دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی

آمادگی جهاد دانشگاهی استان اردبیل برای رفع سختی آب

رئیس جهاد دانشگاهی استان اردبیل گفت: از آمادگی جهاددانشگاهی برای همکاری با شرکت آب منطقه ای استان در این زمینه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری علم و فناوری از اردبیل : جلسه هم اندیشی جهاددانشگاهی استان و شرکت آب منطقه ای اردبیل با محوریت بررسی کیفی سازی آب استان برگزار شد. 

در این جلسه رئیس جهاددانشگاهی استان اردبیل، آب را از مسائل مهم کشور و استان عنوان و خاطرنشان کرد: هر راهکار مفید و کاربردی که به تصفیه مناسب آب و بهره برداری مفید از آن کمک کند باید مورد حمایت قرار گیرد. 

دکتر حسام رسولی افزود: جهاددانشگاهی با تشکیل شبکه همکاری واحدهای شمال‌غرب کشور به دنبال رفع چالش های منطقه و استفاده از ظرفیت های این شبکه برای تسهیل در پیشرفت و توسعه منطقه است .

 وی به فعاليت‌هاي تیم تحقیقاتی جهاددانشگاهی در طی یک سال گذشته در زمینه رفع سختی آب و تصفیه پسماند اشاره کرد و از آمادگی جهاددانشگاهی برای همکاری با شرکت آب منطقه ای استان در این زمینه خبر داد. 

دکتر ذاکر حمیدی، پژوهشگر جهاد دانشگاهی استان اردبیل نیز در این جلسه با ارائه گزارشی از تحقیقات و مطالعات انجام گرفته در این نهاد علمی پژوهشی در راستای تصفیه آب و پسماند اضافه کرد: رفع سختی آب و تصفیه پسماند می تواند به سلامتی جامعه و کاهش هزینه های ناشی از آن کمک کند. 

وی گفت: ترکیب روش گروه تحقیقاتی جهاددانشگاهی اردبیل روش‌های مدرن با روش‌های مرسوم برای حذف فلزات سنگین از آب است که علاوه بر کارآمدی در کاهش هزینه ها نیز تاثیر قابل ملاحظه ای دارد.

در ادامه این جلسه شاخص‌های فنی اجرای پروژه‌های مرتبط با بهسازی آب شرب استان اردبیل مورد بحث و بررسی قرار گرفت و به سوالات حاضران توسط دکتر ذاکر توسلی پاسخ داده شد

https://stnews.ir/short/4yRAL
اخبار مرتبط

در سایت مرکز سنجش پزشکی؛

نتایج اولیه آزمون دستیاری پزشکی اعلام شد

1403/03/22 12:56

به دنبال برگزیده شدن پروژه پنجره واحد خدمات دانشگاهی؛

وزیر علوم از وزیر ارتباطات به‌دلیل توسعه دولت الکترونیک تقدیر کرد

1403/03/21 10:47

در گفت‌وگو با مهر عنوان شد؛

جزییات ارتقا اساتید هنر و علوم انسانی اعلام شد

1403/03/21 10:14

برای نیمسال اول ۱۴۰۴-۱۴۰۳ منتشر شد؛

جدول زمانبندی نقل و انتقال دانشجویان پزشکی/ آخرین مهلت ثبت نام

1403/03/21 10:00

دبیر شورای آموزش داروسازی خبرداد:

برنامه درسی دکتری عمومی داروسازی بازنگری شد

1403/03/21 09:57

تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر: