دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی

سرپرست دانشگاه فرهنگیان یزد در گفت و گو با علم و فناوری مطرح کرد؛

حدود ۸۹۰ دانشجومعلم در مهر ماه وارد پردیس های استانی خواهند شد

کریمی با بیان اینکه حدود ۸۹۰ دانشجومعلم در مهر ماه وارد پردیس های استانی خواهند شد گفت: تناسب دانشجومعلمان خروجی و ورودی پردیس های استان رعایت نشده است و با کمبود ۵۷۰ ظرفیت و ۵۰ کلاس مواجه هستیم.

«علی اکبر کریمی» سرپرست دانشگاه فرهنگیان یزد در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری علم و فناوری از یزد اظهار داشت: در راستای هم افزایی و ارتقای سطح علمی فعالیت های آموزشی دانشگاه پنجمین جلسه شورای آموزشی این دانشگاه با حضور اساتید برگزار شد. 

وی افزود: برای اولین بار در مهر ۱۴۰۳ با افزایش مازاد ظرفیت دانشجویان ورودی رو به رو هستیم. 

کریمی با بیان اینکه حدود ۸۹۰ دانشجومعلم در مهر ماه وارد پردیس های استانی خواهند شد گفت: تناسب دانشجومعلمان خروجی و ورودی پردیس های استان رعایت نشده است و با کمبود ۵۷۰ ظرفیت و ۵۰ کلاس مواجه هستیم. 

وی افزود: در نظر داریم برای رفع کمبودها و مواجه با چالش ها از از پتانسیل و ظرفیت های بیرونی نیز استفاده کنیم، اما فاصله مکانی، امکان زمانبندی درست کلاس ها را از ما می گیرد، بنابراین تا حدامکان از ظرفیت های داخلی استفاده خواهیم کرد.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان یزد با اشاره به امتحانات پایان ترم تابستان و لزوم انجام دقیق تقویم آموزشی، حضوری بودن امتحانات و تلاقی ایام امتحانات با اربعین اظهار کرد: با تلاش های مستمر مجوز لازم برای به تعویق انداختن امتحانات به منظور رفاه حال دانشجو معلمان و بهره گیری از فرصت اربعین گرفته شد.

 کریمی در ادامه صحبت های خود از لزوم در نظر گرفتن بعد مسافت دانشجو معلمان با یزد و هماهنگی جهت برگزاری امتحانات در استان های مختلف خبرداد.

پنجشنبه ها به ایام آموزشی دانشگاه فرهنگیان یزد اضافه شد

 وی افزود: با عنایت به کمبود شدید فضای آموزشی پنجشنبه ها به ایام آموزشی دانشگاه اضافه شد. 

وی ادامه داد: یکی از پیشنهادات مناسب در جهت رفع مشکل کمبود فضای آموزشی و جمع بندی واحد‌های آموزشی در هر سه روز برای هر گروه است که بنظر می رسد لازم است واحد‌های آموزشی هر گروه را در سه روز ابتدا یا انتهای هفته، از ساعت ۸ صبح تا ساعت ۲۰ برنامه ریزی شود، این امر علاوه بر ایجاد زمان مناسب برای رفت و آمد دانشجویان شهرستانی، چالش کمبود فضای آموزشی ما را نیز تا حدی رفع خواهد کرد.

https://stnews.ir/short/VvQmO
اخبار مرتبط

در سایت مرکز سنجش پزشکی؛

نتایج اولیه آزمون دستیاری پزشکی اعلام شد

1403/03/22 12:56

به دنبال برگزیده شدن پروژه پنجره واحد خدمات دانشگاهی؛

وزیر علوم از وزیر ارتباطات به‌دلیل توسعه دولت الکترونیک تقدیر کرد

1403/03/21 10:47

در گفت‌وگو با مهر عنوان شد؛

جزییات ارتقا اساتید هنر و علوم انسانی اعلام شد

1403/03/21 10:14

برای نیمسال اول ۱۴۰۴-۱۴۰۳ منتشر شد؛

جدول زمانبندی نقل و انتقال دانشجویان پزشکی/ آخرین مهلت ثبت نام

1403/03/21 10:00

دبیر شورای آموزش داروسازی خبرداد:

برنامه درسی دکتری عمومی داروسازی بازنگری شد

1403/03/21 09:57

تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر: