واحدهای فناور و شرکت‌های دانش‌بنیان ,پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد و نوآوری

۴۷۴ واحد دانش‌بنیان در پارک علم و فناوری البرز مستقر است

رئیس پارک علم و فناوری استان البرز گفت: تعداد واحدهای دانش‌بنیان در پارک‌ علم و فناوری در البرز با رشد بیش از ۴۰ درصد در دولت سیزدهم به ۴۷۴ مورد رسیده است.

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری : مهدی عباسی صبح امروز _پنجشنبه سی‌ویکم خرداد_ در نشست با صاحبان واحدهای تولیدی و دانش‌بنیان که با حضور رئیس کل بازرسی استان البرز همراه بود، اظهار کرد: مجموعه پارک علم و فناوری با ۱۳۶ شرکت مستقر در حال فعالیت است.

وی افزود: با توجه به محدودیتی که در فضای فیزیکی وجود دارد، شرایط برای واحدهای تولیدی تشریح شده است و با مجموعه‌های که توان همسان‌سازی خود با شرایط را ندارند قطع همکاری می‌شود.

رئیس پارک علم و فناوری استان البرز با بیان اینکه در حال حاضر ۱۶۰۰ شغل در در پارک علم و فناوری ایجاد شده است، خاطرنشان کرد: مجموع فعالیت این واحدهای تولیدی به ۳,۰۰۰ میلیارد تومان فروش رسیده است.

عباسی اضافه کرد: از مجموع ۱۳۶ واحد تولیدی فعال در پارک علم و فناوری، ۶۰ واحد دانش‌بنیان است.

وی با اشاره به اینکه طی سال گذشته با حضور مدیرکل بازرسی استان البرز بعضی چالش‌های پارک علم و فناوری بررسی و رفع شد، ادامه داد: در این میان واحدهای تولیدی و دانش‌بنیانی که در حوزه‌های مختلف از جمله تجهیزات پزشکی، تولید دارو، حوزه برق و الکترونیک فعال بودند، موفق به کسب رتبه ملی شدند.

رئیس پارک علم و فناوری استان البرز با اشاره به رشد آمار واحدهای دانش‌بنیان، تاکید کرد: ۲۶۵ مورد واحد دانش‌بنیان در طول عمر پربرکت دولت سیزدهم به ۴۷۴ مورد رسید.

عباسی با انتقاد از کم بودن بودجه پارک علم و فناوری استان البرز، گفت: بودجه ۱۴ میلیارد و ۲۷۰ میلیون تومانی در سال جاری برای این مجموعه نیست، از طرفی اعتبار ۵۰ میلیاردی سفر ریاست جمهوری برای پارک علم و فناوری همچنان تخصیص نیافته است که انتظار می‌رود این امر پیگیری و اجرایی شود.

https://stnews.ir/short/VMpxe
اخبار مرتبط

با اعلام فراخوان «مسیر» صورت گرفت؛

آغاز پذیرش عضویت در مرکز رشد فناوری نخبگان پارک فناوری پردیس

1403/03/21 18:43

در راستای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و توسعه اقتصاد دانش‌بنیان؛

جلسه‌ گروه اقتصاد مردمی بنیاد تعاون بسیج و جمعی از شرکت‌های دانش‌بنیان کردستان برگزار شد

1403/03/21 10:49

گفتگوی با رییس صندوق نوآوری و شکوفایی؛

«تولیدفراسرزمینی» ۱۵ محصول دانش‌بنیان/ایجاد۱۰۰۰خط تولید در ۱۲ سال

1403/03/21 09:54

تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر: