دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی

مرکز ملی تحقیقات شناختی مغز در جهاددانشگاهی راه‌اندازی می‌شود

رئیس جهاددانشگاهی گفت: مرکز ملی تحقیقات شناختی مغز وابسته به پژوهشگاه رویان موسوم به «نخستی‌سانان» که در کل دنیا شاید به تعداد انگشتان یک دست است، با تلاش جهادگران جهاددانشگاهی کشورمان‌ راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری علم و فناوری : حسن مسلمی‌نائینی در حاشیه سفر به استان زنجان، به اهمیت راه‌اندازی مرکز نخستی‌سانان اشاره کرد و با بیان اینکه مرکز ملی تحقیقات شناختی مغز جهاددانشگاهی از نظر فناوری و علمی، نخستین مرکز تحقیقاتی در این بخش در کشور و حتی منطقه است، اظهار کرد: تنها چند کشور در دنیا از این مرکز بهره‌مند هستند. در مرکز نخستی‌سانان بیشتر بر روی موضوعات هوش مصنوعی و طبیعی، علوم شناختی و رباتیک کار خواهد شد و در واقع مرکزی برای جذب محققان داخل و خارج کشور است. 

وی با اشاره به این‌که برخی از محققان ایرانی خارج از کشور علاقه‌مند به فعالیت در داخل کشور هستند، اضافه کرد: محققان ایرانی مقیم خارج از کشور تحقیقات خود را می‌توانند در این مرکز انجام دهند و این مهم فرصت خوبی برای جذب پژوهشگران داخلی و خارجی و بهره‌مندی از توان علمی آنهاست.

او در ادامه با اشاره سایر فعالیت‌های جهاددانشگاهی در حوزه‌های مختلف، به آموزش ۷۵۰ هزار نفر فراگیر در سال گذشته توسط جهادگران اشاره کرد و گفت: با ارائه آموزش‌های تدوین شده به فراگیران در سطح کشور، برای این افراد علاوه بر دریافت آموزش‌های تخصصی و مهارتی، فرصتی برای کارآفرینی و اشتغال‌زایی بلافاصله بعد از آموزش، با دریافت مدرک ایجاد می‌شود. 

رئیس جهاددانشگاهی با اشاره به شعار سال و ضرورت توجه به مشارکت مردمی، افزود: جهاددانشگاهی در این کار هم، پیشران شده و می‌خواهد از توانمندی‌های بخش خصوصی استفاده کند و برنامه‌ریزی‌های به‌عمل آمده در همین راستا است.

وی در بخش دیگری با اشاره به فعالیت‌های متنوع در جهاددانشگاهی، تصریح کرد: پژوهشکده گیاهان دارویی جهاددانشگاهی با همکاری بخش خصوصی، شرکت مشترکی را تاسیس کرده که امیدواریم در آینده نزدیک بسیاری از داروهای گیاهی تولید شده در این پژوهشکده در سراسر کشور توزیع شود. 

مسلمی‌نائینی با اشاره به صادرات گیاهان دارویی به صورت خام در کشور، خاطرنشان کرد: پژوهشکده گیاهان دارویی به عنوان بزرگ‌ترین پژوهشکده، در این راستا در نظر دارد با صادرات و فرآوری گیاهان دارویی در کشور، زمینه صادرات این محصولات را فراهم کند.

https://stnews.ir/short/4xlmd
اخبار مرتبط

در سایت مرکز سنجش پزشکی؛

نتایج اولیه آزمون دستیاری پزشکی اعلام شد

1403/03/22 12:56

به دنبال برگزیده شدن پروژه پنجره واحد خدمات دانشگاهی؛

وزیر علوم از وزیر ارتباطات به‌دلیل توسعه دولت الکترونیک تقدیر کرد

1403/03/21 10:47

در گفت‌وگو با مهر عنوان شد؛

جزییات ارتقا اساتید هنر و علوم انسانی اعلام شد

1403/03/21 10:14

برای نیمسال اول ۱۴۰۴-۱۴۰۳ منتشر شد؛

جدول زمانبندی نقل و انتقال دانشجویان پزشکی/ آخرین مهلت ثبت نام

1403/03/21 10:00

دبیر شورای آموزش داروسازی خبرداد:

برنامه درسی دکتری عمومی داروسازی بازنگری شد

1403/03/21 09:57

تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر: