما به دنبال چرخه نخبه پروری هستیم که در هر مجموعه ای در محلات شکل دهیم.

رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه فجر فارس اظهار کرد: طرح دیگری که در سازمان جاذبه ایجاد می کند طرح نیازمحور باقرالعلوم است که به ساماندهی نیازمحور شبکه عظیم بسیج مردمی حول نیازهای انقلاب اسلامی در حوزه فنی و مهندسی می پردازد.

او افزود: در این طرح، بسیج با استفاده از ظرفیت اقشار بسیج و محلات به شناسایی نیازهای فناوارانه صنایع استان پرداخته و بر اساس نیازها اقدام به ایجاد هسته های فناور و رشد آنها تا مرحله دانش بنیانی کرده و به این هسته‌ها در قالب طرح های حمایتی کمک های بلاعوض می‌شود.

میکائیلی گفت: یک طرح دیگر که در آن رویکرد مساله محوری در حوزه علمی داریم طرح شهید شهریاری است که در این طرح به ساماندهی مساله محور شبکه عظیم بسیج مردمی حول مسائل انقلاب اسلامی با ۲۰ درصد حمایت و ۸۰ درصد منابع کارفرمایان تحقیقاتی می پردازیم.

او ادامه داد: در این طرح مخاطب ما بیشتر مراکز دانشگاهی و دانشجویان که طرح هایی در حوزه مساله محوری نهایی سازی می‌کنند هستند.

 

روح الله دلاویز جانشین سازمان بسیج علمی پژوهشی و فناوری فارس و مسئول خانه نخبگان استان نیز در این آئین گفت: مرکز رشد خلاقیت ونوآوری بسیج کازرون از جمله مراکز با سابقه و فعال در سطح استان است که دستاوردهای خوبی را در این چند سال داشته است و ایده های قابل قبولی را مورد حمایت قرار داده و به مرحله تجاری سازی نیز رسانده است.

سجاد اکبرپور مدیرمراکز رشد بسیج استان فارس در این مراسم گفت: ما در مراکز رشد از کسی که ایده خام در ذهن خود دارد از نقطه شروع تا پیاده سازی حتی تجاری سازی و تولید انبوه برسد و وارد بازارهای داخلی و خارجی شود حمایتی کنیم.

وی افزود: ما در حوزه  فناوریهای نوین اولویت ویژه تری قائل هستیم چرا که در عرصه های جهانی می خواهیم صاحب اثر باشیم و بتوانیم در تولید علم و ثروت به کشور  کمک کنیم.

این فعال عرصه نوآوریهای علمی با اشاره به بسته های حمایتی از ایده پردازان و نوآوران گفت: در مراکز رشد بسیج با توجه به ارزش و نوآوری ایده ها  بسته های حمایتی مالی به صورت بلاعوض یا تسهیلات کم بهره بانکی به ایده ها و ابتکارات و اختراعات برای اجرای ایده  و تجاری سازی اختصاص می یابد.

حسین حیاتی فرمانده ناحیه بسیج کازرون با اشاره به ارزش و قداست علم و نوآوری در سپاه و بسیج گفت: اگر امروز سپاه در منطقه وجهان یکی از قدرتهای مطرح نظامی محسوب می شود ، به خاطر اهمیت دادن به ایمان و علم است.ایمان را از نسل پیشکسوت دفاع مقدس به همراه دارد و علم ونوآوری را از نسل جوان خود . لذا ترکیب این دو برای سپاه وبسیج تولید اقتدار کرده است.

در پایان این مراسم سرهنگ دوم پاسدار محمد رحیم علیزاده تکریم و دکتر رضا صادقی لیمنجوب به عنوان مدیر مرکز رشد ، خلاقیت و نوآوری بسیج شهید دکتر علی اکبر پیرویان معرفی شد.

 

https://stnews.ir/short/VvBnX
اخبار مرتبط

با اعلام فراخوان «مسیر» صورت گرفت؛

آغاز پذیرش عضویت در مرکز رشد فناوری نخبگان پارک فناوری پردیس

1403/03/21 18:43

در راستای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و توسعه اقتصاد دانش‌بنیان؛

جلسه‌ گروه اقتصاد مردمی بنیاد تعاون بسیج و جمعی از شرکت‌های دانش‌بنیان کردستان برگزار شد

1403/03/21 10:49

گفتگوی با رییس صندوق نوآوری و شکوفایی؛

«تولیدفراسرزمینی» ۱۵ محصول دانش‌بنیان/ایجاد۱۰۰۰خط تولید در ۱۲ سال

1403/03/21 09:54

تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر: