علمی، پژوهشی و فناوری

بازی و سرگرمی؛

اطلاعات جدیدی از دو کنسول‌ دستی جدید لنوو فاش شد

به نظر می‌رسد شرکت لنوو به طور تصادفی اطلاعات جدید درباره دو کنسول دستی معرفی نشده قابل حمل خود برای PC گیمینگ را تأیید کرده است.

به گزارش پایگاه خبری علم و فناوری : در فهرست مشخصات داک 45 وات جدید Legion Go، که به تازگی منتشر شده، نام دو دستگاه جدید به نام‌های Legion Go Gen Two و Legion Go Lite آمده است.

این اطلاعات که توسط VideoCardz مشاهده شده، اکنون ویرایش شده است و اشاره‌ای به محصولات منتشر نشده ندارد.

از میان دو دستگاه معرفی نشده، اطلاعات بیشتری از Legion Go Lite در دسترس است که به لطف یک افشاگری در ماه می منتشر شد.

کنسول دستی Legion Go اصلی که در سال 2023 معرفی شد، دارای صفحه‌نمایش 8.8 اینچی است، که برای این دسته دستگاه‌ها بزرگ به حساب می‌آید. به نظر می‌رسد Legion Go Lite با نمایشگر 7 اینچی قصد دارد به رقابت با دیگر کنسول‌های دستی بپردازد.

یکی دیگر از جزئیات مهم درباره افشای Legion Go Lite این می‌باشد که در این مدل جدید، کنترلر جداشدنی که یکی از ویژگی‌های اصلی کنسول دستی اصلی بود، حذف شده است.

اما Legion Go Gen Two که نام آن به‌ طور تصادفی فاش شده، همچنان موضوعی برای گمانه‌زنی است، چرا که تاکنون اطلاعات موثقی در مورد آن وجود ندارد و مشخصات داک هم سرنخی در این خصوص به ما نمی‌دهد.

در واقع، این داک طراحی به نسبت ساده‌ای دارد و با یک اتصال کابل USB-C انعطاف‌پذیر، محدودیت کمی در سازگاری با دستگاه‌ها ایجاد می‌کند.
به طور تصادفی اطلاعات جدیدی از دو کنسول‌ دستی جدید لنوو منشتر شد

مشخصاتی که انتظار می‌رود برای Legion Go Gen Two و Go Lite تأیید شود، شامل پردازنده (SoC) است.

مدل اصلی Legion Go از پردازنده AMD Ryzen Z1 Extreme (با معماری Zen 4، 8 هسته و 16 رشته، حداکثر فرکانس 5.1 گیگاهرتز، فناوری 4 نانومتری) با گرافیک Radeon (معماری RDNA 3، 4 گیگابایت VRAM، 12 واحد پردازشی، فرکانس 2.7 گیگاهرتز) استفاده می‌کرد و دارای 16 گیگابایت حافظه LPDDR5X-7500 و حداکثر 1 ترابایت حافظه SSD PCIe Gen4 بود.

از زمان عرضه Legion Go، برخی رقبا کنسول‌های دستی خود را با پردازنده‌های Ryzen 8000 Hawk Point به‌روزرسانی کرده‌اند و پردازنده‌های AMD Ryzen AI 300 نیز در لپ‌تاپ‌ها و مینی‌پی‌سی‌ها در حال استفاده هستند.

یکی دیگر از احتمالات برای نسل جدید Legion Go استفاده از پردازنده شایعه شده AMD Ryzen Z2 یا Z2 Extreme است، اما امکان دارد این به‌روزرسانی تا سال 2025 به تعویق بیافتد.

با پردازنده‌های جدید AMD، همچنین عرضه پردازنده‌های Intel Lunar Lake که با معماری GPU Battlemage برای گیمینگ طراحی شده‌اند، به نظر می‌رسد در ماه‌های آینده باید شاهد اتفاقات هیجان‌انگیزی در دنیای کنسول‌های دستی به خصوص از سمت شرکت لنوو باشیم.

https://stnews.ir/short/NgKrr
اخبار مرتبط
تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر: