دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی

افزایش 4 رشته جدید در دانشگاه کوثر : گامی مهم در توسعه آموزشی

رئیس دانشگاه کوثر خراسان شمالی از افزایش 4 رشته جدید در دانشگاه در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد با هدف توسعه آموزشی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری علم و فناوری : 

محبوبه معین مقدس، رئیس دانشگاه بانوان کوثر خراسان شمالی در نشست خبری با اصحاب رسانه، با اشاره به اینکه دانشگاه کوثر در حال حاضر 3 دانشکده فنی و مهندسی، علوم پایه و علوم انسانی را دارا می باشد، گفت: در سال جاری تعداد 4 رشته جدید در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد به دانشگاه کوثر افزوده شد.

معین مقدس بیان کرد: عنوان رشته های مقطع کارشناسی روانشناسی و مقطع کارشناسی ارشد فیزیولوژی ورزشی، ریاضی کاربردی گرایش آنالیز عددی و نانوشیمی می باشد که از طریق آزمون ورودی پذیرش دانشجو خواهیم داشت.

رئیس دانشگاه کوثر با اشاره به رشد فعالیت های پژوهشی و بهبود شاخص های کمی تصریح کرد: در این دوره ارتقا شاخص اچ ایندکس  (h-index)دانشگاه از 36 به 47، افزایش استنادات دانشگاه به میزان 81 درصد (از 5416 به 9820) و کسب عنوان پرافتخار پژوهشگر پر استناد يک درصد برتر بین‌المللی توسط عضو هیئت علمی دانشگاه در دو سال متوالي جز افتخارات پژوهشی دانشگاه است. 

او افزود: با افزایش آمار نشر مقالات علمی در پایگاه‌های معتبر بین المللی و ملی توانستیم دو رتبه نخست در شاخص های بهره وری ISC را کسب کنیم. 

معین مقدس در ادامه از افتخارات دیگر دانشگاه اینگونه عنوان کرد: کسب عنوان پژوهشگر برتر استان در حوزه علوم پايه و کسب عنوان نخبه پژوهشگر برتر در استان توسط اعضای هیئت علمی دانشگاه کوثر نیز از دستاوردهای دانشگاه در حوزه پژوهشی است.

رئیس دانشگاه کوثر از افتتاح مرکز TMC خبر داد و گفت: دانشگاه علاوه بر مرکز نوآوری از ظرفیت های مرکز TMC و مرکز آموزش های آزاد و مجازی دانشگاه، مهارت‌های لازم و موردنیاز دانشجویان را با توجه به رشته های تحصیلی شان آموزش خواهد داد.

او ادامه داد: مرکز رشد و نوآوری دانشگاه با توجه به رویکردی که دارد سوق دادن دانشجویان و اعضای هیئت علمی به فعالیت های فناورانه است.

رئیس دانشگاه کوثر بیان کرد: معمولا اعضای هیئت علمی دانشگاه با توجه به جو و حوزه کاری که در تحصیل داشتند، بیشتر در مباحث پژوهش فعال بودند و با حوزه فناوری و اینکه بتوانند محصولات و ایده های خود را به یک محصول تبدیل کنند کمتر آشنا هستند.

او افزود: با برنامه های متعددی که در مرکز رشد و مرکز نوآوری در حال برگزاری است، به اعضای هیئت علمی و دانشجویان کمک می کنیم بتوانند ایده های خود را به کمک منتورها و زیرساخت هایی که فراهم شده، ارائه داده و این ایده ها را از هسته فناور به شرکت دانش بنیان تبدیل کنند.

محبوبه معین مقدس، با بیان اینکه دیپلماسی علمی بسیار مهم و یکی از اهداف دانشگاه است، گفت: با توجه به تقاضای دانشجویان بین‌المللی برای تحصیل در دانشگاه های ویژه بانوان و با توجه به پتانسیل های علمی و پژوهشی اعضای هیئت‌علمی دانشگاه، درصدد هستیم با رفع موانع موجود، جذب دانشجوی بین‌الملل در آینده ای نزدیک در دانشگاه کوثر رخ دهد.

در پایان، از شعار و تندیس تایپوگرافی دانشگاه کوثر با حضور رئیس دانشگاه کوثر، معاونین دانشگاه و جمعی از اصحاب رسانه خراسان‌شمالی رونمایی شد.

شعار دانشگاه با تأکید بر نقش برجسته بانوان در جامعه و نسل‌های آینده و همچنین رویکرد دانشگاه با مشارکت کارکنان و اعضای هیئت علمی با عنوان «بانوی سرآمد نسل کارآمد» انتخاب شد.

https://stnews.ir/short/4yR87
اخبار مرتبط

در سایت مرکز سنجش پزشکی؛

نتایج اولیه آزمون دستیاری پزشکی اعلام شد

1403/03/22 12:56

به دنبال برگزیده شدن پروژه پنجره واحد خدمات دانشگاهی؛

وزیر علوم از وزیر ارتباطات به‌دلیل توسعه دولت الکترونیک تقدیر کرد

1403/03/21 10:47

در گفت‌وگو با مهر عنوان شد؛

جزییات ارتقا اساتید هنر و علوم انسانی اعلام شد

1403/03/21 10:14

برای نیمسال اول ۱۴۰۴-۱۴۰۳ منتشر شد؛

جدول زمانبندی نقل و انتقال دانشجویان پزشکی/ آخرین مهلت ثبت نام

1403/03/21 10:00

دبیر شورای آموزش داروسازی خبرداد:

برنامه درسی دکتری عمومی داروسازی بازنگری شد

1403/03/21 09:57

تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر: