واحدهای فناور و شرکت‌های دانش‌بنیان

مزایایی که نصیب «غزال‌ها» می‌شود

معاون توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان معاونت علمی از طراحی امتیازات و مزایای «غزال‌ها» خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری علم و فناوری : برای غزال‌های دانش‌بنیان که به تازگی این عنوان را کسب کرده‌اند، قرار شده امتیازاتی در نظر گرفته شود اما در حال حاضر هنوز به طور رسمی جزئیات این امتیازات اعلام نشده است. بر این اساس گفت‌وگویی با معاون توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری انجام داده‌ایم.

اسدی فرد با اشاره به مذاکرات با صندوق نوآوری و شکوفایی عنوان کرد: این صندوق برای تسهیلات هر شرکت سقفی دارد که ما سعی می‌کنیم این سقف را برای غزال‌ها حداقل تا دو برابر افزایش دهیم. از طرفی در ضمانت‌نامه‌ای که صندوق برای تأمین مالی از بانک‌ها انجام می‌دهد سقف آن را بالا ببریم و هم مسیر انتشار اوراق برای تأمین مالی بلند مدت این غزال‌ها را تسهیل شده‌تر نسبت به شرکت‌های عادی انجام دهیم.

وی افزود: همه این‌ها در فضای رایزنی است که اگر انجام شود اطلاع‌رسانی می‌کنیم. البته یکی از دلایلی که این موضوع با تأخیر انجام می‌شود این است که می‌خواستیم با این شرکت‌ها جلسه داشته باشیم و نیازهای آن‌ها را بشنویم و مطابق با نیاز آن‌ها، امتیازارت را طراحی کنیم.

اسدی‌فرد مطرح کرد: چون تعداد شرکت‌ها کم است، می‌خواهیم امتیازات بر اساس نیاز آن‌ها طراحی شود که طبیعتا یک خط حمایت عمومی نیست و خاص این غزال‌ها است. هم شرکت با شرکت متفاوت است هم نیازهای غزال‌ها ممکن است با کل دانس‌بنیان‌ها متفاوت باشد. برای همین این تطبیق را انجام دهیم و ان شاءالله به زودی اعلام می‌کنیم.

این مقام مسئول افزود: در مورد روند دریافت اعتبار مالیاتی هم که به عنوان یکی از دغدغه‌های غزال‌ها مطرح شده است، با تک تک شرکت‌ها به صورت جدا داریم جلسه می‌گذاریم که مسائل آنها را ببینیم. بر اساس آن اگر قوانین و دستورالعمل‌ها اجازه می‌دهد آن تسهیل‌گری را انجام می‌دهیم و اگر نه یک سری اصلاحات را به شورای راهبری دانش‌بنیان می‌بریم.

 وی در ادامه گفت: ما کارگروه دائمی داریم و یکی از موضوعات آن همین مسئله است که پیشنهاداتی خود شرکت‌ها دادند و یک سری پیشنهاد هم ما آماده کردیم. بعد از مرحله اول آن که تصویب کارگروه است، بعضی با تصویب همین کارگروه دائمی قابل انجام است و یک سری را بعد از تصویب کارگروه باید به شورای دانش بنیان ببریم که رئیس‌جمهور رئیس آن است که امیدوارم بتوانیم مصوبه آن را بگیریم.

اسدی‌فرد با بیان این که در قانون جهش تولید دانش بنیان، مزایایی برای غزال‌ها در نظر گرفته نشده است، اظهار کرد: موقع تصویب این قانون، بحث غزال‌ها اصلا مطرح نبود اما در اصلاحات و دستورالعمل‌های ذیل قانون جهش می‌توان تغییراتی را ایجاد کرد.

https://stnews.ir/short/V0lX5
اخبار مرتبط
تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر: