همایش‌ها و جشنواره‌ها

رییس بنیاد نخبگان استان کردستان

گفتاورد ملی نخبگان برای اولین بار در کردستان برگزار می‌شود

بنیاد نخبگان در راستای اجرایی کردن شعار سال و جلب مشارکت مردم در امور، نخستین گفتاورد ملی با شعار «نخبگان؛ حکمرانی دانش‌بنیان» را در دست اجرا دارد و از ایده‌های ناب مردمی در حوزه های پنجگانه «مالی و پولی؛ منابع طبیعی؛ امنیت غذایی؛ نظام سلامت؛ حکمرانی و سی

به گزارش «خبرگزاری علم و فناوری» از کردستان، رییس بنیاد نخبگان استان کردستان گفت : این رویداد ملی که فرصتی بی نظیر برای ارائه همه دیدگاه هایی است که چرخش‌های تحول‌آفرین در جامعه ایجاد خواهد کرد، به توضیح و تشریح محورهای رویداد پرداخت. وی اشاره کرد جامعیت این محورها به گونه ای است که تقریبا می توان گفت که همه عرصه های زندگی اجتماعی را در بر می گیرد. او ادامه داد که عزم جدی دولت و نظام  تلاش برای خلق بستر و فرصت های لازم جهت حضور نخبگان و یا مشارکت دادن ایدهخ ها و طرح های پیشرو آنان در اداره امور کشور است. 

بنیاد نخبگان در راستای اجرایی کردن شعار سال و مشارکت دادن مردم در امورات مهم حمرانی و در حوزه های گوناگون عرصه اجتماع،  نخستین گفتاورد ملی با شعار «نخبگان؛ حکمرانی دانش‌بنیان» را به برگزار می نماید و در این راستا  و از ایده‌ها و طرح های نوآورانه مردمی استقبال و حمایت می‌کند.

وی در ادامه با بیان اینکه با دعوت از همه اقشار مردم استان برای شرکت در این رویداد ملی یادآور شد: در مرحله منطقه‌ای این رویداد شرکت‌کنندگان استان‌های کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان و همدان ایده‌های خود را به دبیرخانه ارسال می‌کنند و پس از رقابت با یکدیگر، طرح های برتر به مرحله کشوری(نهایی) راه پیدا می‌کنند.

جمال سلیمی با تشریح محورهای پنجگانه مد نظر در این رویداد که نخبگان و سرآمدان بایستی نظرات طرح ها و ایده ها یخود را ثبت کنند، افزود: در نخستین گفتاورد ملی نخبگان افراد- بدون توجه به تحصیلات- و با هر تخصص و شغل و حرفه ای که دارند، می‌توانند ایده‌های خود را در راستای رفع مساله و مشکلی که احساس می کنند کشور مبتلابه آن است،  ثبت کرده و در این رویداد و رقابت ملی مشارکت داشته باشند و با دعوت از همه اقشار مردم استان برای شرکت در این رویداد ملی یادآور شد: در مرحله منطقه‌ای این رویداد شرکت‌کنندگان استان‌های کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان و همدان ایده‌های خود را به دبیرخانه ارسال می‌کنند و پس از رقابت با یکدیگر، طرح های برتر به مرحله کشوری(نهایی) راه پیدا می‌کنند.

سلیمی تصریح کرد که افرا می توانند به صورت انفرادی و  یا گروهی ایده‌های خود را- مبتنی بر ارائه راهکارهای رفع مشکلات و چالش‌های جدی کشور و اصلاح و رشد شاخص های کلان و توسعه گرا به دبیرخانه ارائه داده و در این اتفاق ارزشممند شرکت نمایند.

سلیمی در بخشی دیگر از صحبت های خود اشاره کرد که کل این رویداد متناسب با شعار سال یعنی فراهم کردن زمینه مشارکت‌دهی همه مردم در امورات کشور و مملکت رتدیون شده است و گفتاور ملی نخبگان فرصتی را برای ارتباط و تعامل دوسویه جامعه نخبگانی کشور، مدیران و اقشار گوناگون مردم فراهم کرده است. سلیم یافزود: ایده ها و طرح ها در هر مرحله ارزیابی شده و نیز هدایایی برای افراد شرکت‌کنندگان برتر در نظر گرفته شده است. 

رییس بنیاد نخبگان استان کردستان در پایان صحبت های خود با بیان اینکه علاقه‌مندان به شرکت در این رویداد می‌توانند ایده‌های خود را تا ۲۸ خرداد به آدرس اینترنتی https://debate.bmn.ir/  ارسال کنند، افزود: جوایز قابل توجه و ویژه ای برای حمایت و پشتیبانی از فرد یا افرادی که ایده‌های برتر داشته و(در مرحله نهایی) در نظر گرفته شده است که از این مقدار می توان به  اینکه ۱۰ میلیارد ریال جایزه نقدی و همچنین حمایت از پیاده‌سازی ایده ها و طرح ها با 10 میلیارد ریال دیگر هم اشاره کرد. 

گفتاورد ملی نخبگان برای اولین بار در کردستان برگزار می‌شود

https://stnews.ir/short/4kjzN
اخبار مرتبط
تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر:
دسته بندی ها
علم و فناوری
دانشگاه‌
رشد و نوآوری
مستندات علمی
همایش
دانش بنیان
سلامت