پزشکی و سلامت ,علمی، پژوهشی و فناوری

این حباب‌های کوچک دشمن سرطان خواهند بود

دانشمندان حباب‌هایی به اندازه ویروس ساخته‌اند که می‌توانند با رفتن به سراسر بدن و تحویل دارو، سرطان و بیماری‌های عفونی را درمان کنند.

به گزارش پایگاه خبری علم و فناوری : مهندسان زیست‌شناس در دانشگاه رایس آمریکا حباب‌های پروتئینی پر از گازی را ایجاد کرده‌اند که می‌توانند در سراسر بدن حرکت کنند.
انتظار می رود اختراع ریزترین حباب‌های شناور آزاد به طور قابل توجهی تصویربرداری پزشکی را بهبود بخشد.این حباب‌های پروتئینی پر از گاز به اندازه‌ای کوچک هستند که می‌توانند در سراسر بدن حرکت کنند و به مناطقی که قبلاً غیرقابل دسترس بودند برسند. این ابزار پزشکی پتانسیل پیشرفت تصویربرداری اولتراسوند و تحویل دارو برای درمان بیماری‌های مختلف را دارد.جورج لو، نویسنده این مطالعه گفت: این تحقیق پیامدهای قابل توجهی برای درمان سرطان ها و بیماری های عفونی دارد، زیرا سلول های ساکن غدد لنفاوی اهداف حیاتی برای درمان‌های ایمنی هستند و با این حباب‌ها می‌توان به آنها رسید.میکروحباب جدید تقریباً به اندازه یک ویروس (50 نانومتر) است. آنها الماسی شکل هستند و آنطور که انتظار می‌رود گرد نیستند. به دلیل اندازه کوچک، به راحتی می توانند در بدن حرکت کنند و به غدد لنفاوی و سایر مناطق دورافتاده برسند.

میکروحباب‌ها یا نانوحباب‌ها قبلاً برای تصویربرداری اولتراسوند و همچنین تحویل ژن و دارو از طریق سونوگرافی استفاده شده‌اند. این حباب ها بینش ارزشمندی را در مورد سلول ها و مولکول های خاص ارائه می دهند. با این حال، اندازه بزرگ آنها (1-10 میکرومتر) مانع از توانایی آنها در عبور از سراسر بدن می شود، زیرا در جریان خون و سایر موانع بیولوژیکی گیر می‌کنند. این محدودیت باعث توسعه جایگزین های کوچکتر برای کاربردهای گسترده تر شده است.تیم دانشمندان نشان داد که این نانوحباب‌های جدید می‌توانند از موانع بافتی عبور کنند و به جوامع سلولی ایمنی ساکن در غدد لنفاوی برسند.این کشف درها را برای کاوش در استفاده از این نانوساختارها در توسعه ایمنی درمانی های جدید، روش های پیشگیری از سرطان، ابزارهایی برای تشخیص زودهنگام بیماری و حتی درمان بیماری‌های عفونی باز می‌کند.

https://stnews.ir/short/eoPod
اخبار مرتبط
تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر: