دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی

آغاز فرآیند جذب هیات علمی در دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی

معاون اجرایی معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی از برگزاری فرآیند اجرایی بیستمین فراخوان جذب هیات علمی در دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری؛ 

به نقل از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، دکتر شاهین شادنیا با اشاره به برگزاری بیستمین فراخوان جذب هیات علمی در دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی گفت: این فراخوان به صورت کشوری در اکثر دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور برگزار می‌شود.

شادنیا با اشاره به روند برگزاری این فراخوان گفت: با توجه به ظرفیت اعلام شده از سوی وزارت بهداشت داوطلبان در سامانه جذب وزارت بهداشت ثبت نام کرده و مدارک و مستندات خود را بارگذاری کردند؛ بررسی اولیه مستندات توسط کارشناسان مرکز امور هیات علمی وزارت بهداشت و دانشگاه صورت گرفته است و در نهایت افراد واجد شرایط در مرحله اول برای مصاحبه علمی دعوت شدند.

وی خاطرنشان کرد: این افراد در پنج روز کاری از ۲۲ خردادماه تا ۲۹ خردادماه برای مصاحبه علمی در گروه‌های مختلف دعوت شده و مورد مصاحبه قرار می گیرند.

شادنیا یادآور شد: در این مصاحبه علمی مستندات ارایه شده توسط داوطلبان، کیفیت علمی، توانایی و قابلیت‌های فرد، تسلط بر سایر زبان‌ها، سوابق آموزشی، فعالیت‌های پژوهشی در رشته تخصصی مربوطه براساس مستندات و مصاحبه حضوری مورد ارزیابی قرار می گیرد.

معاون اجرایی معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افزود: برای ایجاد وحدت رویه در جذب اعضای هیات علمی این مصاحبه انجام و بر اساس چک لیست وزارت بهداشت توسط گروه‌های علمی مورد بررسی هیات کارشناسی قرار می‌گیرد. این هیات کارشناسی متشکل از رییس دانشکده مربوطه، مدیر گروه رشته مربوطه و یک ناظر هیات جذب دانشگاه است.

وی با اشاره به مزایای بررسی و ارزیابی داوطلبان براساس چک لیست وزارت بهداشت گفت: ارزیابی داوطلبان براساس این چک لیست نقش بسیار مهم و موثری در کاهش خطاهای انسانی و یا اعمال سلایق و نظرات شخصی در این فرایند دارد.

به گفته شادنیا نتایج نهایی مصاحبه علمی پس از طی فرایند مربوطه و بررسی مرکز امور هیات علمی وزارت بهداشت در نهایت به هیات های جذب دانشگاه اعلام و سپس مابقی فرایند جذب انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در این فراخوان ۳۰۰ داوطلب در ۵۷ رشته آموزشی شرکت کردند که ۳۷ رشته مربوط به علوم بالینی و ۲۰ رشته مربوط به علوم پایه بوده است. از این تعداد متقاضی ۹۶ نفر در رشته های مختلف براساس مجوزهای اعلام شده جذب می‌شوند.

https://stnews.ir/short/V7b2e
اخبار مرتبط

در سایت مرکز سنجش پزشکی؛

نتایج اولیه آزمون دستیاری پزشکی اعلام شد

1403/03/22 12:56

به دنبال برگزیده شدن پروژه پنجره واحد خدمات دانشگاهی؛

وزیر علوم از وزیر ارتباطات به‌دلیل توسعه دولت الکترونیک تقدیر کرد

1403/03/21 10:47

در گفت‌وگو با مهر عنوان شد؛

جزییات ارتقا اساتید هنر و علوم انسانی اعلام شد

1403/03/21 10:14

برای نیمسال اول ۱۴۰۴-۱۴۰۳ منتشر شد؛

جدول زمانبندی نقل و انتقال دانشجویان پزشکی/ آخرین مهلت ثبت نام

1403/03/21 10:00

دبیر شورای آموزش داروسازی خبرداد:

برنامه درسی دکتری عمومی داروسازی بازنگری شد

1403/03/21 09:57

تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر: