دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی

دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی در توسعه فعالیت‌های علمی باید پرتلاش باشند

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر با اشاره به کاهش نسبی فعالیت‌های علمی و تحقیقاتی کشور در دوران شیوع کرونا تأکید کرد: با توجه به آغاز سال تحصیلی جدید، دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی باید با یک برنامه‌ریزی منسجم در جهت جبران کمی و کیفی فعالیت‌های علمی اقدام کنند.

به گزارش پایگاه خبری علم و فناوری : نشست شهریورماه مجمع دانشگاهیان انقلاب اسلامی با حضور علیرضا رهایی رئیس دانشگاه و همچنین کتر مصطفی مصلح زاده علوم و روابط بین‌الملل، استاد دانشگاه و سفیر سابق ایران در کشور اردن با محور بررسی مسائل سیاسی در منطقه و اساتیدی از دانشگاه‌های تهران و مراکز استان‌ها به‌صورت حضوری و مجازی برگزار شد و در پایان نشست نیز اعضای شرکت‌کننده سؤالات خود در این زمینه مطرح کردند.

در ابتدای این نشست علیرضا رهایی با اشاره به اینکه در آستانه شروع فعالیت تحصیلی دانشگاه‌ها و مرکز علمی هستیم، تأکید کرد: اگر چه توقفی در فعالیت‌های علمی در فصول مختلف نیست؛ اما بعد از ایام تابستان و یک سری فعالیت‌های متفرقه و کاهش حضور دانشجویان، کارکنان و اساتید، شروع سال تحصیلی در شهریور و مهرماه ایامی مبارک و شروع مجدد برای فعالیت‌های علمی است. امیدوارم امسال نیز شاهد فعالیت‌های گسترده علمی در سطح کشور باشیم و در سال تحصیلی جدید تحولات و پیشرفت‌های خوبی در فضای علمی کشور ایجاد شود.

وی در ادامه تصریح کرد: ارزیابی فعالیت‌های علمی در چند سا ل اخیر بخصوص بعد از شیوع ویروس کرونا و حوادث بعد از آن نشان‌دهنده کاهش تولیدات علمی و تغییر در سطح رتبه‌بندی‌های جهانی بود فعالیت‌ها و مطالعات صنعتی نیز کاهش یافت لذا امروز نیاز به یک بازنگری در برنامه‌ها برای ایجاد تحول علمی در کشور هستیم تا ایران بتواند جایگاه علمی شایسته خود را در دنیا حفظ کند.

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر همچنین به مسئله فلسطین اشاره کرد و خاطر نشان کرد: امروز مسئله اصلی جهان اسلام مسئله فلسطین است و وزن بمب‌هایی که روی خاک این کشور ریخته شده است، نشان می‌دهد تقریباً همه دنیای استکباری به نحوی متحد بر ضد مردم ستم دیده فلسطین عمل می‌کنند و عکس‌العملی در زمینه حفظ حقوق بشری نیز مطرح نمی‌شود. کجای این کشتار بی‌رحمانه با حقوق بشر سازگار است.

وی ادامه داد: متأسفانه همه موازین اسلامی و بین‌المللی در مسئله فلسطین زیر پا گذاشته می‌شود و حتی از کشورهای اسلامی نیز صدایی برنمی‌خیزد مگر فریاد حق‌طلبانه جوانان و دانشجویان که در چند ماه اخیر اعتراضاتی را در آمریکا و برخی کشورهای غربی و شرقی شروع کردند و درخواست توقف نسل‌کشی بی‌رحمانه مردم ستم دیده فلسطین را دارند، اگرچه رژیم صهیونیستی بی‌توجه به این اعتراضات و با چراغ سبز دول کشورهای غربی و امریکا کار خود را ادامه می‌دهد.

رهایی همچنین با بیان اینکه محور بحث این نشست تحلیل مسائل سیاسی در منطقه است، گفت: انشاالله در این جلسه ابعاد مسئله فلسطین از جنبه‌های مختلف بخصوص در مورد مواضع دولت‌ها و مردم کشورها بررسی می‌شود تا نسل جوان در کشور ما با شناخت بیشتر تحلیل دقیقی از مسائل سیاسی در سطح بین‌المللی داشته باشد امیدواریم در نشست مهرماه نیز ابعاد گسترده‌تری از مسائل بین‌المللی و نقش و جایگاه ایران و محور مقاومت در روابط جهانی ارائه گردد.

https://stnews.ir/short/4xlr9
اخبار مرتبط

در سایت مرکز سنجش پزشکی؛

نتایج اولیه آزمون دستیاری پزشکی اعلام شد

1403/03/22 12:56

به دنبال برگزیده شدن پروژه پنجره واحد خدمات دانشگاهی؛

وزیر علوم از وزیر ارتباطات به‌دلیل توسعه دولت الکترونیک تقدیر کرد

1403/03/21 10:47

در گفت‌وگو با مهر عنوان شد؛

جزییات ارتقا اساتید هنر و علوم انسانی اعلام شد

1403/03/21 10:14

برای نیمسال اول ۱۴۰۴-۱۴۰۳ منتشر شد؛

جدول زمانبندی نقل و انتقال دانشجویان پزشکی/ آخرین مهلت ثبت نام

1403/03/21 10:00

دبیر شورای آموزش داروسازی خبرداد:

برنامه درسی دکتری عمومی داروسازی بازنگری شد

1403/03/21 09:57

تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر: