واحدهای فناور و شرکت‌های دانش‌بنیان ,واحدهای فناور و شرکت‌های دانش‌بنیان

با تلاش محققان کشورمان:

طراحی نرم‌افزار مدیریت هوشمند ذخیره و مصرف مواد شیمیایی و اجرا در آزمایشگاه‌ها

مدیر عامل شرکت پارس ویرا ایساتیس از طراحی و ساخت نرم افزار چیدمان هوشمند مواد شیمیایی تحت وب و تحت اندروید و سیستم IOTبرای اولین بار در ایران خبر داد و گفت: همه مراکز علمی تحقیقاتی و صنایعی که با مواد شیمیایی سرو کار دارند کاربران این نرم افزار هستند،

به گزارش پایگاه خبری علم و فناوری از اصفهان، فیروزه جان قربان مدیر عامل شرکت پارس ویرا ایساتیس در گفتگو با خبرنگار این خبرگزاری، اظهار کرد: امروزه در انبارها و آزمایشگاه‌های شیمیایی بحث چیدمان ایمن بعنوان مسئله‌ای اساسی بوده و در ایران هم این کار بصورت چک لیستی و توسط نیروی انسانی انجام می‌شود. 

وی اظهار کرد: در واقع برای چیدمان مواد شیمیایی یکسری کتاب‌های استاندارد متد وجود دارد که براساس نوع مواد شیمیایی مشخص می‌کنند کدام مواد خطرناک هستند کدام ‌مواد دارای اولویت هستند و شرایط نگهداری آنها چیست و فرد کاربر باید این کتاب‌ها که کتاب‌های قطوری هم هستند مطالعه کند ‌و براساس آن و با دقت بسیار زیاد چیدمان را انجام دهند؛ از طرفی حواسش باید حین انجام چیدمان جمع باشد که اشتباهی یا ریزشی و جابجایی اتفاق نیفتد.

جان‌قربان گفت: محققان شرکت پارس ویرا ایساتیس نرم افزار چیدمان هوشمند ذخیره و مصرف مواد شیمیایی را به منظور رفع این مسئله اساسی و اینکه چیدمان کاملا ایمن را در اختیار کاربر بگذارند؛ طراحی نمودند.

 

قابلیت‌های اصلی نرم افزار

وی بیان کرد: نرم افزار چیدمان هوشمند مواد شیمیایی در تمام لحظات شبانه روز تمام اتفاقات و تمام حوادث و شبه حوادثی را به کاربر آزمایشگاه یا انبار شیمیایی اعلام  و از حوادثی که ممکن است ایجاد شود؛ جلوگیری می‌‌‌کند. 

قابلیت‌های کارتابلی نرم افزار

وی افزود:  همچنین نرم افزار چیدمان هوشمند مواد شیمیایی یکسری قابلیت‌های کارتابلی هم دارد از جمله اینکه وقتی مواد شیمیایی به نقطه مصرف برسد نرم افزار صدور هشدار خواهد کرد، همچنین دسترسی را می‌تواند کنترل کند؛ مجهز به قفل برقی نیز هست، قابلیت جانمایی مواد شیمایی و آشکارساز دارد و می‌تواند نشت مواد شیمیایی را تشخیص داده و هشدار بدهد.

جانقربان تاکید کرد: مدیریت هوشمندی مواد شیمیایی و کاهش حوادث اصلی‌ترین قابلیت این نرم افزار است و برای اولین بار محققان ما در صدد طراحی آن برآمدند و محصولی که هم تحت وب و هم تحت اندروید و سیستم IOT » است در ایران ساخته شده و اکنون نرم افزار به کاربر این اجازه را می‌دهد که بتواند با اطمینان خیلی بالاتری مدیریت مواد شیمیایی را انجام دهد.  

وی خاطرنشان کرد: در کشورهای دیگر هم برای مدیریت مواد شیمیایی نرم‌افزاری وجود ندارد و بصورت چک لیستی و براساس روش‌های استاندارد با توجه به خصوصیت مواد شیمیایی این چیدمان انجام می‌شود.

 

عملکرد و خروجی نرم افزار مدیریت هوشمند مواد شیمیایی برطبق استانداردهای ملی و بین‌المللی

وی ادامه داد: نحوه عملکرد نرم افزار براساس یکسری داده‌هایی با توجه به نوع ماده شیمیایی و خصوصیت فیزیکی و شرایط نگهداری مواد پایه‌ریزی شده و خروجی که کاربر از آن می‌گیرد برطبق استانداردهای ملی و بین‌المللی «چیدمان هوشمند» است و  براساس نیاز صنعت یا کاربر انجام می‌شود. 

 

مدیریت هوشمند مواد شیمیایی در آزمایشگاه‌های علوم پزشکی و دانشکده‌های بهداشت با این نرم‌افزار  

وی با بیان این که فعلا نمونه نرم افزار چیدمان هوشمند مواد شیمیایی برای ورود به بازار ساخته شده؛ اعلام کرد: این سیستم ‌بصورت پایلوت در آزمایشگاه‌های علوم  پزشکی و آزمایشگاه‌های دانشکده‌های بهداشت اجرا شده و یک مدیریت هوشمندی را توانسته‌اند بگیرند. همچنین یکسری مذاکراتی با شرکت‌های صنعتی جنوب برای نصب این نرم افزار انجام داده‌ایم.

وی بیان داشت: این محصول را جوری طراحی کردیم‌ که گروه‌های هدف مختلف و خیلی زیادی را دربرمی‌گیرد؛ مانند آزمایشگاه‌های تحقیقاتی پژوهشی و همه صنایعی که به نوعی مرتبط با مواد شیمیایی هستند، مراکزی ‌که زیر نظر وزارت بهداشت و درمان هستند و مراکزی ‌که کنترل تداخلات دارویی را برعهده دارند، کاربرد دارد. 

 مدیر عامل شرکت پارس ویرا ایساتیس با بیان اینکه قیمت تمام شده خوبی هم برای این نرم افزار در نظر گرفته شده است؛ گفت: انتظار داریم با حمایتی که می‌شود‌ این نرم افزار بتواند به سیستم‌های کارتابل کاربران متصل شود و اگر حمایت لازم صورت پذیرد می‌توانیم بصورت سرور مرکزی در اختیار دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی، علمی، صنعت و انبارهای مواد شیمیایی و بیمارستان‌ها و مراکز جراحی بگذاریم.  

 وی استفاده از این نرم افزار از نظر اقتصادی را مهم دانست و عنوان کرد: نرم افزار ایمنی هست و در صورت نصب آن آمار آسیب‌ و تلفات جانی کاهش خواهد داد، همچنین آسیب به دستگاه‌ها را خیلی کاهش می‌دهد چرا که صنایع و مراکز استفاده کننده مواد شیمیایی ناگزیر با حوادث و شبه حوادث درگیر هستند و تجهیزات آزمایشگاه و انبار آسیب می‌بیند آمارها ‌در ایران هم گویای این مطلب هست و می‌توانیم یک مدیریت خوبی در کنترل هزینه داشته باشیم و با استفاده از این نرم افزار هزینه درمان و خرید تجهیزات و نصب را کاهش دهیم. 

 شرکت پارس ویرا ایساتیس با طرح چیدمان هوشمند مواد شیمیایی بعنوان فینالیست‌های بخش مسابقه‌ای طراحان کسب و کار در نمایشگاه هجدهمین جشنواره فن آفرینی شیخ بهایی بود. 

انتهای پیام/ 

 

 

https://stnews.ir/short/Vb9me
اخبار مرتبط
تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر: