پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد و نوآوری

۷۲ ساعت زمان درمان توده سرطانی

یک شرکت دانش بنیان موفق به ساخت داروی ضد سرطانی شد که در عرض۲۴تا ۷۲ ساعت این بیماری را مهار می نماید.

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری از شیراز، کاهش درد و رنج یکی از فضایل و اهداف بزرگ بشریت است. که در عصر تکنولوژی، ما نیز هر روز شاهد کشفیات و اختراعات ارزشمندی هستیم که جوانان خوشفکر، متعهد و دغدغه مند کشورمان برای گام نهادن  برای رفع مشکلات، به ظهور می رسانند.

'سرطان' واژه ای که تدایی بخش درد، رنج، سختی و مشقاتی است که بیمار، خانواده و در طیف گسترده تر  بر روی جامعه تاًیرات نا گوار و جبران ناپذیری را تحیل می کند..

امید محمودی دانش‌آموخته مهندسی شیمی که در حال حاضر دانشجوی دکترا دانشگاه twente هلند نیز می باشد، در خصوص داروی ضد سرطانی که دارد مراحل تست بالینی خود را می گذراند می گوید: عملکرد  این دارو بدین شکل است که با قرار گرفتن روی توده سرطانی آن را جذب کرده و به طور کامل ازبین می برد. عملکرد این دارو بسته به نوع توده بین ۲۴ تا ۷۲ ساعت می باشد.

در خصوص فرایند پیشرفت ثبت و استفاده عمومی  این اختراع توصیح می دهد:  ازمایشات in vivo و in vitro ان با موفقیت به پایان رسیده و در دو کشور آمریکا و انگلستان در حال تست بالینی بوده و بر  روی روده(بزرگ و کوچک)، رحم، ریه و سینه تست های بالینی به نتیجه نهایی رسیده است.

گفته می شود که این دارو بر روی هفت نوع سرطان تاثیر گذار خواهد بود که این امر می تواند انقلابی در کاهش دردهای بشری باشد.

وی که مدیر عامل یک شرکت دانش بنیان نیز هست ماده پودر هموستاز(منعقد کننده خون)  را نیز تهیه نموده  که با پایه mof برای اولین بار در دنیا مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

 کاربرد این پودر  در جراحی های پیچیده و یا پارگی شریان و زخم های عمیق که خونریزی شدید دارد، است.که با پاشش پودر بر روی ناحیه آسیب دیده، با جذب پلاسمای خون و تغلیظ فاکتورهای بندآورنده خونریزی مانند پروترومبین و افزایش موضعی جمعیت پلاکت ها و گلوبول‌های قرمز و تسریع تشکیل میخ پلاکتی از خونریزی جلوگیری  می نماید.

لازم به ذکر است که ماده اخیر  نمونه داخلی و خارجی نیز دارد اما تفاوت آن با نمونه های مشابه سرعت عملکرد و هزینه نسبتا پایین‌تر آن است. که با وجود تحریم های ظالمانه پزشکی در کشور و عدم خروج ارز می تواند  از امتیازات آن باشد.

خبرنگار: مهر آفرین وثوقی
انتهای پیام/

https://stnews.ir/short/VJd9A
اخبار مرتبط

با اعلام فراخوان «مسیر» صورت گرفت؛

آغاز پذیرش عضویت در مرکز رشد فناوری نخبگان پارک فناوری پردیس

1403/03/21 18:43

در راستای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و توسعه اقتصاد دانش‌بنیان؛

جلسه‌ گروه اقتصاد مردمی بنیاد تعاون بسیج و جمعی از شرکت‌های دانش‌بنیان کردستان برگزار شد

1403/03/21 10:49

گفتگوی با رییس صندوق نوآوری و شکوفایی؛

«تولیدفراسرزمینی» ۱۵ محصول دانش‌بنیان/ایجاد۱۰۰۰خط تولید در ۱۲ سال

1403/03/21 09:54

تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر: