دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی

آمادگی کامل جهاددانشگاهی هرمزگان برای برگزاری رویدادهای علمی و آموزشی

رئیس جهاد دانشگاهی هرمزگان گفت: برای برگزاری رویدادهای علمی و آموزشی، نوآورانه و خلاقانه آمادگی کامل داریم

به گزارش پایگاه خبری علم و فناوری : رئیس جهاد دانشگاهی هرمزگان گفت: برای برگزاری رویدادهای علمی و آموزشی، نوآورانه و خلاقانه آمادگی کامل داریم.

احمد زاهری رئیس جهاددانشگاهی هرمزگان به ‌مناسبت چهل و چهارمین سالروز تاسیس جهاد دانشگاهی، در جمع نمازگزاران در مصلای بندرعباس با تسلیت شهادت سردار بزرگ، اسماعیل هنیه رهبر سیاسی حماس که توسط رژیم ددمنش و انسان ‌ستیز صهیونیستی ترور شد، اظهار کرد: فقدان او مایه غم و اندوه ملت آزادی‌خواه در سراسر جهان خواهد بود و جبهه عظیم مقاومت به پشتوانه خون شهدا راه ایشان را ادامه خواهد داد.

وی با بیان اینکه شورای‌عالی انقلاب‌ فرهنگی اهدافی برای جهاد دانشگاهی در نظر گرفته است، بیان کرد: گسترش تحقیقات و شکوفایی استعدادها در جامعه برای رسیدن به خوداتکایی، توسعه امور فرهنگی با همکاری حوزه و دانشگاه، گسترش طرح‌های کاربردی با هدف به‌کارگیری نتایج پژوهش از جمله اهداف است.

او گفت: عمده ‌ترین هدف جهاد دانشگاهی در حال حاضر عینیت‌ بخشیدن به آرمان‌های انقلاب اسلامی در سطح دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی، تحقق اهداف انقلاب‌ فرهنگی، توسعه فناوری با بهره‌گیری از نیروهای متخصص داخلی برای حذف وابستگی‌های علمی، فرهنگی و استقرار نظام آموزش عالی مبتنی بر ارزش‌های اسلامی در سطح دانشگاه‌هاست.

رئیس جهاد دانشگاهی هرمزگان ادامه داد: جهاد دانشگاهی در حوزه سلامت، حوزه‌های بیوتکنولوژی، حوزه‌های نفت، گاز و حمل‌ و نقل دارای خدمات شاخصی است. مثلاً اکنون جهاد دانشگاهی در حوزه سلامت، خدمات تخصصی و فوق‌ تخصصی در مراکز درمان ناباروری پرداخته است. همچنین بانک خون‌ بند ناف، بانک سلول‌های بنیادی، بانک میکروارگانیسم‌ها و مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی، تولید داروهای گیاهی، پژوهشگاه ابن‌ سینا، پژوهشکده سرطان معتمد برای درمان ناباروری و درمان سرطان و ارتوپدی نشان از گستردگی خدمات این نهاد در حوزه پزشکی و سلامت دارد.

زاهری بیان کرد: پژوهشگاه رویان که امروز به قطب علمی در منطقه‌ای و بین‌المللی تبدیل شده، در حوزه‌های ناباروری سلول‌های بنیادی، پزشکی بازساختی و شبیه‌سازی حیوانات در حال فعالیت است و تلاش بعدی دانشمندان‌ ما در این مرکز دستیابی به تکنولوژی ژن‌ درمانی است.

وی ادامه داد: در کشاورزی، کشت بافت و تکثیر گیاهان دارویی، پرورش ماهی در قفس، تولید واکسن، اصلاح نژاد دام سبک تولید فرآورده‌های گیاهان دارویی، تولید بذر هیبریدی سبزی و صیفی را می‌توان نام برد.

رئیس جهاد دانشگاهی هرمزگان گفت: در جهاد دانشگاهی تلاش‌های بسیاری برای استقرار و راه‌اندازی شبکه ملی پیشگیری پایش و ارتقای سلامت سالمندی شده که از جمله نیازهای ۲۰ سال آینده کشور است.

زاهری با توضیح اینکه در حوزه صنعت نیز تلاش‌ها و خدمات بسیاری از طریق جهاد دانشگاهی انجام‌ شده است، افزود: از جمله در صنعت نفت به ساخت دکل‌های حفاری نفت، بازوهای بارگیری نفت خام، مته‌های حفاری، سیستم نمک‌زدایی الکترواستاتیکی نفت خام، یوپی‌اس‌های صنعتی، شارژرهای صنعتی و سیستم مانیتورینگ می‌توان اشاره کرد. به‌تازگی نیز اولین کشنده مترو ایرانی توسط جهاد دانشگاهی به شرکت مترو تحویل داده شد.

زاهری با بیان اینکه جهاد دانشگاهی استان هرمزگان با داشتن جهادگرانی پرتلاش، نقش مؤثری در کمک به توسعه استان برعهده دارد، تأکید کرد.

زاهری بیان کرد: دفتر مشاوره کارآفرینی و کسب و کار در جهاد مستقر است و به ‌صورت رایگان مشاوره می‌دهد.

وی اظهار کرد: در زمینه مراکز رشد نیز جهاد دانشگاهی استان در زمینه‌های ایده‌پروری، ایجاد زمینه نوآوری و خلاقیت، تولید و توسعه محصولات دانش‌بنیان و تجاری‌سازی در حال فعالیت است و متقاضیان می‌توانند با مراجعه به مرکز رشد در صورت واجد شرایط بودن، از خدمات این مرکز استفاده کنند.

رئیس جهاد دانشگاهی هرمزگان افزود: سال گذشته، شاهد برگزاری دو رویداد دانش‌آموزی حل مسئله صنعت با کمک فولاد هرمزگان و کمیته امداد و صمت و اداره کل آموزش و پرورش در بندرعباس بودیم. امسال آمادگی خود را برای برگزاری رویدادهای علمی و نوآوری اعلام می‌کنیم.

https://stnews.ir/short/Ngowk
اخبار مرتبط

در سایت مرکز سنجش پزشکی؛

نتایج اولیه آزمون دستیاری پزشکی اعلام شد

1403/03/22 12:56

به دنبال برگزیده شدن پروژه پنجره واحد خدمات دانشگاهی؛

وزیر علوم از وزیر ارتباطات به‌دلیل توسعه دولت الکترونیک تقدیر کرد

1403/03/21 10:47

در گفت‌وگو با مهر عنوان شد؛

جزییات ارتقا اساتید هنر و علوم انسانی اعلام شد

1403/03/21 10:14

برای نیمسال اول ۱۴۰۴-۱۴۰۳ منتشر شد؛

جدول زمانبندی نقل و انتقال دانشجویان پزشکی/ آخرین مهلت ثبت نام

1403/03/21 10:00

دبیر شورای آموزش داروسازی خبرداد:

برنامه درسی دکتری عمومی داروسازی بازنگری شد

1403/03/21 09:57

تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر: