دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی

روئیس دانشگاه کوثر بجنورد خبر داد:

افزایش 4 رشته در دانشگاه کوثر / گامی مهم در توسعه آموزشی

رئیس دانشگاه کوثر خراسان شمالی از افزایش 4 رشته جدید در دانشگاه در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد با هدف توسعه آموزشی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری علم و فناوری : 

محبوبه معین مقدس، رئیس دانشگاه بانوان کوثر خراسان شمالی در نشست خبری با اصحاب رسانه، با اشاره به اینکه دانشگاه کوثر در حال حاضر 3 دانشکده فنی و مهندسی، علوم پایه و علوم انسانی را دارا می باشد، گفت: در سال جاری تعداد 4 رشته جدید در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد به دانشگاه کوثر افزوده شد.

معین مقدس بیان کرد: عنوان رشته های مقطع کارشناسی روانشناسی و مقطع کارشناسی ارشد فیزیولوژی ورزشی، ریاضی کاربردی گرایش آنالیز عددی و نانوشیمی می باشد که از طریق آزمون ورودی پذیرش دانشجو خواهیم داشت.

رئیس دانشگاه کوثر با اشاره به رشد فعالیت های پژوهشی و بهبود شاخص های کمی تصریح کرد: در این دوره ارتقا شاخص اچ ایندکس  (h-index)دانشگاه از 36 به 47، افزایش استنادات دانشگاه به میزان 81 درصد (از 5416 به 9820) و کسب عنوان پرافتخار پژوهشگر پر استناد يک درصد برتر بین‌المللی توسط عضو هیئت علمی دانشگاه در دو سال متوالي جز افتخارات پژوهشی دانشگاه است. 

او افزود: با افزایش آمار نشر مقالات علمی در پایگاه‌های معتبر بین المللی و ملی توانستیم دو رتبه نخست در شاخص های بهره وری ISC را کسب کنیم. 

معین مقدس در ادامه از افتخارات دیگر دانشگاه اینگونه عنوان کرد: کسب عنوان پژوهشگر برتر استان در حوزه علوم پايه و کسب عنوان نخبه پژوهشگر برتر در استان توسط اعضای هیئت علمی دانشگاه کوثر نیز از دستاوردهای دانشگاه در حوزه پژوهشی است.

رئیس دانشگاه کوثر از افتتاح مرکز TMC خبر داد و گفت: دانشگاه علاوه بر مرکز نوآوری از ظرفیت های مرکز TMC و مرکز آموزش های آزاد و مجازی دانشگاه، مهارت‌های لازم و موردنیاز دانشجویان را با توجه به رشته های تحصیلی شان آموزش خواهد داد.

او ادامه داد: مرکز رشد و نوآوری دانشگاه با توجه به رویکردی که دارد سوق دادن دانشجویان و اعضای هیئت علمی به فعالیت های فناورانه است.

رئیس دانشگاه کوثر بیان کرد: معمولا اعضای هیئت علمی دانشگاه با توجه به جو و حوزه کاری که در تحصیل داشتند، بیشتر در مباحث پژوهش فعال بودند و با حوزه فناوری و اینکه بتوانند محصولات و ایده های خود را به یک محصول تبدیل کنند کمتر آشنا هستند.

او افزود: با برنامه های متعددی که در مرکز رشد و مرکز نوآوری در حال برگزاری است، به اعضای هیئت علمی و دانشجویان کمک می کنیم بتوانند ایده های خود را به کمک منتورها و زیرساخت هایی که فراهم شده، ارائه داده و این ایده ها را از هسته فناور به شرکت دانش بنیان تبدیل کنند.

محبوبه معین مقدس، با بیان اینکه دیپلماسی علمی بسیار مهم و یکی از اهداف دانشگاه است، گفت: با توجه به تقاضای دانشجویان بین‌المللی برای تحصیل در دانشگاه های ویژه بانوان و با توجه به پتانسیل های علمی و پژوهشی اعضای هیئت‌علمی دانشگاه، درصدد هستیم با رفع موانع موجود، جذب دانشجوی بین‌الملل در آینده ای نزدیک در دانشگاه کوثر رخ دهد.

در پایان، از شعار و تندیس تایپوگرافی دانشگاه کوثر با حضور رئیس دانشگاه کوثر، معاونین دانشگاه و جمعی از اصحاب رسانه خراسان‌شمالی رونمایی شد.

شعار دانشگاه با تأکید بر نقش برجسته بانوان در جامعه و نسل‌های آینده و همچنین رویکرد دانشگاه با مشارکت کارکنان و اعضای هیئت علمی با عنوان «بانوی سرآمد نسل کارآمد» انتخاب شد.

دانشگاه کوثر بجنورد ویژه خواهران به عنوان نماد آموزش عالی بانوان با تکیه بر رهنمودهای رهبری و اسناد بالادستی با هدف کارآفرینی، اشتغال و تحصیل بانوان به عنوان مأموریت ذاتی ویژه خواهران تأسیس شده است. این دانشگاه، اولین دانشگاه جامع ویژه خواهران در شمال شرق کشور و اولین دانشگاه ویژه خواهران پس از انقلاب شکوهمند اسلامی است که با نرخ رشد بالاتر از میانگین کشوری جزء دانشگاههای برتر از نظر تولید علم و فناوری در این منطقه می باشد. این دانشگاه در مهرماه سال ۱۳۹۱ با ۳ دانشکده فنی و مهندسی، علوم پایه و علوم انسانی آغاز به کار کرد. دانشگاه کوثر در قالب مأموریت ذاتی خود با تربیت بانوان متعهد، دین مدار و عفیف الگوی عملی بانوی مسلمان ایرانی توانمند و تأثیر گذار در منطقه و جهان است و نیز در تعامل موثر با زنان دانشمند جهان به ویژه زنان مسلمان برای ارتقای جایگاه و کرامت زن و خانواده بر پایه اندیشه ناب اسلامی ایرانی می کوشد. دانشگاه کوثر در عمر کوتاه خود نشان داده است که پتانسیل درخشش در تمامی حوزه های علمی اعم از علوم پایه فنی و مهندسی و علوم انسانی را دارد و با این ظرفیت بالا و این توانمندی به همراه استقبال بی نظیر خانواده ها و قشر بانوان از این دانشگاه به همراه ظرفیت ها و نیازهای محلی، استانی و منطقه ای آن و همجواری با کشورهای آسیای میانه این دانشگاه را به عنوان دانشگاه محور در عرصه بانوان نیز تبدیل کرده است.

افزایش 4 رشته در دانشگاه کوثر / گامی مهم در توسعه آموزشی

https://stnews.ir/short/VwabY
اخبار مرتبط

در سایت مرکز سنجش پزشکی؛

نتایج اولیه آزمون دستیاری پزشکی اعلام شد

1403/03/22 12:56

به دنبال برگزیده شدن پروژه پنجره واحد خدمات دانشگاهی؛

وزیر علوم از وزیر ارتباطات به‌دلیل توسعه دولت الکترونیک تقدیر کرد

1403/03/21 10:47

در گفت‌وگو با مهر عنوان شد؛

جزییات ارتقا اساتید هنر و علوم انسانی اعلام شد

1403/03/21 10:14

برای نیمسال اول ۱۴۰۴-۱۴۰۳ منتشر شد؛

جدول زمانبندی نقل و انتقال دانشجویان پزشکی/ آخرین مهلت ثبت نام

1403/03/21 10:00

دبیر شورای آموزش داروسازی خبرداد:

برنامه درسی دکتری عمومی داروسازی بازنگری شد

1403/03/21 09:57

تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر: