دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی

رئیس دانشگاه شیراز خبر داد:

تأسیس 30 شرکت دانش بنیان با مشارکت اساتید دانشگاه شیراز

رئیس دانشگاه شیراز گفت: با مشارکت اساتید دانشگاه شیراز ۳۰ شرکت دانش‌بنیان تاسیس شد و روند تأسیس این شرکت‌ها در دانشگاه رو به رشد است.

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری از شیراز، محمد موذنی در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: برای نخستین بار از اساتید دانشگاه شیراز وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات انتخاب شده و همچنین تعدادی از مدیران کل و نمایندگان مجلس نیز از استادان این دانشگاه هستند.

وی با بیان اینکه اقدامات خوبی برای مهارت آموزی دانشجویان صورت گرفته، به بحث آموزش اساتید نیز گریزی زد و گفت:  3300 نفر از اعضای هیات علمی دانشگاه‌های کشور در مرکز تعالی تدریس دانشگاه شیراز در طی 62 دوره حضور یافتند و آموزش های لازم را دیدند.

موذنی با ادامه داد: پذیرش دانشجوی استاد محور را دنبال کرده ایم و متناسب با نیازهای جامعه دانشجو گرفته ایم، 283 عنوان پایان نامه متناسب با نیازهای جامعه در دانشگاه تدوین و تالیف شده است.

وی عنوان کرد: دانشجویان دانش آموخته را رصد و اشتغال آنان را دنبال کردیم و براین اساس  81 درصد دانشجویان دانش آموخته دانشگاه شیراز  مشغول کار شده‌اند که 73 درصد آنان در راستای رشته شغلی خود مشغول بکار هستند. 

رئیس دانشگاه شیراز با بیان اینکه درخواست های زیادی برای انتقالی به این دانشگاه داریم، تصریح کرد: 531 نفر دانشجوی مهمان داریم که معدل این دانشجویان نباید از معدل دانشجویان شیراز کمتر  باشد.

وی افزود:  دانشجویانی که نتوانند خود را با معیارهای علمی دانشگاه شیراز منطبق کنند نمی‌توانند در این دانشگاه  ادامه تحصیل دهند، دانشگاه شیراز در کیفیت آموزشی جدی است و معیارهای کیفیت را بطور جدی پیگیری  می‌کند.

وی با بیان اینکه در ۳ سال اخیر در حوزه پژوهشی افزایش ۳۵۰ درصدی در قراردادهای ارتباط با صنعت داشتیم، گفت: برای نوسازی تجهیزات آزمایشگاهی بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار جذب کردیم و بسیاری از دستگاه‌های آزمایشگاهی نوسازی شده و بیش از ۱۲ میلیارد تومان برای تعمیر دستگاه آموزشی هزینه شده است.‌ 

موذنی در خصوص اعتبارات پژوهشی نیز تصریح کرد: اعتبار پژوهشی که در اختیار اساتید دانشگاه شیراز  قرار می‌گیرد افزایش ۲۲۰ درصدی داشته است. همچنین برای اولین بار در تاریخ دانشگاه یکی از دستاوردهای پژوهشی دانشگاه به مرحله تولید و تاسیس یک کارخانه دانش بنیان منتهی شده که محصولی بسیار ارزنده در زمینه انعقاد خون به نتیجه نهایی رسیده و در حال تولید محصول است که این محصول ارزش صادراتی نیز دارد و در سطح ملی و بین المللی متقاضی زیادی دارد.

رئیس دانشگاه شیراز بیان کرد: فرصت مطالعاتی خارج از کشور به دلیل مشکلات ارزی سالیان متمادی تعطیل شده بود اما امسال این برنامه مجدداً راه‌اندازی شد و ۱۰ نفر از اساتید به فرصت‌های مطالعاتی خارج از کشور اعزام شدند و برای هر نفر، ۶۰۰ میلیون تومان اعتبار مالی در نظر گرفته شده است.

موذنی افزود: کتابفروشی دانشگاه که برای سالیان متمادی تعطیل شده بود دوباره راه‌اندازی شد، همچنین ۴ محصول دانش بنیان در حوزه علوم انسانی رونمایی شد که این‌ها حاصل فعالیت‌های پژوهشی بود که به مرحله تولید محصول رسیده است.

وی با تاکید بر اینکه در سال ۱۴۰۲، ۸۰۰ مقاله Q۱ که مقالات برجسته‌ای هستند از اساتید دانشگاه شیراز داشتیم، گفت:  با مشارکت اساتید دانشگاه شیراز ۳۰ شرکت دانش‌بنیان تاسیس شد و روند تأسیس این شرکت‌ها در دانشگاه رو به رشد است.

موذنی گفت: درآمد اختصاصی دانشگاه شیراز از ۶۴ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۰ به ۲۳۰ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۲ افزایش پیدا کرده است و پیش‌بینی ما برای سال جاری یعنی سال ۱۴۰۳، ۳۴۰ میلیارد تومان است.

وی با بیان اینکه در سفر استانی هیئت دولت به استان فارس ۱۵ پروژه برای دانشگاه شیراز با اعتباری بالغ بر ۵۰۸ میلیارد تومان مصوب کردیم که گشایش خوبی خواهد بود که برخی از پروژه‌های نیمه تمام دانشگاه به اتمام برسد، گفت: در طول ۳ سال اخیر نزدیک به ۶۰ هزار متر مربع فضای کاربردی از دانشگاه شیراز یا تاسیس یا بازسازی شده است.

انتهای پیام/

https://stnews.ir/short/4ZJ0k
اخبار مرتبط

در سایت مرکز سنجش پزشکی؛

نتایج اولیه آزمون دستیاری پزشکی اعلام شد

1403/03/22 12:56

به دنبال برگزیده شدن پروژه پنجره واحد خدمات دانشگاهی؛

وزیر علوم از وزیر ارتباطات به‌دلیل توسعه دولت الکترونیک تقدیر کرد

1403/03/21 10:47

در گفت‌وگو با مهر عنوان شد؛

جزییات ارتقا اساتید هنر و علوم انسانی اعلام شد

1403/03/21 10:14

برای نیمسال اول ۱۴۰۴-۱۴۰۳ منتشر شد؛

جدول زمانبندی نقل و انتقال دانشجویان پزشکی/ آخرین مهلت ثبت نام

1403/03/21 10:00

دبیر شورای آموزش داروسازی خبرداد:

برنامه درسی دکتری عمومی داروسازی بازنگری شد

1403/03/21 09:57

تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر: