علمی، پژوهشی و فناوری

دبیر قرارگاه جهادی نهضت توسعه عدالت در فضاهای آموزشی در یزد:

عدالت آموزشی فراتر از ساخت مدرسه است

دبیر قرارگاه جهادی نهضت توسعه عدالت در فضاهای آموزشی در یزد گفت: انتظار می‌رود مردم پس از ساخت مدارس، در ارتقای محتوای آموزشی، نظارت بر کیفیت آموزش و پشتیبانی از برنامه‌های مدرسه نیز نقش فعالی ایفا کنند تا گامی اساسی در راستای عدالت آموزشی پایدار برداشته شود.

علی رضاییان، دبیر قرارگاه جهادی نهضت توسعه عدالت در فضاهای آموزشی در یزد در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار پایگاه خبری علم و فناوری یزد با اشاره به فعالیت‌های توسعه عدالت آموزشی در استان یزد با مشارکت مردمی اظهار کرد: در راستای تحقق عدالت آموزشی در استان، پس از رایزنی‌های گسترده، ۱۲۹ پروژه در چشم‌انداز یک‌ساله تعریف شده و برنامه‌ریزی در این زمینه صورت‌گرفته است.

وی افزود: طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته این پروژه‌ها تا پایان سال ۱۴۰۴ به بهره‌برداری رسیده و به آموزش‌وپرورش تحویل داده خواهند شد.  

رضائیان گفت: برخلاف روش‌های گذشته، این پروژه‌ها به صورت مردمی و با مشارکت فعال جامعه پیش می‌رود. بدین منظور، ۱۲۹ تیم مردمی تشکیل شده است که هرکدام تحت سرپرستی یکی از دلسوزان آموزش و پرورش به عنوان مدیر مردمی پروژه فعالیت می‌کنند.

این مقام مسئول ادامه داد: در مجموع، ۱۲۲۰ نفر از افراد خیّر و متعهد استان در این طرح مشارکت کرده‌اند و آماده‌اند تا در هدایت و پیگیری پروژه‌ها همکاری نمایند.  

رضائیان افزود: امروز نیز دوره آموزشی ویژه‌ای با حضور مدرسان وزارتی برگزار شد که در آن موضوعاتی مانند جذب خیرین، مدیریت پروژه‌ها و استفاده از کمک‌های خرد مردمی موردبحث قرار گرفت. این آموزش‌ها به تیم‌های مردمی کمک می‌کند تا با روش‌های اثربخش‌تری پروژه‌ها را پیش ببرند.  

وی خاطرنشان کرد: یکی از اقدامات الهام‌بخش در این زمینه، تصمیم اهالی یک روستا بود که طی یک صورت‌جلسه رسمی توافق کردند هزینه‌هایی که پیش از این به‌صورت غیرضروری در مراسم‌های مختلف صرف می‌شد را به ساخت یک مدرسه شش‌کلاسه ابتدایی اختصاص دهند.

دبیر قرارگاه جهادی نهضت توسعه عدالت در فضاهای آموزشی در یزد تصریح کرد: این حرکت نه‌تنها گامی مهم در توسعه زیرساخت‌های آموزشی بود، بلکه فرهنگ مشارکت و مسئولیت‌پذیری اجتماعی را نیز تقویت کرد.  

وی افزود: هدف این پروژه‌ها صرفاً احداث ساختمان مدرسه نیست، بلکه توسعه کیفیت آموزشی و تداوم مشارکت مردمی پس از احداث نیز مدنظر است و انتظار می‌رود مردم پس از ساخت مدارس، در ارتقای محتوای آموزشی، نظارت بر کیفیت آموزش و پشتیبانی از برنامه‌های مدرسه نیز نقش فعالی ایفا کنند تا گامی اساسی در راستای عدالت آموزشی پایدار برداشته شود.  

رضائیان در پایان گفت: این حرکت جمعی نشان‌دهنده همبستگی اجتماعی و عزم جدی مردم و مسئولان یزد برای پیشرفت آموزش در استان است که امیدواریم این الگو بتواند در سراسر کشور گسترش یابد و منجر به تحولی بزرگ در نظام آموزشی ایران شود.  

خبرنگار: ندا دهقانی زاده

انتهای پیام/

https://stnews.ir/short/V7Ak6
اخبار مرتبط
تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر: