دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی

اهتزاز پرچم شانزدهمین المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان پسر دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی کشور بر فراز دانشگاه اصفهان

پرچم شانزدهمین المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان پسر دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی کشور بر فراز دانشگاه اصفهان به اهتزار درآمد.

به گزارش پایگاه خبری علم و فناوری از اصفهان: دبیر کل اجرایی شانزدهمین المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان پسر دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی کشور  از برگزاری مراسم افتتاحیه در تاریخ ۱۷ مرداد ۱۴۰۳ به میزبانی دانشگاه اصفهان خبر داد.

 تاکنون چند المپیاد فرهنگی ورزشی در دانشگاه اصفهان برگزار شده است؟

 شاید مهمترین مسئله به ۳۰ سال قبل باز می گردد که آخرین المپیاد در دانشگاه اصفهان، تابستان ۱۳۷۴ برگزار شده است که بالاخره پس از ۳۰ سال پرچم شانزدهمین المپیاد فرهنگی ورزشی در مراسم اختتامیه پانزدهمین المپیاد فرهنگی ورزشی در دانشگاه تبریز به رئیس دانشگاه اصفهان واگذار شد. از همان زمان طی جلسات متعدد ارزیابی ها از وضعیت موجود سالن ها و اماکن ورزشی، تجهیزات ورزشی و تیم های ورزشی در دستور کار قرار گرفت. البته برگزاری سومین المپیاد فرهنگی ورزشی شاهد و ایثارگر در بخش دختران به عنوان یک المپباد مقدماتی کمک شایانی به برگزاری شانزدهمین المپیاد بخصوص در بخش ساخت و سازها، بهسازی و همچنین تجهیز اماکن ورزشی کرد.

 لطفا بفرمایید برای تکمیل پروژه های دانشگاه از جمله، ورزشگاه ولایت چه اقداماتی انجام شده است؟

نکته قابل توجه برای شرکت قدرتمند در مسابقات شانزدهمین المپیاد فرهنگی ورزشی به میزبانی دانشگاه اصفهان، علاوه بر تقویت تیم های ورزشی، سیاست گذاری دانشگاه در زمینه اتمام پروژه مجموعه ورزشی ولایت بود که الحمدالله پس از حدود ۲۰ سال تقریبا قابل بهره برداری است.

مجموعه سالن های ورزشی ولایت، یک پروژه عظیم ورزشی ملي است که علاوه بر سالن چند منظوره واليبال، بسکتبال، فوتسال، هندبال، بدمينتون، دارای سالن های ورزشی تخصصی تنیس روی میز، بدنسازی، تیراندازی، رزمی، بولینگ نیز می باشد. با این حال، هنوز در بخش های بیرونی و تجهیزات ورزشی برخی رشته ها نیاز به حمایت و کار بیشتری دارد. اماکن ورزشی مانند استخر، سالن های ورزشی شهید نیلفروش زاده، شهید بهرامیان و همچنین حجاب به لحاظ رنگ آمیزی، تقویت روشنایی، نصب کولرهای سلولزی، تعمیر چیلرها، تجهیز کمدهای استخر و ساخت رختکن ها در همه سالن ها تغییراتی اساسی کردند

_ چه تعداد دانشجوی ورزشکار و به طور کلی داور و سرپرست از دانشگاه های سراسر کشور در این مسابقات شرکت می کنند؟

در مجموع بیش از ۴۰۰۰ شرکت کننده شامل ورزشکاران، سرپرستان، مربیان، انجمن های ورزشی، داوران، هیات های ورزشی، مسئولان وزارتخانه، عوامل اجرایی دانشگاه و دانشجویان داوطلب طی دو مرحله در این مسابقات حضور دارند. 

دانشجویان ورزشکار در ۱۶ رشته ورزشی در ۱۲ سالن ورزشی درگیر مسابقات خواهند بود. حدود ۲۰۰ داور از استان اصفهان و شهرهای کشور، قضاوت این دوره از مسابقات را بر عهده دارند که پیش بینی شده است، حدود ۷۵ درصد از داوران بومی انتخاب شوند.

 برای ایاب و ذهاب ورزشکاران چه پیش بینی هایی انجام گرفته است؟

 استفاده از ۸ دستگاه آمبولانس به همراه راننده و ۱۰ پزشکیار، استفاده از ۲۰ دستگاه اتوبوس، ۱۰ دستگاه ون و ۲۰ دستگاه سواری جهت ایاب و ذهاب به اماکن و سالن های ورزشی این دوره از مسابقات، پیش بینی شده است.

بخشی از اقدامات مسئولین دانشگاه در امر برگزاری المپیاد را تشریح بفرمایید؟

ایجاد تفاهم نامه با وزارت عتف در امر برگزاری المپیادمذکور، برگزاری جلسات متعدد برای آماده سازی اماکن ورزشی و نامه نگاری های متعدد به ادارات کل ورزش و جوانان، آموزش و پرورش، دانشگاه های علوم پزشکی، فنی حرفه ای و هیات های ورزشی جهت همکاری در امر برگزاری از دیگر اقدامات مسئولین دانشگاه در امر برگزاری المپیاد بوده است‌.

از دیگر اقدامات مسئولین دانشگاه، استقبال و پیشواز از کاروان های ورزشی، مسئولان وزارتی در کلیه ترمینال ها با کمک و راه اندازی نهضت داوطلبی است. همچنین در نظر گرفتن بیش از ۲۰ برنامه فرهنگی و اصفهان گردی در سطح شهر و دهکده بازی ها و راه اندازی بازارچه های فروش مواد خوراکی، سوغات، صنایع دستی استان در دهکده بازی ها نیز پیش بینی شده است.

ارزیابی از کلیه امور جاری المپیاد از جمله حوزه های فنی، تغذیه و امور سلف سرویس، خوابگاه، امور فرهنگی، نقلیه، داوطلبین و ... از دیدگاه دانشجویان ورزشکار، مربیان، سرپرستان، مسئولان حدود ۱۲۰ دانشگاه شرکت کننده بصورت آنلاین از دیگر اقدامات پیش بینی شده است.

برگزاری کارگاه های آموزشی در زمینه های فیزیولوژی ورزش، تغذیه ورزشی، آسیب شناسی ورزشی، مدیریت ورزشی و تحلیل مسابقات در طول مسابقات نیز انجام می شود.همچنین فیلمبرداری از کلیه مسابقات و تهیه فیلم و عکس و امور رسانه ای از مسابقات نیز پیش بینی شده است.

 لطفا در مورد هزینه های عمرانی و تجهیز سالن های ورزشی توضیح بدهید؟

هزینه ای بالغ بر حدود ۴۰ میلیارد تومان برای موارد عمرانی، تجهیز سالن های ورزشی، خرید وسایل ورزشی ویژه رشته های ورزشی، ایاب و ذهاب، تغذیه و امور سلف سرویس، اسکان، تجهیز خوابگاه های دانشگاه، امور نقلیه، اورژانس، امور فرهنگی، تهیه فیلم عکس، امور رسانه ای، مراسم افتتاحیه، اختتامیه، خرید مدال ها، احکام و کاپ های مسابقات، در نظر گرفته شد.

 کلیه امور این المپیاد با کمک مسئولان و اعضای کارگروه های فنی، اجرایی، تاسیسات، تجهیزات، فرهنگی، رفاهی،‌ پشتیبانی، نقلیه، روابط عمومی و امور رسانه ای، امور مالی و تشریفات انجام گرفته است.

 دانشگاه اصفهان با 17000 دانشجو، 750 نفر عضو هیات علمی، میزبان شانزدهمین المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان پسر دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی کشور از ۱۶ تا ۲۵ مرداد ۱۴۰۳ می باشد.

https://stnews.ir/short/NE9lq
اخبار مرتبط

در سایت مرکز سنجش پزشکی؛

نتایج اولیه آزمون دستیاری پزشکی اعلام شد

1403/03/22 12:56

به دنبال برگزیده شدن پروژه پنجره واحد خدمات دانشگاهی؛

وزیر علوم از وزیر ارتباطات به‌دلیل توسعه دولت الکترونیک تقدیر کرد

1403/03/21 10:47

در گفت‌وگو با مهر عنوان شد؛

جزییات ارتقا اساتید هنر و علوم انسانی اعلام شد

1403/03/21 10:14

برای نیمسال اول ۱۴۰۴-۱۴۰۳ منتشر شد؛

جدول زمانبندی نقل و انتقال دانشجویان پزشکی/ آخرین مهلت ثبت نام

1403/03/21 10:00

دبیر شورای آموزش داروسازی خبرداد:

برنامه درسی دکتری عمومی داروسازی بازنگری شد

1403/03/21 09:57

تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر: