دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی

پژوهشگران دانشگاه محقق اردبیلی در حوزه امنیت غذایی توانمند هستند

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه محقق اردبیلی گفت: پژوهشگران دانشگاه محقق اردبیلی در حوزه امنیت غذایی توانمند هستند.

به گزارش پایگاه خبری علم و فناوری از اردبیل : دکتر جبرائیل رزمجو ۲۸ مرداد در نشست طرح جهاد علمی با موضوع امنیت غذایی با بیان اینکه دانشگاه محقق اردبیلی جزو دانشگاه‌های جوان است، گفت: این دانشگاه در رتبه‌بندی‌های ملی و بین‌المللی حضور داشته و روز به روز در حال ارتقا است.

وی افزود: دانشگاه محقق اردبیلی از نظر پژوهشی دارای پژوهشگران توانمند و زبده است که می‌توانند در حوزه‌های مختلف به ویژه امنیت غذایی فعالیت‌های ارزشمندی انجام دهند.

رزمجو با بیان اینکه اساتید دانشگاه محقق اردبیلی می‌توانند در زمینه امنیت غذایی موثر باشند، گفت: امید می‌رود در حوزه پژوهش و امنیت غذایی که یکی از نیازهای اساسی کشور است، قدم‌های موثری برداریم.

دکتر عظیم‌زاده نماینده وزارت دفاع در شمال‌غرب کشور با اشاره به جزئیات طرح جهاد علمی، گفت: ستاد کل نیروهای مسلح با همکاری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و‌ وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی طرح جهاد علمی نیروهای مسلح را در ۲۵ محور آغاز کرده است.

وی افزود: ستاد کل نیروهای مسلح در چهار رده فراجا، ارتش، سپاه و وزارت دفاع فعال بوده و در طرح جهاد علمی با همه این رده‌ها می‌توان همکاری کرد.
نماینده وزارت دفاع در شمال‌غرب کشور با اشاره به فعالیت ستاد کل نیروهای مسلح در زمینه امنیت غذایی، خاطرنشان کرد: اساتید طرح‌های خود را در این زمینه ارائه نمایند تا بتوانیم همکاری‌ها را آغاز کنیم.

دکتر علیرضا قنبری رئیس دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه محقق اردبیلی نیز ضمن معرفی دانشکده و توانمندی‌های آن، گفت: این دانشکده دارای ۶۴ آزمایشگاه آموزشی و تحقیقاتی، ۳ گلخانه، کارخانه لبنیات بوده و یک گلخانه تحقیقاتی در حال ساخت دارد.

وی فعالیت ۹۲ عضو هیات علمی، ۱۱ گروه آموزشی، بیش از ۶۰ رشته تحصیلی و تحصیل یک هزار و ۳۶۸ دانشجوی ایرانی و بین‌المللی یادآور شد و افزود: این دانشکده اقدام به برگزاری همایش‌های ملی و بین‌المللی کرده و طی هفته‌های جاری و آتی نیز ششمین کنگره ملی و بین‌المللی گل و گیاهان زینتی و اولین کنگره بین‌المللی احیای بوم‌شناختی بر پایه طبیعت با تاکید بر صیانت از شتر دوکوهانه برگزار خواهد شد.

گفتنی است در ادامه اعضای حاضر در نشست به ارائه دیدگاه‌ها و طرح‌های خود پرداختند.

https://stnews.ir/short/4ZJdw
اخبار مرتبط

در سایت مرکز سنجش پزشکی؛

نتایج اولیه آزمون دستیاری پزشکی اعلام شد

1403/03/22 12:56

به دنبال برگزیده شدن پروژه پنجره واحد خدمات دانشگاهی؛

وزیر علوم از وزیر ارتباطات به‌دلیل توسعه دولت الکترونیک تقدیر کرد

1403/03/21 10:47

در گفت‌وگو با مهر عنوان شد؛

جزییات ارتقا اساتید هنر و علوم انسانی اعلام شد

1403/03/21 10:14

برای نیمسال اول ۱۴۰۴-۱۴۰۳ منتشر شد؛

جدول زمانبندی نقل و انتقال دانشجویان پزشکی/ آخرین مهلت ثبت نام

1403/03/21 10:00

دبیر شورای آموزش داروسازی خبرداد:

برنامه درسی دکتری عمومی داروسازی بازنگری شد

1403/03/21 09:57

تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر: