پزشکی و سلامت ,دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی

برگزاری جلسه تومور بورد کنسر معده و روش‌های مرحله بندی بیماری سرطان

این تومور بورد در مورد بیمارخانم ٦٧ ساله باشکایت از عدم تحمل خوراکی ودیسفاژی از حدود یک ماه پیش از پذیرش بود که دیسفاژی نسبت به جامدات بود وسیر پیشرونده داشت.

به گزارش پایگاه خبری علم و فناوری :

برگزاری جلسه تومور بورد کنسر معده و روش‌های مرحله بندی بیماری سرطان

با حضور جمعی از متخصصان انکولوژیست، رادیوتراپیست، فوق تخصص گوارش ، جراحان و پاتولوژیست ها، جلسه تومور بورد کنسر معده و روش‌های مرحله بندی بیماری سرطان برگزار شد.

در این جلسه در مورد پیشگیری، تشخیص و درمان سرطان با توجه به علم روز دنیا بحث و تبادل‌نظر شد و راه‌کارهای آن موردبررسی قرار گرفت.

در تومور بورد مجتمع آموزشی درمانی پژوهشی پیامبر اعظم (ص)با انتخاب یک موضوع تخصصی حوزه سرطان از کارشناس آن حوزه دعوت‌شد تا ضمن معرفی مباحث مربوطه، راهکارهای تشخیصی و درمانی مناسب بحث و بررسی شود.

این تومور بورد در مورد بیمارخانم ٦٧ ساله باشکایت از عدم تحمل خوراکی ودیسفاژی از حدود یک ماه پیش از پذیرش بود که دیسفاژی نسبت به جامدات بود وسیر پیشرونده داشت.بیمار همچنین از درد بعد از غذا خوردن درناحیه IUQ شکایت داشت.

بیمار استفراغ های مکررغیر جهنده بعد از خوردن غذا را نیز ذکر نموده که غیر خونی وغیر صفراوی وحاوی موادغذایی بود که اخیرا تشدید یافته است.

همچنین در تاریخچه بیمار گزارش از کاهش وزن قابل توجه ( حدود ٧ درصد طی ٦ ماه) وجود داشت، بیمار بدنبال علائم یاد شده به فوق تخصص گوارش مراجعه و کاندید عمل جراحی شد.

دکتر تجلی فوق تخصص عروق مجتمع بیمار راتحت عمل جراحی گاسترکتومی ودیستال ازوفاژکتومی (برداشتن معده وقسمت انتهایی مری) وجایگزینی آن با روده باریک قرارداد وبیمار بعداز ٥ روز باحال عمومی خوب مرخص شد.

 دکتر رمضانیان نیک دراین خصوص گفت: روش‌های مولکولی جهت تشخیص بیماری سرطان یکی از مباحث روز دنیا می‌باشد که می‌تواند در مباحث سرطان بسیار کاربرد ویژه‌ای داشته باشد.

وی بابیان اینکه جهش‌های ژنی یکی از عوامل بروز سرطان است افزود: بررسی مکانیسم عملکرد روش‌های مرسوم که بر پایه مولکول‌هایی که در بیماری سرطان تغییر پیدا می‌کنند از سرفصل‌هایی است که باید به آن پرداخته شود.

این جلسه علمی با استقبال متخصصان انکولوژیست ، پاتولوژی، رادیولوژی در نهم مرداد ماه ساعت ٨ صبح در سالن ابن سینا فارابی برگزارشد . در انتهای جلسه به سؤالات مطرح‌شده در هر گروهی بحث شد.

شایان ذکر است این تومور بورددارای امتیاز بازآموزی برای فوق تخصصین رشته های گوارش خون وسرطان ومتخصصین رشته های جراحی عمومی ، رادیولوژی، آسیب شناسی و داخلی بود.

https://stnews.ir/short/NE9kX
اخبار مرتبط

در سایت مرکز سنجش پزشکی؛

نتایج اولیه آزمون دستیاری پزشکی اعلام شد

1403/03/22 12:56

به دنبال برگزیده شدن پروژه پنجره واحد خدمات دانشگاهی؛

وزیر علوم از وزیر ارتباطات به‌دلیل توسعه دولت الکترونیک تقدیر کرد

1403/03/21 10:47

در گفت‌وگو با مهر عنوان شد؛

جزییات ارتقا اساتید هنر و علوم انسانی اعلام شد

1403/03/21 10:14

برای نیمسال اول ۱۴۰۴-۱۴۰۳ منتشر شد؛

جدول زمانبندی نقل و انتقال دانشجویان پزشکی/ آخرین مهلت ثبت نام

1403/03/21 10:00

دبیر شورای آموزش داروسازی خبرداد:

برنامه درسی دکتری عمومی داروسازی بازنگری شد

1403/03/21 09:57

تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر: