واحدهای فناور و شرکت‌های دانش‌بنیان ,پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد و نوآوری

پوست اندازی شرکت های دانش بنیان کهگیلویه و بویراحمد/رشد سه برابری واحدهای فناور

طبق اعلام سرپرست پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد، این نهاد در دولت سیزدهم شاهد رشد سه برابری واحدهای فناور از ۵۰ واحد به ۱۷۰ واحد بوده است.

حوزه علم و فناوری بدون شک یکی از پایه ها و ارکان اصلی در نظام حکمرانی در هر جامعه‌ای است، تنها ۶ ماه از آغاز فعالیت دولت سیزدهم گذشته بود که رهبر معظم انقلاب سال ۱۴۰۱ را با عنوان «تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین» نام نهادند؛ این نام در واقع نقشه راهی شد که مسیر تولید و اشتغال کشور در جهت اقتصاد دانش‌بنیان ریل‌گذاری شود.

در این راستا اقدامات بسیار ارزنده‌ای با پشتیبانی مجلس شورای اسلامی و همت دولت سیزدهم برای حمایت از تولید و رشد و جهش آن اتفاق افتاد.

پارک علم و فناوری به عنوان یک سازمان نوپا و مهمترین مجموعه‌ای که حوزه نوآوری، خلاقیت و ابتکار را مدیریت می‌کند در کهگیلویه وبویراحمد با حدود بیش از ۲۰ سال تاخیر در سال ۱۳۹۷ راه‌اندازی شد.

پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد با اینکه نوپاست اما تلاش کرده است قدم های استواری در راه تسهیل امور نخبگان و فناوران و حمایت از آن ها بردارد.

رشد پنج برابری تسهیلات حمایتی از دانش بنیان ها در استان

سرپرست پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: تعداد شرکت های دانش بنیان در استان ۱۹ فقره هستند که ۶ مورد نسبت به سال قبل افزایش پیدا کرده است.

سید نصراله افتخاری افزود: میزان تسهیلات حمایتی از شرکت های فناور در این دولت، با رشد پنج برابری به ۱۵۰ میلیارد ریال رسیده است.

وی ابراز کرد: هم اکنون هزار فرصت شغلی در پارک علم و فناوری استان در شرکت های دانش بنیان و فناور ایجاد شده است که نسبت به قبل از دولت سیزدهم، رشد پنج برابری را نشان می دهد.

افتخاری تاکید کرد: جایگاه پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد در شاخص های فناوری در کل کشور نسبت به پارک های دیگر بین ۱۰ پارک برتر است.

وی بیان کرد: اگرچه به لحاظ زیرساخت ها نیاز به توسعه دارد. سه مرکز رشد در یاسوج، گچساران و دهدشت وجود دارد وهم اینک برنامه توسعه زیرساخت ها در دستور کار است.

سرپرست پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: برای ایجاد پنج مرکز و استقرار ۳۰۰ واحد فناور در چشم انداز پارک برنامه داریم.

سرمایه گذاری پنج هزار میلیارد ریال شرکت های دانش بنیان در کهگیلویه و بویراحمد

سرپرست پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد گفت:شرکت های دانش بنیان فعال استان در دولت سیزدهم پنج هزار میلیارد ریال درآمد کسب کردند.

نصرالله افتخاری افزود: هم اکنون ۱۷۴ شرکت دانش بنیان در پنج مرکز شهرهای یاسوج،دوگنبدان و دهدشت مستقر هستند.

وی عنوان کرد: ۱۹ شرکت دانش بنیان از معاونت فن آوری رییس جمهور تاییده فعالیت دارد.

وی بیان کرد: درحالی که شمار شرکت های دانش بنیان استان در ابتدای دولت سیزدهم ۵۰مورد بود تعداد این واحدهای فن آورانه در کهگیلویه و بویراحمد به سه برابر افزایش یافته است.

سرپرست پارک علم و فن آوری کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد:گیاهان دارویی به عنوان مهمترین ثروت آفرین ظرفیت استان.محور برنامه های حمایتی فن آورانه است.

به گزارش ایرنا، طبق نظر کارشناسان شرکت‌های دانش‌بنیان یکی از مهمترین ارکان توسعه علمی کشور هستند و پیشرفت این شرکت ها یک ضرورت اساسی برای کشور است.

این شرکت‌ها ارتباط مستقیمی با بازار کار و بخش‌های مختلف اقتصادی دارند و بدون تردید آن‌ها مولفه‌های اقتصاد مقاومتی را می‌شناسند و برای عبور از تحریم‌ها راهکارهای کارشناسی‌شده‌ای دارند.

شرکت‌های دانش‌بنیان در این سال‌ها روند رو به رشدی را دنبال کرده‌اند، هرچند که اگر کمی کمبودها در این حوزه برطرف شود، می‌توان به پیشرفت و دستاوردهای بیش از این هم رسید.

پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد در سال ۱۳۹۷ راه‌اندازی شد و موفقیت ها و دستاوردهای زیادی داشته اما برای به ثمر نشستن تلاش جوانان نخبه و خروجی قابل قبول این پارک نیازمند توجه همه جانبه است.

https://stnews.ir/short/VbgPN
اخبار مرتبط
تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر:
دسته بندی ها
علم و فناوری
دانشگاه‌
رشد و نوآوری
مستندات علمی
همایش
دانش بنیان
سلامت