پزشکی و سلامت ,دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد مطرح کرد؛

انجام اولین عمل تعویض دریچه قلب بدون جراحی باز در یزد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یزد گفت: انجام اولین عمل تعویض دریچه قلب بدون جراحی باز از جمله دستاوردهای معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد در دولت سیزدهم است.

به گزارش پایگاه خبری علم و فناوری : «مهدی هاشمی باجگانی» رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد امروز در نشستی با حضور خبرنگاران اظهار داشت: ارائه خدمات سلامت در قالب بسته‌های سنی به جمعیت تحت پوشش از اهم وظایف و اهداف بخش بهداشت است. 

وی افزود: نگاه و رویکرد ارائه فعال خدمات سلامت به جامعه، موجب افزایش ۴۴ درصدی در افراد دريافت کننده خدمت شده است.

هاشمی باجگانی با بیان اینکه با رویکرد غربالگری فعال، همچنین اجرای پویش ملی سلامت، خطرسنجی بیماری‌های قلبی_ عروقی و دیابت در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۰، به میزان ۸۸ درصد افزایش داشته است، ادامه داد: در طرح رجیستری دیابت تعداد ۳۰ هزار بیمار مبتلا به دیابت شناسایی شده و تحت مراقبت قرار گرفتند.

وی تصریح کرد: در دولت سیزدهم ۴۸ هزار و ۵۳۴ نفر در استان یزد از نظر ابتلا به سرطان روده بزرگ غربالگری شدند که طی این عمل، تعداد ۵ هزار و ۴۳۱ نفر مشکوک و نیازمند ارجاع بوده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد ادامه داد: از نظر ابتلا به سرطان پستان ۱۳۳ هزار و ۶۱۷ زن در استان یزد غربالگری شدند که در نهایت ۱۴ هزار و ۲۱۹ مورد مشکوک و نیازمند ارجاع بودند.

وی با اشاره به غربالگری ۱۲۸ هزار و ۳۹ زن از نظر ابتلا به سرطان دهانه رحم، افزود: در این غربالگری ۳۰۱ مورد مشکوک و نیازمند ارجاع شناسایی شد.

هاشمی باجگانی از شرکت ۶۲۵ هزار و ۱۹۰ نفر در سطح استان یزد در پویش ملی سلامت خانواده خبر داد و گفت: این پویش با موضوع غربالگری دیابت و پر فشاری خون بود که طی اجرای این پویش ۵ هزار و ۵۰۱ مورد مشکوک به دیابت و ۱۳ هزار و ۶۴۱ مورد مشکوک به پرفشاری خون شناسایی شدند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در رابطه با دستاوردهای معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد در دولت سیزدهم گفت: کسب رتبه اول کشوری در زمينه اهدای عضو در دو سال متوالی، افزایش ۵۳۳ تخت عادی و ویژه بیمارستانی به مجموع تخت‌های بیمارستان‌های دولتی استان، انجام اولین عمل تعویض دریچه قلب بدون جراحی باز از جمله دستاوردهای معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد در دولت سیزدهم است. 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد افزود: افتتاح و بهره‌برداری از مرکز کاشت حلزون در بیمارستان شهید رهنمون، افتتاح و بهره‌برداری از بخش پیوند مغز استخوان و انجام عمل پیوند بزرگسالان و اطفال در بیمارستان شهید صدوقی، خرید و نصب دستگاه پت اسکن بیمارستان شهید صدوقی در راستای ارتقای خدمات تشخیصی بیماران سرطانی از دیگر دستاوردهای معاونت امور بهداشتی دانشگاه در دولت سیزدهم بوده است.

وی اضافه کرد: بهره‌برداری از دستگاه توموتراپی و کلینیک ویژه مرکز پرتو درمانی شهید رمضان‌زاده، راه‌اندازی بخش سی‌تی‌ آنژیوگرافی بیمارستان شهید صدوقی، نصب و بهره‌برداری دستگاه MRI در بیمارستان شهرستان‌های ابرکوه، تفت و مهریز، نجات بیش‌از ۳۵۰ فرزند سقط و تولد ۷۶ نوزاد در استان تاکنون، تجهیز و بهره‌برداری مرکز ناباروری سطح دو در شهرستان ابرکوه، راه‌اندازی پنج کلینیک دندان‌پزشکی دانشگاهی و ارائه خدمات تخصصی داخلی، اطفال، زنان و زایمان و طب اورژانس در شهرستان کمتر برخوردار مروست را از دیگر دستاوردهای معاونت درمان است.

در این نشست که با حضور معاونان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد برگزار شد، به سئوالات خبرنگاران در حوزه‌های مختلف پاسخ داده شد.

انتهای پیام/

https://stnews.ir/short/eojAd
اخبار مرتبط

در سایت مرکز سنجش پزشکی؛

نتایج اولیه آزمون دستیاری پزشکی اعلام شد

1403/03/22 12:56

به دنبال برگزیده شدن پروژه پنجره واحد خدمات دانشگاهی؛

وزیر علوم از وزیر ارتباطات به‌دلیل توسعه دولت الکترونیک تقدیر کرد

1403/03/21 10:47

در گفت‌وگو با مهر عنوان شد؛

جزییات ارتقا اساتید هنر و علوم انسانی اعلام شد

1403/03/21 10:14

برای نیمسال اول ۱۴۰۴-۱۴۰۳ منتشر شد؛

جدول زمانبندی نقل و انتقال دانشجویان پزشکی/ آخرین مهلت ثبت نام

1403/03/21 10:00

دبیر شورای آموزش داروسازی خبرداد:

برنامه درسی دکتری عمومی داروسازی بازنگری شد

1403/03/21 09:57

تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر: