همایش‌ها و جشنواره‌ها

برگزاری همایش نقش راهبری کرمانشاه در دفاع مقدس در کرمانشاه

معاونت علمی سپاه استان: این همایش مساله محور برگزار می شود

معاونت علمی سپاه نبی اکرم کرمانشاه گفت: همایش ملی «نقش راهبردی کرمانشاه در دفاع مقدس» یازدهم مهر ماه در سالن بهمن دانشگاه آزاد اسلامی کرمانشاه برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری علم و فناوری : 

کوروش بابلی در نشست خبری که به همین منظور در دفتر این معاونت برگزار شد گفت: تلاش و تاکید معاونت علمی بر هدایت پژوهش های این همایش به سمت حل معضلات اجتماعی جامعه حال حاضر است، به نحوی که این پژوهش ها بتوانند مشکلی را از استان حل کنند.

بابلی اضافه کرد: مهلت ارسال آثار به پایان رسیده است و داوران ما مشغول ارزیابی آثار بوده و در روز همایش آثار شش اثر برگزیده به دفاع و تشریح مقالات خود خواهند پرداخت.

وی ادامه داد: فرهنگ مقاومت مردم ایران اسلامی در دوران دفاع مقدس برای دشمنان خوشایند نبود، لذا همواره تلاش کرده و می‌کنند این فرهنگ را در بین مردم کمرنگ کنند که این امر می‌طلبد بیشتر برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه تلاش کنیم.

بابلی تاکید کرد: باید سیره و سبک زندگی شهدا که بر مبنای آن توانسته‌اند کشور را در دوران دفاع مقدس در برابر دشمنان حفظ کنند، در جامعه ترویج دهیم.

معاون علمی و فناوری سپاه نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه با بیان اینکه جوانان در معرض آسیب‌های فضای مجازی هستند، اظهار کرد: باید با معرفی الگوهای موفق به جوانان آنها را از آسیب‌های فضای مجازی در امان نگه داریم.

وی تاکید کرد: باید تلاش کنیم با الگو سازی از شهدا، بین نسلی که در دوران دفاع مقدس بر مبنای روحیه شهادت‌طلبی در برابر دشمنان سینه سپر کردند و نسل کنونی جامعه ارتباط برقرار کنیم.

بابلی سپس با بیان اینکه تاکنون ۴۰ شهید علمی استان کرمانشاه شناسایی شده‌اند که باید آنها را به جامعه و بخصوص نسل جدید معرفی کنیم، اضافه کرد: باید شهدای علمی استان را به جامعه معرفی کرده و از این چهره‌های موفق الگوسازی کنیم.

در ادامه افشین غنی‌زاده مسوول کمیته علمی کنگره ملی شهدای استان کرمانشاه و سرپرست ریاست دانشگاه آزاد اسلامی کرمانشاه روز شنبه با اعلام این خبر در یک نشست خبری با بیان اینکه یکی از وظایف اصلی کمیته علمی این کنگره تدوین برنامه های علمی در راستای ترویج گفتمان شهادت، مقاومت و تاب آوری است افزود: در این راستا پیش بینی شده است همایش ملی نقش راهبردی کرمانشاه در دفاع مقدس در استان برگزار شود.

وی با بیان اینکه فراخوان این همایش برای شرکت عمومی مدتها پیش اعلام شده است گفت: تاکنون بیش از ۵۰ اثر به دبیرخانه این همایش ارسال شده است که از میان آنها ۶ مقاله برگزیده شده که در روز برگزاری همایش ارایه خواهد شد.

مسوول کمیته علمی کنگره ملی شهدا و سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی کرمانشاه ادامه داد: این همایش که در پنج محور خواهد بود روز یازدهم مهرماه در دانشگاه آزاد اسلامی کرمانشاه و با حضور مهمانانی از داخل و خارج از استان برگزار خواهد شد.

غنی زاده در تشریح محورهای این همایش گفت: مقالات ارائه شده در این همایش در پنج محور «پاوه و رخدادهای دوران دفاع مقدس در این شهرستان»، «پیامدهای جنگ تحمیلی در استان کرمانشاه»، «عملیات‌های مهم استان کرمانشاه در دوران دفاع مقدس»، «معنویت در دفاع مقدس و روحیه شهادت طلبی» و «نقش اقشار مختلف در دفاع مقدس» می‌باشند که در پایان از صاحبان مقالات برتر تقدیر می‌شود.

لازم به ذکر است مراسم داوری و اختتامیه این همایش در روز یازدهم مهر ماه در سالن بهمن دانشگاه آزاد اسلامی کرمانشاه برگزار خواهد شد.

معاونت علمی سپاه استان: این همایش مساله محور برگزار می شود
https://stnews.ir/short/N2oYb
اخبار مرتبط
تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر: