مشاهده اخبار از طریق شبکه های اجتماعیمشاهده
در آیین تکریم و معارفه مدیرکل نوسازی مدارس استان مرکزی، مسئولان ارشد کشوری و استانی بر ضرورت تحقق عدالت آموزشی از طریق نهضت مدرسهسازی و نقش بیبدیل نظام تعلیم و تربیت در توسعه پایدار تأکید کردند.
به گزارش خبرگزاری علم وفناوری از استان مرکزی؛ در آیین تکریم و معارفه مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان مرکزی، مسئولان ارشد آموزشی کشور و استان بر نقش بیبدیل نظام تعلیم و تربیت در توسعه پایدار و ضرورت تحقق عدالت آموزشی تأکید کردند.
آموزش و پرورش؛ سنگ بنای توسعه انسانی
عبدالرضا پیرحسینلو، مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی، در این مراسم با اشاره به مسئولیت خطیر این نهاد در تربیت نیروی انسانی، گفت: تحقق توسعه پایدار در گرو آموزش و پرورش مؤثر است و این امر نیازمند همکاری همهجانبه دستگاهها و بهرهگیری از ظرفیتهای ملی است.
وی آموزش و پرورش را پایهگذار توسعه فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی دانست و افزود: برای ارتقای کیفیت آموزشی، باید از تمام ظرفیتهای انسانی، مالی و تجهیزاتی استفاده کنیم. مشارکت خیرین مدرسهساز نیز نقشی کلیدی در این مسیر دارد.
عدالت آموزشی؛ اولویت دولت و نظام
شهریار خواجهصالحانی، مدیرکل حوزه ریاست سازمان نوسازی مدارس کشور، با تأکید بر عدالتمحوری در نهضت مدرسهسازی، اعلام کرد: دولت چهاردهم با همراهی خیرین، ساخت مدارس را با شتاب و رویکرد عدالتمحور پیش میبرد. این نهضت امروز به یک پدیده اجتماعی تبدیل شده است.
وی با اشاره به دوره طلایی ساختوساز مدارس در کشور، خاطرنشان کرد: مشارکت بینظیر خیرین و پیگیری شخص رئیسجمهور در ۳۳ جلسه عدالت آموزشی، نشاندهنده عزم ملی برای رفع محرومیتهاست.
استان مرکزی؛ ظرفیتی ممتاز در جذب خیرین
خواجهصالحانی استان مرکزی را نمونهای کوچک از ایران با قابلیتهای بزرگ توصیف کرد و گفت:
تنوع اقوام، منابع غنی و صنایع پیشرفته، این استان را به قطب جذب مشارکتهای مردمی در مدرسهسازی تبدیل کرده است.
پیرحسینلو نیز بر همافزایی نهادها برای بهبود وضعیت آموزشی تأکید و تصریح کرد: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودهاند، توسعه واقعی بدون سرمایهگذاری در آموزش و پرورش محقق نمیشود.
خبرنگار: طاهره جوکار
پایان خبر/
1403/03/22 12:05
1403/03/22 11:56
1403/03/22 11:46
1403/03/22 11:37
1403/03/22 11:34
1403/03/22 10:14
1403/03/22 09:34
1403/03/22 09:32
1403/03/22 08:53