دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی

معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری:

افتتاح ورزشگاه ولایت دانشگاه اصفهان اقدامی بی‌نظیر است/هر کجا رئیس دانشگاه کمک کرده اتفاق خوبی ‌رخ داده

معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در آیین اختتامیه شانزدهمین المپیاد ورزشی دانشجویان پسر دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی کشور در دانشگاه اصفهان با بیان اینکه افتتاح ورزشگاه ولایت در دانشگاه اصفهان اقدامی بی‌نظیر است گفت: هر کجا رئیس دانشگاه کمک کرده و منابع مالی را به سمت ورزش سوق داده اتفاق خوبی ‌رخ داده است.

به گزارش پایگاه خبری علم و فناوری از  اصفهان: هاشم داداش‌پور، در آیین اختتامیه شانزدهمین المپیاد ورزشی دانشجویان پسر دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی کشور در دانشگاه اصفهان، با اشاره به اینکه سازمان امور دانشجویان وظیفه برنامه‌ریزی برای حوزه‌های ملی ورزشی را دارد،  ورزش قهرمانی کشور را یکی از آن‌ها عنوان کرد و گفت:  بزرگ‌ترین رویداد ورزشی‌ کشور در اصفهان برگزار شد. 

وی افزود: چنین رویدادی در مجموعه دانشگاهی کشور با ظرفیت‌های دانشگاه برگزار می‌شود که نشان از سرمایه‌های ارزشمند موجود است.

داداش پور در ادامه افتتاح ورزشگاه ولایت در دانشگاه اصفهان را اقدامی بی‌نظیر دانست و اظهار داشت: ۲۲ هزار متر مربع مساحت این ورزشگاه است که تنها سالن ورزشی ۷ هزار و پانصد متر مربع است و رشته‌های تیراندازی، تنیس روی میز، فوتسال، هندبال و والیبال در این مجموعه برگزار می‌شود.

رئیس سازمان امور دانشجویان کشور با تاکید براینکه باید از این ظرفیت‌ها استفاده کرد؛ گفت: دانشگاه‌های ما دارای ظرفیت‌های فوق‌العاده هستند، اما ورزش همچنان پا به پای حوزه زیرساختی حرکت نکرده است.

داداش پور با بیان اینکه دانشگاه‌های بزرگ ما در حال نقش‌آفرینی هستند؛ ادامه داد: تجمیع استعداد در دانشگاه‌های بزرگ کشور به دلیل وجود تجهیزات ورزشی مناسب در این دانشگاه‌ها است. 

رئیس سازمان امور دانشجویان کشور با بیان این که دانشگاه های بزرگ‌تر سهم بیشتری در حوزه ورزشی کسب می‌کنند که خوب است، خاطر نشان کرد:  اما باید سعی کنیم از تک قطبی و چند قطبی شدن به سمت گسترش ورزش در دانشگاه‌های‌ دیگر کشور حرکت کنیم. 

وی ادامه داد: شاید بسیاری از موسسات غیرانتفاعی امکانات خیلی خوبی نداشته باشند، اما توانستند مقام‌های خوبی کسب کنند. 

معاون وزیر علوم ,عنوان کرد: هر کجا رئیس دانشگاه کمک کرده و منابع مالی را به سمت ورزش سوق داده اتفاق خوبی ‌رخ داده است. 

داداش پور حضور رئیس دانشگاه در کنار ورزشکاران را نشان دهند اهمیت ورزش دانست و گفت: دانشگاه‌های کشور نهاد تولید علم هستند اما در کنار آن نهاد اجتماعی نیز هستند که حتما باید به نیازهای دانشجویان توجه شود.

معاون وزیر علوم افزود: دانشگاه‌ها باید حرفه‌ای شوند و در مجموعه ورزشی کشور اثرگذار باشند. 

وی با تاکید براینکه ورزش صرفا نباید برای تفریح باشد، گفت: باید با استفاده از زیرساخت ها به مرور زمان به سمت حرفه‌ای شدن حرکت کنیم و قهرمان پروری کنیم.

رئیس سازمان امور دانشجویان کشور با اذعان به اینکه دانشگاه‌ها به خوبی از ظرفیت قهرمان‌های ملی استفاده کردند، ادامه داد: سطح برگزاری مسابقات بسیار بالا بود. 

وی تصریح کرد: ۷۰ هزار نفر در سطح منطقه‌ای در مسابقات شرکت کردند، و در مرحله پایانی به میزبانی اصفهان چهار هزار ورزشکار در ١۶ رشته به رقابت پرداختند و این جمعیت دانشجویی در یک رویداد کشوری نشان می‌دهد قبل از آن اتفاقات بزرگتری رخ داده است.

رئیس سازمان امور دانشجویان کشور با اعلام اینکه ۲/۱ متر مربع سطح سرانه ورزشی‌ کشور برای هر دانشجو است که اتفاق خوبی است و با این شرایط آینده خوبی برای کشور رقم خواهیم زد. 

ابراهیم علیدوست، مدیر کل تربیت‌بدنی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نیز در ادامه این آیین خاطر نشان کرد: بیش از ۱۰ ماه این رویداد زمان برد، امروز در قالب شانزدهمین المپیاد پس از زنجیره‌ای که از رقابت‌های درون دانشگاهی داشتیم، برگزار شد.

وی ادامه داد: البته دانشگاه اصفهان از دو سال پیش که به عنوان میزبان مشخص شد برای فراهم کردن بهترین میزبانی تلاش نموده است.   

علیدوست با اشاره به اینکه سعی می‌کنیم در تیم‌های ملی دانشجویی نیز از دوستان و داوطلبان درخشان این المپیاد دعوت کنیم. 

 

 

افتتاح ورزشگاه ولایت دانشگاه اصفهان اقدامی بی‌نظیر است/هر کجا رئیس دانشگاه کمک کرده اتفاق خوبی ‌رخ داده

حسین هرسیج رئیس دانشگاه اصفهان نیز در آیین اختتامیه المپیاد اظهار داشت: میزبان حدود ۴ هزار نفر بودیم و در نهایت دانشگاه تهران هم در بخش پسران هم دختران به عنوان قهرمانی رسید. دانشگاه اصفهان نیز بر سکوی نایب قهرمانی پسران ایستاد. دانشگاه شهید بهشتی نیز بر سکوی سوم ایستاد.

همچنین پرچم المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان کشور توسط  رئیس دانشگاه اصفهان به دانشگاه صنعتی شاهرود به عنوان هفدهمین میزبان المپیاد اهدا گردید. 

 

افتتاح ورزشگاه ولایت دانشگاه اصفهان اقدامی بی‌نظیر است/هر کجا رئیس دانشگاه کمک کرده اتفاق خوبی ‌رخ داده

انتهای پیام/

https://stnews.ir/short/eojgg
اخبار مرتبط

در سایت مرکز سنجش پزشکی؛

نتایج اولیه آزمون دستیاری پزشکی اعلام شد

1403/03/22 12:56

به دنبال برگزیده شدن پروژه پنجره واحد خدمات دانشگاهی؛

وزیر علوم از وزیر ارتباطات به‌دلیل توسعه دولت الکترونیک تقدیر کرد

1403/03/21 10:47

در گفت‌وگو با مهر عنوان شد؛

جزییات ارتقا اساتید هنر و علوم انسانی اعلام شد

1403/03/21 10:14

برای نیمسال اول ۱۴۰۴-۱۴۰۳ منتشر شد؛

جدول زمانبندی نقل و انتقال دانشجویان پزشکی/ آخرین مهلت ثبت نام

1403/03/21 10:00

دبیر شورای آموزش داروسازی خبرداد:

برنامه درسی دکتری عمومی داروسازی بازنگری شد

1403/03/21 09:57

تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر: