پزشکی و سلامت

با خواص بی‌نظیر زنجبیل آشنا شوید!

روش های مختلفی برای استفاده از زنجبیل در رژیم غذایی شما وجود دارد، به عنوان مثال در اسموتی ها و دسرها و خورش ها. اما اگر هدف شما کاهش وزن اضافی است، بهترین کار این است که زنجبیل را به شکل نوشیدنی مصرف کنید.

به گزارش پایگاه خبری علم و فناوری : خواص ضد التهابی و همچنین فواید این گیاه برای هضم غذا توسط علم ثابت شده است. همیشه گفته می شود که زنجبیل می تواند چربی ها را آب کند. مصرف زنجبیل متابولیسم را تحریک می کند و فرآیندهای گوارشی را بهبود می بخشد.

محققان می گویند جینجرول ترکیبی است که مسئول تأثیر این گیاه بر متابولیسم است. جینجرول مسئول طعم تند زنجبیل است که خاصیت آنتی اکسیدانی و تا حدودی ضد درد دارد. علاوه بر این، زنجبیل ادرار آور است و به کاهش التهاب شکم و دفع مایعات به دام افتاده در بدن کمک می کند. یکی از مزایای قابل توجه زنجبیل این است که کالری زیادی ندارد و به راحتی می توانید آن را با سایر مواد ترکیب کنید تا خواص آن را افزایش دهید.

آیا می توان با زنجبیل با چربی شکم مبارزه کرد؟

کلید کاهش وزن به روشی سالم و ماندگار، بهبود عادات غذایی، ورزش هر روز و ادامه عادات سالم است. همیشه لازم است با پزشک خود مشورت کنید و توصیه های او را دنبال کنید. اما نوشیدنی های مختلفی وجود دارد که می توانید در خانه با مواد طبیعی درست کنید و با کمک آن ها بدنتان در طول روز به خوبی هیدراته شود و سراغ غذاهای ناسالم نروید. البته باید بدانید که این نوشیدنی ها به خودی خود لاغر کننده نیستند، بلکه مکمل یک رژیم غذایی سالم و سبک زندگی سالم هستند.

خواص ضد التهابی و همچنین فواید این گیاه برای هضم غذا توسط علم ثابت شده است. همیشه گفته می شود که زنجبیل می تواند چربی ها را آب کند. مصرف زنجبیل متابولیسم را تحریک می کند و فرآیندهای گوارشی را بهبود می بخشد.

چای زنجبیل با لیمو

به عسل، آب نصف لیموترش، یک فنجان آب و یک تکه ریشه زنجبیل نیاز دارید.

آب را گرم کنید اما آن را به نقطه جوش نرسانید.

زنجبیل را به آن اضافه کنید و بگذارید چند دقیقه روی حرارت ملایم دم بکشد.

سپس از روی حرارت بردارید و آبلیمو را به آن اضافه کنید.

مخلوط را صاف کرده و مقداری عسل در آن بریزید.

قبل از هر وعده غذایی یک فنجان از این نوشیدنی را بنوشید.

گریپ فروت و زنجبیل

شما به چهار عدد گریپ فروت بزرگ، یک قاشق غذاخوری پودر زنجبیل و آب یک چهارم لیموترش نیاز دارید.

آب گریپ فروت را بگیرید و با آب لیمو و زنجبیل مخلوط کنید.

به این نوشیدنی شیرین کننده اضافه نکنید.

چای سبز و زنجبیل

شما به یک فنجان آب، یک قاشق غذاخوری چای سبز و یک تکه زنجبیل نیاز دارید.

آب را بجوشانید، زنجبیل را اضافه کنید و بگذارید دو دقیقه دم بکشد.

از روی حرارت بردارید و چای سبز را اضافه کنید.

اجازه دهید 10 دقیقه بماند و سپس بنوشید.

سرکه سیب و زنجبیل

سرکه سیب برای کاهش وزن نیز مفید است. استفاده از سرکه سیب همراه با زنجبیل می تواند خواص آنتی اکسیدانی و آنتی گلیسمی هر دو ماده را تقویت کند. علاوه بر این، سرکه سیب یک پروبیوتیک قوی است که برای سلامت روده شما مفید است.

ساده ترین راه ترکیب این دو و نوشیدن است.

می توانید چای زنجبیل درست کنید و بگذارید خنک شود، سپس سرکه سیب را اضافه کنید. (گرم شدن بیش از حد می تواند باکتری های مفید سرکه سیب را نیز از بین ببرد و از خواص پروبیوتیک آن محروم شوید.)

به این مخلوط کمی عسل یا آب لیمو اضافه کنید.

دو قاشق غذاخوری سرکه سیب کافی است.

این نوشیدنی را یک بار در روز صبح قبل از صبحانه بنوشید.

سایر خواص زنجبیل

تنظیم کورتیزول یا هورمون استرس

تنظیم حرکات روده

انرژی را افزایش دهید

کاهش خطر بیماری قلبی

بهبود حافظه و عملکرد مغز

تقویت سیستم ایمنی بدن

احتیاط های لازم در استفاده از زنجبیل

زنجبیل به طور کلی برای اکثر مردم بی ضرر است. اما برخی افراد ممکن است با مصرف زنجبیل عوارضی مانند یبوست و نفخ را تجربه کنند. زنجبیل ممکن است جریان صفرا را از کیسه صفرا افزایش دهد، به همین دلیل است که پزشکان به افراد مبتلا به بیماری کیسه صفرا توصیه می کنند که زنجبیل مصرف نکنند. علاوه بر این، اگرچه گفته می شود که زنجبیل می تواند حالت تهوع در دوران بارداری را کاهش دهد، اما هنوز اطلاعات زیادی در این مورد وجود ندارد. بنابراین، اگر باردار یا شیرده هستید، قبل از مصرف زنجبیل حتما با پزشک خود مشورت کنید. افرادی که داروهای رقیق کننده خون مصرف می کنند نیز باید با احتیاط از زنجبیل استفاده کنند.

کاهش وزن اضافی فقط به زیبایی نیست، بلکه به سلامت شما نیز مربوط می شود

بسیاری از افراد تنها با هدف زیباتر شدن و خوش اندام شدن تصمیم به کاهش وزن می گیرند و به همین دلیل در دام رژیم های لاغری ناسالم می افتند. اما بسیاری از این روش ها به سلامتی آسیب می رساند. بهتر است به دنبال روش های کاهش وزن سریع نباشید. با گذشت زمان و با پیروی از یک سبک زندگی سالم می توانید به هدف خود برسید.

https://stnews.ir/short/4O9Em
اخبار مرتبط
تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر: